۲۹.۱.۹۵

چرا ترکا از سعودی‌ها در خشم اند؟

نشست سران اسلامی


سعودی‌ها به هر کشوری سفر میکنند و یا میزبان مسئولین هر کشوری در صحرا هستند، به مقامات آن کشور از کوچک و بزرگ تحفه‌هایی‌ را داده و بدین وسیله بودن خود را برخ دیگران میکشند و این یک بدعتی ۳۰ ساله است که سعودی‌ها در رابطه با دیگر کشور‌ها به اجرا گذاشته اند. این بدعت بتازگی در سفر ملک سلمان خلیفه بیمار سعودی‌ها به مصر بطور چشمگیر به مورد اجرا گذاشته شده است. تنها موردی که سعودی ها، این رسم را نادیده گرفته و انجام نداده و حتی یک دسته بیل هم‌ به رسم تحفه ندادند، در سفر اجباری و زوری و بناچار خود به کردستان اشغالی که به منظور شرکت در نشست نوکران انگلیس و فرانسه در استانبول برگزار شد، بود. در این سفر، سعودی‌ها به رهبران شبکه تروریستی ترکی‌ داعش، النصره و جیش الاسلام و دیکتاتور جانی و قاتل ترک ها، حتی هسته خرمایی را هم پیشکش‌ نکردند!

و چرایی اینکه سعودی‌ها این رسم چندین ساله خود را در رابطه با ترکا انجام ندادند برای آگاهان مشخص است و مطلبی که از آن مشخصتر است خشم ترکا از بی‌ اعتنائی سعودی هاست. ترکا که از سفر ملک سلمان به کردستان اشغالی تا سر حد مرگ به هیجان آمده و پس از سال‌ها گوشه‌ نشینی اجباری و انزوای مرگبار سیاسی و بی‌ اعتنائی مطلق جامعه جهانی‌ به آنان اینک میزبان خلیفه سعودی می‌گشتند، انتظار داشتند در این سفر کلی‌ قرارداد و پیمان نامه‌های مالی‌ و اقتصادی بسته و اعراب را تا آنجا که ممکن است بدوشند، ولی‌ آنچنان از سردی و عدم همکاری سعودی‌ها با خود ناامید و سرخورده شده و بخشم آمدند که در یک شبکه تلویزیونی مخالف ملت مصر و منافع ملی‌ و میهنی این کشور، که از استانبول پخش میشود، این رسم سعودی‌ها را بسخره گرفته و هدایایی که سعودی‌ها به کل نظام اخوانی و دست نشانده مصری دادند، را نوعی رشوه دادن برای تصاحب دو جزیره‌ مصری در دریای سرخ معرفی‌ کردند. ( ترکا که نقش ‌خرس وسط انگلیسی‌‌ها را دارند، نمیدانند که برگزاری نشست مسخره نوکران انگلیس در استانبول در جهت جنگ پنهانی‌ و آشکار آلمان و انگلیس بر سر اتحادیه و پیمان اروپاست. مرکل پایش را در یک کفش کرده که انگلیسی‌‌ها را از پیمان اروپا بیرون کند، و انگلیسی‌‌ها که همیشه انتقام خود را توسط نوکران خود میگیرند، با فرستادن بزور خلیفه عربستان به استانبول، فرستادن نوکر مکار خود، آخوند حسن شیّاد اخوانی از ایران، و نماینده ویژه نوکر نظامی اخونی دیگر خود ، السیسی از مصر و دیگر نوکران تیپا خورده، مفلوکِ پفیوز، خنزر پنزری خود از اینجا و آنجا به استانبول، بطور مسخره و احمقانه ای، تلاش در تقویت نوکر در منگنه مانده و جانی و دیوانه و روان پریش ترکِ خود عردوغان در مقابل مرکل بر آمده و بدین ترتیب این جبهه را سرپا نگاه دارند. و ترکِ خر تصور کرده که این نمایش واقعی‌ است و انتظارات بیجا از سعودی‌ها داشته که با کف گرگی آنان روبرو شد.)

