۸.۶.۹۴

آیا کشور تایلند نسبت به حمله تروریستی ترکیه و عناصر تروریستش به تایلند و کشتار شهروندان خود واکنش نشان خواهد داد؟


به گزارش یورو نیوز:

پلیس تایلند روز شنبه در جریان تحقیق در مورد بمبگذاری روز ۱۷ اوت در بانکوک یک نفر ترک متهم را بازداشت کرد. بنا بر اعلام دولت تایلند فرد دستگیر شده ترک و دارای تابعیت ترکیه است.

به گفته پلیس تایلند فرد دستگیر شده، یکی‌ از عاملین بمبگذاری است اما تنها متهم این حادثه نبوده و ۲۰ نفر ترک تروریست دیگر او را همراهی می‌کرده‌اند.

پلیس شنبه بعد از ظهر به آپارتمان ترک تروریست دستگیرشده در حومه شمالی بانکوک یورش برد و در جریان این عملیات مقادیری از موادی که در ساخت بمب کاربرد دارند پیدا کرد که گفته میشود از آنها برای سه بمبگذاری در تایلند در ماه اوت سال جاری استفاده شده است. و تروریست ترک مشغول ساخت بمب‌های بیشتری برای کشتار بیشتر مردم تایلند بوده است!

متهم دیگر بمبگذاری ترک دیگری است که در تصاویر دوربین‌های مداربسته با لباس زردرنگ دیده می شود. مقامات تایلند جایزه‌ای ۸۵ هزار دلاری برای اطلاعاتی که بتواند منجر به دستگیری ترک تروریست دیگر و عامل اصلی بمبگذاری شود تعیین کرده اند.

پلیس تایلند ظرف دوازده روز گذشته در جریان تحقیق در مورد حادثه بمبگذاری بشدت فعالیت کرده و ردّ پای تروریست‌های ترک را پیدا کرده است. ارتش تایلند هدف بمبگذاری اخیر را لطمه زدن به اقتصاد این کشور ارزیابی کرده است.

انفجار سه بمب در تایلند و از جمله روز ۱۷ اوت در یک معبد هندو در یکی از مناطق گردشگری در شهر بانکوک منجر به کشته شدن بیش از ۷۰ تن‌ و زخمی شدن بیشماری شد. چهارده تن‌ از قربانیان این بمب گذاری اتباع خارجی بودند. به گفته مقامات پلیس تایلند ۲۰ نفر ترک تروریست در این عملیات تروریستی بمبگذاری و کشتار غیر نظامیان شرکت داشته اند.