۵.۳.۹۵

دلایلِ علمی ظهورِ گودال‌های بزرگ یا حفره‌ها ، مقدمه‌ای بر پدیده ی گودال ها


در سالهای اخیر ، پدیده‌ای عجیب در تمامی جهان مشاهده می شود. ساکنانِ بخش‌های مختلفِ جهان، شاهدِ ظهورِ ناگهانیِ گودال‌ها در مکانِ زندگی خود هستند – که گاهی موجبِ مرگ و میر می شود. یک گودال ، فرورفتگی یا حفره‌ای در زمین است که علتِ آن ، فروریختنِ لایه ی سطحیِ زمین است. زمین ، ناگهان فرو می ریزد و حفره‌های عمیقی بر آن ایجاد می گردد و گاهی اوقات موجبِ بلعیدنِ کاملِ یک ساختمان می شود.

چرا تعدادِ این گودال‌ها زیاد شده است، و دلیلِ آن چیست؟ آیا افزایشِ بی‌سابقه ی تعدادِ این گودال‌ها نشانگر چیزی در جهان است؟ در این مقاله ما به این پدیده از دیدگاهِ کلی نگاه می کنیم و عواملِ فیزیکی ، روانی و معنوی آن را موردِ بررسی قرار می دهیم.

زمین شناسان، نظریات مختلفی را برای علت طبیعی گودال‌ها ارائه نموده اند ؛ نظیرِ نوعِ خاک / سنگ که اجازه ی عبورِ آب باران و آب زیر زمینی را می دهد. سایر دلایلِ طبیعی که توسطِ متخصصان ارائه داده شده است، شاملِ برخوردِ شهاب سنگ‌ها ، باران‌های سیل آسا، گرم شدنِ کره ی زمین ، انفجار گازهای زیرزمینی و غیره می شود. همچنین گودال‌ها می توانند به صورتِ غیرطبیعی هم بوجود آیند مانندِ استخراجِ معادن. آنها همچنین می توانند به دلیلِ برداشت بی‌رویه و استخراجِ آب زیرزمینی و سایرِ مایعاتِ زیرزمینی ایجاد شوند. گاهی اوقات ، دانشمندان همچنان بدنبال پاسخی برای تحقیقاتِ خود هستند . برای مثال، هنوز درباره ی علت پدیده ی ایجادِ گودالی ویژه در شبه جزیره ی یامال Yamal در شمالِ روسیه تحقیق می کنند.

از طریقِ تحقیقاتِ معنوی دریافته ایم که این دلایلِ فیزیکی، تنها بخشی از دلایل ظهورِ این گودال‌ها هستند.

برای خواندن تمامی مقاله به سایت منبع از اینجا نگاه کنید






هیچ نظری موجود نیست: