۱.۱۰.۹۴

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتاری تازه ، ترکا را به ککی که در تمبان جست و خیز میکنند ، تشبیه کرد! :)


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای که در فیلم مستند «نظام جهانی» اثر ولادیمیر سولویف انجام داد، ترکیه را بوقلمونی که هر دم رنگ عوض می‌کند نامید و گفت: ما مثل برخی‌‌ها (ترکا) نیسیتم که مانند ککی در تمبان جست و خیز کنیم!

ولادیمیر پوتین در رابطه با بحران سوریه و نقش روسیه جهت حل بحران این کشور گفت که سیاست‌های ما همواره بر اساس توازون و رعایت حقوق همسایه گانمان بوده و این مواضع در طول همه این سال‌ها دستخوش تغییری نشده است. ما پیش از تهیه خط سیاسی در مورد دمشق ، گفتگو‌ها و رایزنی‌ها‌یی را با بازیگران غربی و منطقه‌ای صورت داده ایم. در نتیجه آنچه که ما انجام میدهیم در یک توازون و هماهنگی با همگی‌ طرف‌های درگیر است و به همین دلیل، ما هم میتوانیم با امریکایی‌ها و هم با دمشق بسادگی‌ همکاری کنیم. پوتین گفت:

«ما به آسانی هم با پرزیدنت اسد و هم با طرف آمریکایی کار می کنیم. چندی پیش من با پرزیدنت اوباما و با دوستان عربستان سعودی و امارات و دیگر کشور‌های عرب صحبت کردم. چرا به آسانی؟ چون ما مانند برخی‌‌ها ( ترکا ) ابتدا دم نمی جنبانیم و سپس از پشت خنجر نمی‌زنیم.

این برخورد به مسکو امکان داده تا خط شفافی را در پیش گیرد ، خط سیاسی که منافع همگان را در نیز شامل میشود و در نظر دارد.

ولادیمیر پوتین سپس گفت: سیاست‌های ما این امکان را برای مسکو فراهم کرده است که در میدان بازیگری اصلی‌ باشد و این نقش را همگان قبول داشته باشند و به آن بله بگویند. تکلیف دیگران نیز در رابطه با ما مشخص است چرا که ما را ثابت قدم می‌دانند و مطمئن هستند که ما مثل بوقلمون رنگ عوض نمی‌کنیم. کار ما با تدبیر و خرد است و نه اینکه مانند برخی‌‌ها ماند ککی در تمبان از این سوئ به آن سؤ بپریم! ( منظور ترکا هستند که یک روز با سوریه دوستند، روز دیگر دشمن خونی، یک روز سنگ پلستینی‌ها را به سینه میزنند، روز دیگر سرکرده آنان را به اسراییلی‌ها با التماس تحویل میدهند!!)

رئیس جمهور روسیه در پایان گفت: «این تنها خط سیاسی شفاف ما نیست که به ما در سطح جهان اعتبار و نیرو بخشیده، این شرافتمندی و صداقت ما است که روسیه را به جلو میبرد. برخلاف برخی‌‌ها که فاقد شرافت و صداقتند و به روزی افتاده‌اند که همگان از آنان بیزارند! ( منظور ترک‌ها هستند که نه شرف دارند و نه انسانیت و به درغگویی و وقاحت زبان زد و مورد نفرت جهانیانند. )

هیچ نظری موجود نیست: