۹.۸.۹۴

امریکایی‌ها خاک تو چشم مجاهدین پاچیدند


جان کری وزیر امور بیگانه آمریکا به حمله موشکی به کمپ مجاهدین خلق در عراق واکنش نشان داد و آنرا بشدت محکوم کرد. ( جنگ زرگری!)
جان کری در این زمینه گفت: آمریکا قویا این حمله وحشیانه تروریستی را محکوم میکند! ما با مقامات ارشد عراقی در تماس نزدیک هستیم تا مطمئن شویم که خدمات درمانی و اضطراری لازم برای قربانیان فراهم شود!!
وی افزود: ما همچنین از دولت عراق میخواهیم طبق تعهداتش حفاظت بیشتری برای ساکنان کمپ فراهم کند، عاملان این حمله را پیدا و آنها را بهخاطر این حمله مورد حسابرسی قرار دهد. ما در حال مشاوره با دولت عراق هستیم تا ابعاد کامل این حمله ناموجه را مشخص کند.
جان کری تأکید کرد که آمریکا متعهد به کمک به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای انتقال دائمی اعضای ساکن در کمپ لیبرتی به خارج از عراق است.
به گزارش خبرگزاریها، دو شب گذشته دهها راکت به کمپ مجاهدین خلق در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد اصابت کرد که دستکم ۲۳ کشته و چند زخمی برجای گذاشت که حال برخی از مجروحین وخیم گزارش شده است.
این راکت‌ها از منطقه بکریه در حدود ۶ کیلومتری شمال شرقی فرودگاه شلیک شده اند.
گروهی ساختگی بنام "جیش المختار" که مزدوان عراقی سپاه قدس برادران پلستینی قاچاقچی پاسداران بشمار می روند، مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.