۲۴.۱۲.۹۴

رای گیری تاریخی استان‌های همبسته آمریکا


آگاهان میفرمایند که فرقی نمیکند که کدامیک از نامزد‌های انتخاباتی برنده انتخابات ریاست جمهوری در استان‌های همبسته آمریکا گردند! بهر حال این انتخابات تاریخی است. چرا که اگر خانم کلینتون برنده شود: اولین زنی است که به این مقام میرسد. اگربرنی سندرز سناتور مستقل ایلات متحده از ورمونت برنده شود: اولین یهودی است که صاحب مقام ریاست جمهوری آمریکا شده. اگر مارکو روبیو ببرد: اولین رئیس جمهور با پیشینه آمریکای لاتین است. اگر تد کروز برنده شود: اولین رئیس جمهوری آمریکا با پیشینه کانادایی است و اگر دونالد ترامپ برنده شود آخرین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود!

یادآوری میشود : ۵۸امین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر ۸ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی برگزار شود. گزینندگان ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور ایالات همبسته و معاون وی را انتخاب خواهند کرد. باراک اوباما رئیس جمهور فعلی به دلیل محدودیت دوره‌ها بر اساس متمم بیست و دوم قانون اساسی استان‌های همبسته برای انتخاب شدن برای سومین بار واجد شرایط نیست.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است انتخابات‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری بین فوریه و ژوئن ۲۰۱۶ برگزار شوند. فرایند نامزد شدن نیز انتخاباتی غیرمستقیم است، که در آن رای‌دهندگان به فهرستی از نمایندگان خود در کنوانسیون‌های برگزینندهٔ نامزد هر حزب رای می‌دهند که آنها نامزد ریاست جمهوری حزب را بر می‌گزینند.

همچنین به دلیل اینکه از ۷ میلیارد آدمی که بر روی کره زمین میزیند ، تقریبا ۶,۹ میلیارد آنها در گروه احمق‌ها جا میگیرند ، در نتیجه احتمال اینکه شخصی با ویژه گی‌های آقای دونالد ترامپ انتخاب و برنده رای گیری استان‌های همبسته آمریکا بشود ، بسیار محتمل است !

هیچ نظری موجود نیست: