۱۷.۷.۹۴

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اکثر مربیان و آموزگاران ترور و تروریست ها، انگلیسی‌ و امریکایی هستند. چقدر تعجب کردیم!


بر اساس صد‌ها مزدور داعشی که در روز‌های اخیر خود را تسلیم نیرو‌های ارتش سوریه کرده‌اند، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اکثر مربیان و آموزگاران ترور و تروریست ها، انگلیسی‌ و امریکایی هستند. چقدر تعجب کردیم!

ضمیر قبولوف، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه پنج شنبه اعلام کرد گروه تروریستی ترکی‌ موسوم به دولت اسلامی (داعش) مزدوران وارده از سراسر دنیا را در افغانستان آموزش می دهد و سپس با هدف ترور و عملیات تروریستی به دیگر کشور‌ها راهی‌ مینماید. اکثر مربیان تروریست‌ها افراد دارای گذرنامه‌های آمریکایی و انگلیسی‌ هستند.

قبولوف در یک کنفرانس بین المللی درباره افغانستان گفت:" تعداد زیادی از مراکز آموزشی داعش به آموزش هدفمند شبه نظامیان اهل آسیای مرکزی و برخی از مناطق روسیه اشتغال دارند و زبان کاری در این باصطلاح اردوگاه‌ها روسی است".
به گفته وی مربیان در این باصطلاح اردوگاه‌ها از ملیت‌های گوناگون و اکثر آنها دارای گذرنامه‌های آمریکایی و انگلیسی‌ هستند.

طبق گزارش ستاد کل ارتش روسیه، تعداد داعشی‌ها در افغانستان بطور دائمی افزایش می یابد و اکنون ۲ تا ۳ هزار نفر است. از اوایل امسال بیش از ۳۵۰۰ تن‌ غیر نظامی بر اثر عملیات تروریستی در این کشور کشته شده اند که ۲۵ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته میلادی است. همچنین حدود هفت هزار تن‌ زخمی شده اند.

منبع: اسپوتینک