پایگاه خبری شبکه گیتی‌ وابسته به اخونی‌ها می‌نویسد:
رئیس حزب "لغد" مصر سندی را درباره "رشوه" خلیفه سعودی به رئیس جمهور و مسؤولان مصری فاش کرد.


بگزارش پایگاه خبری شبکه گیتی‌ ، "ایمن نور" تأکید کرد که این سند از سفارت عربستان در قاهره صادر شده !! و بیانگر رشوه دادن سلمان بن عبدالعزیز خلیفه عربستان به رئیس جمهور ، نخست وزیر ، وزیران ، نمایندگان پارلمان و کارکنان دفتر ریاست جمهوری مصر است !!! ( احمق‌ها خبر را آنچنان خنده دار می‌نویسند که آدمی‌ شگفت زده میشود! اگر سعودی‌ها رشوه دادند که دیگر نباید سفارت عربستان در قاهره اسناد آنرا به بیرون دهد و به خودش در دقیقه ۹۰ گول بزند و آبروی خلیفه و دستگاه حکومتی خود را برده و آنان را یکجا افشا و رسوا سازد!!! ترکِ خر وقتی‌ خبر پخش می‌کند، از جوک خنده‌دار تر میشود! )

ایمن نور در مصاحبه با شبکه تلویزیونی مخالف "شرق" مصر ( شبکه تلویزیونی مخالف ملت مصر ) که از ترکیه پخش می شود! گفت: احمد القطان سفیر عربستان در قاهره روز ۱۸ مارس ۲۰۱۶ نامه‌ای را به خالد العیسی رئیس دفتر پادشاهی کشورش فرستاد که در این نامه جزئیات رشوه دادن به مقامات مصری را بیان کرده است! (و این نامه محرمانه را از سفارت عربستان در قاهره، آوردند و تقدیم شبکه تلویزونی ترکی‌ کردند تا سعودی‌ها را رسوا کند! اینچین ترک‌ها همه را مثل خود ترکِ خرِ احمق فرض میکنند !)

اعطای ساعت رولکس به ارزش ۲۹۵ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار بخشی از این رشوه‌ها است. نخست وزیر و رئیس پارلمان مصر هرکدام ساعتی از این مدل به ارزش ۱۸۵ هزار تا ۱۹۰ هزار دلار دریافت کرده اند.

هر یک از نمایندگان مرد پارلمان مصر نیز که تعدادشان ۵۰۸ تن‌ است، ساعتی به ارزش هزار و ۵۰۰ دلار از نوع تیسوت دریافت کرده اند، و هر یک از نمایندگان زن هم که تعدادشان ۱۰۷ نفر است، ساعتی به ارزش هزار و ۳۰۰ دلار از نوع بولوا دریافت کرده اند.

سفیر عربستان در نامه خود آورده است: سفارت عربستان در قاهره و دفتر ملک سلمان قبلا درباره اعطای کمک هایی به وزیران، خبرنگاران و همه کارکنان دفتر ریاست جمهوری مصر توافق کرده بودند.
رئیس حزب الغد اعلام کرد: وکلای مصری از مقامات مصری به علت دریافت رشوه شکایت خواهند کرد زیرا دریافت رشوه جرم به شمار می آید، و مجازات این جرم حبس ابد است.
این شبکه خبری می‌نویسد: سعودی از نیمه دوم دهه هفتاد قرن گذشته ( درست پس از فتنه سال ۵۷ (۱۹۷۹ میلادی)) و پس از رسیدن به ثروت‌های هنگفتی که معلوم نیست از ایران است و یا واقعا در آنجا چاه‌های نفت وجود دارد، به مقامات کشورهای عربی که مسافرت می کنند، ساعات‌های گرانبها رشوه می دهند.




هیچ نظری موجود نیست: