۲۵.۲.۹۵

گودترین نقطه روی زمین جایگاه موجودات ناشناخته است



اسپوتینک می‌نویسد:
پژهشگران گروه علمی کشتی اکینس اکسپلورر اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا به مطالعه دراز گودال ماریانا ادامه می دهند.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (نشنال اکینیک اند اتمسفریک ادمینیسترتیو) پخش زنده و آنلاین وضع در داخل دراز گودال ماریانا، عمیق‌ترین نقطه در کره زمین را آغاز کرده است. عمق دراز گودال ماریانا ۱۱ کیلومتر ۱۱ کیلومتر ااست که بیشتر از ارتفاع قله اورست از سطح دریا است. کشتی اکینس اکسپلورر از اوایل آوریل ۲۰۱۶ به مطالعه درازگودال ماریانا اشتغال داردو تا ماه ژوئیه به این کار ادامه خواهد داد.
اسپوتینک ادامه میدهد:
پژهشگران همچین در درازگودال ماریانا ، واقع در اقیانوس آرام ، ژرف‌ترین نقطه جهان، موجودات ناشناخته دارای خاستگاه غیر زمینی را کشف کردند. این مطلب را شبکه تلویزیونی "مسکو ۲۴" گزارش داده است.

اکنون پخش زنده از سه دوربین نصب شده در اعماق گوناگون اقیانوس آرام در اینترنت جریان دارد. یکی از دوربین‌ها در عمق ۱۱ کیلومتری نصب شده که حداکثر عمق ممکن برای وسائل معاصر است. در آنجا تاریکی مطلق حاکم است چون نور نمی تواند از سطح زمین به چنین عمقی سرایت کند. به این دلیل پژوهشگران از نورافکن‌های ویژه‌ای استفاده می کنند اما موجودات در چنین عمقی از آنها نمی ترسند چون به خاطر نداشتن اعضای بینایی در بدنشان نمی توانند نور را احساس کنند.

هیچ نظری موجود نیست: