۱۲.۵.۹۴

تصاویری از امپراتوری صفوی از سال ۱۴۰۱ میلادی تا ۱۷۹۷ میلادی

نقشه جغرافیایی امپراتوری صفوی که از مرزهای چین شروع شده و تا بالکان ادامه داشت و شامل کشور های شمال آفریقا نیز میشد.


نشان شیر و خورشید , نشان امپرتوری صفوی نیز بود و قدمت آن دستکم به ۵ هزار سال پیش تا کنون میرسد . در زمان قاجار های دست نشانده ترک , نشان توحش ترکی - اسلامی یعنی شمشیر را به این نشان که بیانگر برتری معنوی ایرانیان بر دنیا بود اضافه گشت تا همه چیز را مخدوش کند! پس از فتنه ۵۷ همین را هم برداشتند تا بطور کلی نشان امپراتوری های ایران فراموش گردد!



اطلس دربار صفوی که بیانگر همه چیز است و احتیاجی به توضیح ندارد. کسی که در ۶۰۰ سال پیش چنین اطلسی را ساخته و استفاده میکرده از علومی که امروزه در دانشگاه ها تدریس میشود, بیشتر میدانسته و بسیار پیشرفته تربوده است. ولی بیگانگان اشغالگر به کودکان ایرانی میآموزند که گالیله ایتالیای گرد بودن زمین را کشف کرده ا ست !!! و بیشرمانه حتی آیات شاهنامه را که فردوسی کبیر از گردش ماه به دوره زمین میگوید ندید میگیرد.

آیا میدانید در دوران صفوی هندوانه های به شکل تصویر بالا وجود داشته که نسل این هندوانه ها بمرور از بین رفته است ! نقاشان استاد ایرانی تمام تاریخ ایران در زمان صفوی را ترسیم کردهاند, که توسط کشور های اروپایی ابتدا به اروپا برده شده, سپس در بین خودشان تقسیم کردند و هر کشوری تعدادی از آنها را برداشته و برای خودش تاریخ ساخته است و به آن افتخار میکند! فقط زمانی که فرش ها , پارچه های زر بافت , ترمه ها, گلدان های پر گلی که مختص ایران بزرگ بوده است و ظروف نقره و طلایی که با میوه هایی مانند انجیر و انگور و انار پر شدهاند , اینجا که میرسد و در گل میمانند آنرا به اسلام ربط میدهند. بتازگی ترک ها رقیب اسلام گشته و هر چه تا کنون به اسلام نسبت میدادند به نیاکان ترک خود که مخلوطی از مغول چینی تبار + تاتار روسی تبار = ترک است نسبت میدهند!!! و موجبات خنده و تفریح ما میگردند .

زنان دوران صفوی غرق در جواهر, پارچه های زر بافت, تور های دست باف و تفاخر و شکوه و جلال بودند , بطوری که امروزه اروپایی ها تصویر هر زن معمولی در دوران صفوی را گرفته و آنرا به عنوان یکی از ملکه های تاریخی کشورشان به خود نسبت داده و پز میدهند ! 


 گوشه ای از کاخ شاه عباس در اصفهان 



دربار آخرین امپراتور صفوی شاه سلطان حسین صفوی و بار دادن و به سفرای خارجی .... این تصویر با وقاحت فرانسوی به دربار فرانسه نسبت داده شده که هم نشان میدهد احمقهای دزد تا چه حد وقیح اند و هم اینکه مثل کبک سرشان را زیر برف کرده و حتی موزه مسکو را فراموش کردهاند!


هیچ نظری موجود نیست: