۳.۲.۹۵

زمین پرنس واقعی‌ خود را از دست داد

یکی‌ از بهترین آهنگسازان، بهترین صداها، بهترین نوازندگان گیتار و هنرمندی نخبه، پرنس به ابدیت پیوست.

پرینس نخبه‌ای در موسیقی با پیکری به اندازه یک پسر بچه ۱۲ ساله و با هنری بوسعت دریا دیروز از میان رفت و بشاهدان زندگی‌ پیوست. 
یورو نیوز می‌نویسد:
پرینس، ستاره موسیقی آمریکایی در ۵۷ سالگی درگذشت. بنابه گزارشها، پرینس در خانه‌اش در مینه سوتای آمریکا از دنیا رفته است. پرینس اخیراً بدلیل کسالت، بعضی از کنسرتهایش را لغو کرده بود. با اینحال، اطلاعات دقیقی درباره علت مرگ او منتشر نشده است.


Prince - Purple Rain sub Español



پرینس راجرز نلسون بعنوان خواننده، نوازنده، آهنگساز، و ترانه سرا در دهه هشتاد میلادی بشهرت رسید، و در طول چهار دهه فعالیت هنری، سی و دو بار نامزد دریافت جایزه «گرمی» شد و هفت بار این جایزه را دریافت کرد.

پرینس برای ترانه «باران بنفش»، در فیلمی بهمین نام و باهنرنمایی خود او، نیز موفق بدریافت جایزه اسکار شده بود.

موسیقی پرینس تلفیقی از سبکهای راک، آر اند بی، پاپ، دیسکو، هیپ هاپ، سول و جاز است، و بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از آلبومهای او بفروش رفته است.

پرینس از نمادهای فرهنگ جوانان در دهه هشتاد میلادی بود.

درگذشت ناگهانی پرینس، ستاره موسیقی آمریکایی هوادارانش را بسوگ نشاند. آنها با نثار گل و روشن کردن شمع در بیرون از خانه پرینس، به این اسطوره موسیقی ادای احترام کردند.

یکی از آنها گفت: «من هنوز هم نمی توانم باور کنم. نمی توانم باور کنم که او رفته است. حتی نمی توانم در مورش حرف بزنم.»

چند روز پیش، پرینس در میان هوادارانش در پیزلی پارک، در ایالت مینه سوتا حاضر شد تا به آنها نشان دهد که حالش خوب است و جای نگرانی نیست.

یکی از هواداران او که در این جمع حاضر بود گفت: «چه افتخاری بود که شنبه شب اینجا بودم. احساس می کردم که حالش خوب خواهد شد. سالها همین کار را می کردیم. اما حالا او از میان ما رفته است. احساس پوچی می کنم.»

بسیاری از شهروندان نیویورک هم از شنیدن خبر مرگ پرینس در بهت و حیرت فرو رفته اند. این شهروند نیویورکی گفت: «او قهرمان من است. ما با او بزرگ شدیم و یادم هست وقتی او خواندن را شروع کرد. او کمی متفاوت از دیگران بود. روز غم انگیزی است.» دیگری افزود: «خیلی غم انگیز است. او در موسیقی پیشرو بود. ما و جامعه موسیقی همه دلتنگ او خواهیم شد.»

درگذشت پرینس راجرز نلسون در شبکه‌های اجتماعی واکنش هنرمندان را نیز بهمراه داشته است.

























هیچ نظری موجود نیست: