۶.۳.۹۵

آموزش رایگان زبان روسی برای میلیون‌ها ایرانی‌



یادگیری زبان‌های ارزشمند توانمندی است و صرف نظر از اینکه یاد گیری این زبان‌ها مانند پارسی، روسی، آلمانی‌، اسپانیایی و ایتالیایی در واقع یک نرمش و ورزش برای سلول‌های حافظه میباشد و بویژه در سنین بالا توصیه میگردد، ارزشمندی بسیار آن بر روزگار آدمی‌ نیز تردید ناپذیر است چرا که ادبیات این گونه زبان‌ها دریائی است بیکران که تنها دانستن و آشنایی به این زبان‌ها میتواند لذت غوطه ور شدن در این دریا را به آدمی‌ بخشد. و درست به همین دلیل هم هست که روس‌ها یک رشته تخصصی دانشگاهی بنام زبان پارسی‌ و فردوسی‌ شناسی‌ را سال هاست در دانشگا‌های خود براه انداخته اند و به تازگی کشور آلمان نیز آموزش زبان پارسی‌ را جز گزینه‌‌های انتخابی دانش آموزان مدارس آلمان برسمیت شناخته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده میلیون‌ها ایرانی‌ میتوانند از آموزش زبان روسی بطور رایگان برخوردار گردد. به نظر من کمترین دستاورد‌هایی‌ که یادگیری زبان روسی برای ایرانی‌‌ها دارد:

۱- خواندن آثار ادبی‌ ارزشمند نویسندگان روس به زبان اصلی‌ و لذت بردن از این آثار ارزشمند که بجز در دریای گسترده و بزرگ ادبیات ایران، در کمتر کشور دیگری نمونه‌هایش دیده شده است

۲- آشنایی با کشور روسیه که زمانی‌ نچندان دور جز امپراتوری ایران بوده و حتی پس از ۱۰۰ سال حکومت سیستم کمونیستی بر این سرزمین زیبا، هنوز فرهنگی‌ بسیار شبیه فرهنگ ایرانی‌ در آنجا جریان دارد بویژه در جزیره‌ کریمه و سواحل دریای مازندران که آثار و ساخت و ساز‌های امپراتوری صفوی را در آنجا‌ها بخوبی می‌توان دید.

۳- آشنایی به زبان روسی ملت ایران را با تکنولوژی واقعی‌ و برتر دنیا آشنا میسازد، تکنولوژی که بر اساس هالیوود و خالیبندی بنا نشده و جدا وجود دارد.

اسپوتینیک می‌نویسد:
بیش از یک میلیون دانشجوی ایرانی می توانند بطور رایگان به دوره آموزش زبان روسی دسترسی پیدا کنند. روز پنج شنبه قرارداد همکاری آموزشی دانشگاه "سینرگیا" روسیه و دانشگاه آزاد ایران به امضا رسید.

در اطلاعیه دفتر مطبوعاتی دانشگاه "سینرگیا" روسیه ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان می شود یکی از مواد قرارداد امضا شده درباره دسترسی رایگان دانشجویان دانشگاه آزاد به دوره آموزش زبان روسی است.
سخنگوی دانشگاه سینرگیا توضیح داد که قرارداد دو طرف امکان می دهد اجرای تمام و کمال برنامه‌های مشترک در همه سطوح آموزشی، از کارشناسی تا دکترا سازمان داده شود. علاوه بر این طی سال آتی دستکم ۱۵ هزار دانشجوی روسی و ایرانی به طرح آموزشی مشترک روسیه و ایران در چارچوب برنامه‌های درسی آکادمیک چند رسانه‌ای جلب خواهد شد.





هیچ نظری موجود نیست: