۱۰.۱.۹۵

جک یه روز یه ترکه دوباره در تلویزیون آلمان ! استقبال همگانی از برنامه مسخره کردن دیکتاتور ترکا در آلمان


بگزارش مجله آلمانی اشپیگل، مقام حافظ منافع آلمان در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکا خوانده شد و کارت قرمز گرفت. دلیل این رفتار خشن و دور از نزاکت ترکا طبق معمول در درجه نخست خریت نهادینه شده ترکی‌ و در مرحله دوم، پخش یک برنامه خنده‌دار تلویزیونی از کانال NDR آلمان بود که در آن سراپای دیکتاتور ترکا رنگی‌ شده و ملت آلمان به دیکتاتور ترک‌ها غش غش خندیدند.

پس از پخش این قطعه طنز با عنوان "اردوی ، اردوو ، اردوگان" "Erdowie ، Erdowo ، Erdogan" در NDR با عنوان "فوق العاده ۳" که در ۱۷ مارس ۲۰۱۶ ، نشان داده شد، اقای مارتین اردمنن حافظ منافع آلمان در آنکارا (پس از بسته شدن سفارت آلمان در آنکارا)، از طرف دیکتاتوری ترکا ۱۰ روز پس از کشته شدن سهراب و نمایش شو، احضار شد تا طبق معمول، ترکا ضمن دخالت در روند دموکراسی در کشور‌های دیگر خواستار مجازات تهیه کنندگان این برنامه شوند. ترک خر که همه جا را ترکیه میپندارد، تصور می‌کند، میشود مردم را به خاطر گفتن دیکتاتور به رجب قاتل، شبانهٔ از خانه‌هایشان دزدید، به نقطه نامعلومی منتقل ساخت و زیر شکنجه و نیستی‌ قرار داد. و بزرگترین زندان روزنامنگاران، استادان دانشگاه، و گسترده‌ترین قبرستان زنان و کشتارگاه کرد‌ها را در دنیا ساخت و راست راست گشت!

بهر حال مردم آلمان هفته گذشته بشدت به رجب قاتل خندیدند. هر چند ۷۰ سال است که جوک "یک روز یک ترکه" آلمان‌ها را میخنداند و این مطلب تازه‌ای نیست همانطوری که جک "یه روز یه دانشمند انگلیسی‌" روس‌ها را میخنداند.


منبع

هیچ نظری موجود نیست: