۲۷.۳.۹۵

تلاش‌های خایه مالانه رجب قاتل نتیجه نداد


سخنگوی دفتر رسانه‌ای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت: کرملین پاسخگویی به پیام رجب طیب آروغخان ، دیکتاتور ترکا و رهبر گروه‌های تروریستی النصره و داعش و قاتل و مجری نسل‌کشی کرد‌ها، را لازم نمیداند!

این تو دهانی سیاسی در رابطه با پاسخ پیام تبریک رجب قاتل به "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه بمناسبت روز ملی روسیه مصادف با ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد ماه) به دیکتاتور ترکا زده شد
بگزارش پایگاه خبری گیتی‌، "دیمیتری بسکوف" در ادامه این مطلب گفت: پیام شادباشی که راجب قاتل و همچنین وزیر امور خارجه ترکا بمناسبت روز ملی‌ روسیه برای پوتین فرستاده اند، ارزش پاسخ دهی‌ ندارد.
یادآوری میشود که دیکتاتور روانی‌ و بیسواد ترکا، رجب قاتل با ارسال پیامی به پوتین و مردم روسیه روز ملی این کشور را شادباش گفته و ضمن التماس و خایه مالی‌ توپ، ابراز امیدواری کرده بود که پوتین ترکا را مورد بخشش قرار داده و روابط مسکو و آنکارا در سطحی هر چند ناچیز، دوباره زنده شود.
بسکوف تاکید کرد: خواسته‌های مسکو برای عادی سازی روابط با ترکیه ساده و قابل فهم است.
وی گفت: پوتین پس از حمله ترکیه به جنگنده سو ۲۴ روس در روز ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵(سوم آبان ۹۴) به وضوح گفت که روسیه عادی سازی روابط را منوط به اتخاذ تدابیر ضروری از سوی آنکارا در این زمینه می داند و یکی‌ از این شروط و تدابیر استعفای رجب قاتل است.

سخنگوی رسمی رئیس جمهور روسیه گفت: ما عذرخواهی رسمی و پرداخت غرامت از سوی طرف ترکی‌ را پذیرفته ایم و همانطوری که پوتین بارها گفته است ما خواستار ایجاد روابط خوب با مردم ترکیه هستیم. ما به همکاری با مردم ترک ارج می نهیم، همانگونه که در گذشته روابط ما مبتنی بر شراکت در تمام سطوح بویژه در زمینه‌های بازرگانی و اقتصادی بود. ولی‌ ما با کسی‌ که رهبری گروه‌های تروریستی را برعهده دارد و دستانش تا بازو بخون کودکان بیگناه سوری، عراقی و کرد آلوده است! دست نمیدهیم و شرط اصلی‌ ما برای عادی سازی روابط با ترکیه، برکناری رجب قاتل است و بس.
بسکوف از اینکه ترکیه با اقدام تجاوزکارانه خود رابطه دو کشور را تخریب کرد، ابراز تاسف نمود.

هیچ نظری موجود نیست: