۲۲.۱۱.۹۴

سفر خلیفه صحرای عربستان به روسیه

ما از سفر خلیفه صحرای عربستان به روسیه و بازگشایی دفتر کرد‌ها در مسکو این نتیجه را میگیریم که ترکا حالشان خرابه!

بگزارش خبرگزاری‌ها ، ملک سلمان خلیفه بیمار و آلزایمری صحرای عربستان و رقاص زمان شاه فقید ایران ، در پی‌ یک برنامه از پیش تنظیم شده، در اواخر ماه اسپند به مسکو سفر خواهد کرد و مراتب چاکری خود را حضورا به خدمات آقای دنیا، ولادیمر پوتین خواهد رساند.


سفرخلیفه صحرا به مسکو و غربی‌ها از چند جهت مورد بحث قرار می‌گیرد. نخستین آنان میتواند آزاد سازی سرزمین سوریه از دست تروریست‌های جنایتکار انگلیسی‌ - ترک داعشی و پیشروی ارتش سوریه بطرف مرز با کردستان اشغالی باشد، که موجبات وحشت ‌اروپایی‌ها را فراهم کرده است، تا جای که گزینه‌ ردرویی نظامی بین ناتو و روسیه بر روی میز قرار گرفته است.


دیگر در رابطه با ترکا است که این مطلب را از چند سو‌ میتوان نگاه کرد :
- این سفر اگر در رابطه با هر جستاری بجز پادرمیانی برای آشتی‌ با رؤس‌ها صورت گرفته باشد، ضربه سنگینی‌ برای شبکه تروریستی ترکا به نام دولت ترکیه خواهد بود، چرا که سفر ماه گذشته دیکتاتور اخوانی ترکا به صحرای عربستان و گریه زاری‌ها و التماس‌های او در پای خلیفه و کارگزاران خلیفه، که بشدت از اخوانی‌ها بیزارند، نتیجه نداده و سفر حقارت بار او با شکست فجیع سیاسی بپایان رسید و حتی خلفای گامبوی حاشیه نشین خلیج پارس هم او را به سرزمین‌های خود راه نداده و به حضور نپذیرفتند!


- سفر خلیفه سعودی‌ها که همپیمانان سنتی‌، خونی و همیشگی‌ اتحادیه اروپا و آمریکا بوده و هستند، در شرایطی که یک جنگ زرگری در بین اتحادیه اروپا و آمریکا از یک طرف و رؤس‌ها در طرف دیگر در جریان است در حالی‌ انجام میشود که نمیتوان ادعا کرد که خلیفه سلمان نقش کبوتر نامه‌بر را داشته و پیام مهمی‌ را از طرف اربابان غربی خود به پوتین می‌رساند ، چرا که پیش از او پسرش که اتفاقاً ، ولیعهدِ ولیعهد صحرا هم هست ، این نقش را در انحصار خود در آورده و با سفر‌های پی‌ درپی خود به مسکو اخبار و پیام‌ها را برده و می‌آورد ، و اگر قرار بود که پیامی ردّ و بدل شود، پسر خلیفه می‌توانست آنرا انجام دهد. پس نقش خلیفه در این سفر چیست ؟


- چرا خاندان سلطنتی دانمارک‌ به دستور دولت این کشور به عربستان سفر کرده و با وجود اینکه دو کشور چشم دیدن یکدیگر را نداشته و سعودی‌ها بشدت از دانمارکی‌ها بیزارند، ولی‌ ملکه دانمارک‌ با ولیعهد و دیگر اعضای خاندانش به این سفر تحقیر آمیز تن‌ داد و چه پیامی را از طرف انگلیسی‌‌ها به سعودی‌ها رساند؟


- سفر خلیفه صحرا، با توجه به اینکه نوکر و غلام حلقه بگوش اتحادیه اروپا، یعنی‌ شبکه تروریستی ترکا این روز‌ها در زیر منگنه رؤس‌ها مثل سوسک دمپایی خورده، دست و پا زده و در حال له‌ شدن تدریجی‌ است، از یک طرف سیلی‌ و تو دهانی محکم به نوکر ‌اروپایی‌ها یعنی‌ ترکای تروریست است و حمایت و پشتیبانی و تائید و دست مریزاد عرب‌ها به رؤس‌ها در رابطه با چزاندن و شکنجه ترکا است و بدین ترتیب اعراب به طورِ آشکار و روشن به رؤس‌ها میگویند که ما همزمان با تائید شکنجه ترکا، با شما همراهیم ! و اگر بپذیریم که اعراب هنوز همپیمان ‌اروپایی‌ها و امریکایی‌ها هستند، این دوگانگی را چگونه میتوان توجیه کرد؟ بجز اینکه بگوییم که اعراب از اروپایها بریده و به دامن رؤس‌ها پناه برده‌اند! که این گمانه هم با توجه به روحیه ترسو و بزدل عرب‌ها، بیشک زیر تردید و بدگمانی است.
مگر اینکه بپذیریم که ‌اروپایی‌ها دوباره و طبق عادت و مرام همیشگیشان، چاقو را از پشت زده و بی‌خیال ترکا شده و بدین تریتب به ترکا دهان کجی میکنند! و یا اینکه موضوع بسیار مهمتری از بیچارگی ترکا درمیان است که نوکر دیگر غربی‌ها به دلیل آن به روسیه سفر کرده و این جستار آنچنان مهم است که مشکل ترکا و زخمی و افگار شدن روان وحشی آنان اصلا درنظر گرفته نشده است!


- شاید برخی‌ بگویند که احتمالا خلیفه بیمار و بیخاصیت صحرای عربستان بعنوان پا درمیان و ژاکش، به روسیه سفر کرده تا آنجا با پا بوسی پوتین، بین ترکا و رؤس‌ها آشتی‌ برپا کند! این گزینه‌ هم ردّ است ، چرا که در این رابطه و پیش از این اورلاند رئیس جمهور فرانسه و احمقترین رئیس جمهور دنیا، با یک قواره سهمگین پارچه و دستمال ابریشمی یزدی، که مارک ساخت فرانسه بر روی آن زده بودند! به دیدار پوتین شتافته بود، و جواب ردّ شنیده! چگونه ممکن است که خلیفه سلمان خودش را مقبولتر از اورلاند در نزد پوتین یافته که میپندارد، پادرمیانیش بکار آید و پاسخ دهد و پوتین آنرا بپذیرد؟ مگر اینکه باز گمان برده شود که شاید این آخرین تلاش ‌اروپایی‌ها برای ایجاد آشتی بین ترکا و روسیه میباشد! که این هم دور از خرد است!


پایگاه خبری شبکه گیتی‌ ( العالم) می‌نویسد: عبدالباری عطوان در سرمقاله روزنامه دیدگاه امروز نوشت: قرار بود سلمان در پاییز ۱۳۹۴ خورشیدی به مسکو سفر کند، اما حضور روسیه در سوریه برای کمک به ملت سوریه و رئیس جمهور مقبولشان دکتر بشار اسد، وی را از این سفر باز داشت و رسانه‌ها و نویسندگان نزدیک به دولت سعودی را به هجوم رسانه‌ای بی‌سابقه علیه روسیه، ایران و حزب الله واداشت و سفرهای محمد بن سلمان و پیشنهادهای مالی کلان او هم نتوانست روسیه را از موضع خود در سوریه منصرف سازد. ( که البته این یک دروغ بیشرمانه است چرا که عرب‌های سعودی میخواهند در مبارزه با داعشی‌های انگلیسی‌ - ترک حتی نیروی زمینی‌ به سوریه بفرستند که با مخالفت شدید نوکران اخوانی انگلیسی‌ نشسته در ایران روبرو شده است و پیشنهاد‌های کلان مالی‌ سعودی‌ها در رابطه با مبارزه با داعشی‌ها به مسکو بوده است و نه برعکس! چرا که سعودی‌ها پس از سه سال اتحاد با تروریست‌های ترک داعشی ، به گونه‌ای بگوششان رسیده بود که پس از همه اینها ترکا طبق معمول و عادت همیشگی‌ که دوستیشان خطرناک تر از دشمنیشان است و هر لحظه ممکن است از پشت به دوستانشان خنجر بزنند، و به آنها هم رحم نکرده و آنان نیز استثنا نخواهند بود و پس از سوریه به طرف صحرای عربستان حرکت خواهند کرد! این بود که در یک چرخش ۱۸۰ درجه ای، بطرف مبارزه با داعشی‌ها برخاسته و دست به دامن رؤس‌ها شدند که این کار دشمنی غربی‌ها با آنان را بهمراه داشته است.)

عطوان ادامه میدهد : 



امروز در رسانه‌ها گفته شد که اواخر اسپند ماه ، یعنی ۳۵ روز دیگر، سلمان بدون مقدمه عازم مسکو خواهد شد؛ و چه بسا این زمان هم برای این در نظر گرفته شده که مقامات سوری و هم‌پیمانان آنها وقت کافی برای غلبه بیشتر بر تروریست‌های انگلیسی‌ - ترکِ داعشی را داشته باشند و محاصره آلپو ( به عربی‌ حلب ) را کامل کنند و گذرگاه‌های مرزی را در کنترل بگیرند؛ خلاصه آن که شاه عربستان زمانی به مسکو وارد می شود که سوریه و هم‌پیمانانش "دست برتر" را در پرونده سوریه خواهند داشت و سعودی‌ها هم باید خود را برای دوره تازه و پذیرفتن واقعیات سوریه و ماندن دکتر اسد در قدرت آماده کند. ( این در حالی‌ است که سعودی‌ها و عرب‌های دیگر در حال رایزنی برای بازگشایی سفارت خانه‌های خود در سوریه میباشند، و این نویسنده مزدور و احمق عرب حتی نخواسته این مطالب را در نظر بگیرد!)
شبکه خبری گیتی‌ ادامه میدهد:
سپاسگزاری خلیفه بحرین از نقش روسیه؟
عطوان در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: حمد بن عیسی خلیفه گامبوی بحرین و هم‌پیمان نزدیک سعودی‌ها که به تازگی از مسکو برگشته، گویی زودتر از سعودی‌ها خودش را با دگرگونی های تازه وفق داده، چندان که "شمشیر پارسی‌ " (کارگزاران عرب و ترک سرزمین‌های جدا شده از ایران، تمامی دارای‌های نیاکان ما را بنام خود زده و از آن‌ خود کرده اند و می‌پندارند با عوض کردن نام آنان، میتوان صاحب آنان بود، احمق‌های بیچاره !) را به پوتین هدیه کرد و بر اساس برخی گفته ها، برای روسیه آرزوی پیروزی کرده و از نقش روسیه در کمک به سوریه سپاسگزاری نموده و همکاری همه کشورها با مسکو برای ایجاد امنیت و ثبات در سوریه را خواستار شده است. گامبوی بحرین اگر از دگرگونی اساسی‌ در پایگاه ریاض نسبت به سوریه باخبر نبود، چنین سخنانی را – که هنوز هیچ منبع رسمی آن را دروغین ندانسته- در مسکو بر زبان نمی آورد.
پایگاه خبری گیتی‌ در ادامه می‌نویسد:
سفر سلمان به مسکو؛ پیام خشم به غرب !
به عقیده عطوان، سفر سلمان به مسکو، فراتر از "سرزنش" غربی هاست و در واقع پیام "خشم" سعودی‌ها از غربی هاست که دست سردمداران سعودی را در پوست گردو گذاشتند و پشتیبان همپیمانان ترک و قطری اخوانی شده و با روس‌ها لاس میزنند. سعودی‌ها می خواهند به غربی‌ها بگویند که اعتمادمان به شما به عنوان هم‌پیمان مخلص را از دست داده ایم و برای رفتن به مسکو، نیازی به عبور از دروازۀ شما نداریم. ( به نظر من همین هم یه دروغ ننگین است، و عرب‌ها نه جرات اینگونه کارها را دارند و نه آی‌کیوی اینگونه برنامه ریزی‌ها را ، این عرب بازیچه دست انگلیس، به فرمان و دستور انگلیسی‌ اینچین خود را داکل معرکه می‌اندازد تا انگلیسی‌‌ها طبق معمول از قافله عقب نمانند، و حالا که میدان و پرچم برنده و پیروز جنگ عوض شده، خودش را در آنجا انداخته و یا دستکم جایگاهی‌ هر چند کوچک در آن میدان را از آن‌ خود کند! یعنی‌ از شدت باخت کم کردن و هنوز راه باریکه‌ای در اختیار داشتند!!!)

عطوان در پایان نوشت: غرب بازنده اصلی سفر سلمان به مسکو است و چه بسا این سفر، راهی هم برای خروج ریاض از گرداب عمیق یمن باشد که در ۱۱ ماه گذشته راه خروجی از آن نیافته است. ظاهرا سعودی‌ها فهمیده اند که سیاست‌های آنان در سال گذشته، نتیجه و پس آر کاملا واژگون داشته و باید در آن بازنگری کنند؛ و شاید سفر سلمان به مسکو بزرگترین گام در این راه باشد.



هیچ نظری موجود نیست: