۶.۵.۹۴

انتقال زندانیان گوانتانامو به آمریکا


گوانتانامو همان زندانی است که امریکایی‌ها پس از سناریو من‌درآوردی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ و پس از حمله غیر قانونی نظامی به کشور عراق در سال ۲۰۰۳ ساخته و در آن از کودک ۱۰ ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله مسلمان را از کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، مصر، تونس و دیگر کشور‌هایی‌ که دوست داشتند ابتدا دستگیر کرده و سپس تحت غیر قابل تحملترین شکنجه ها، تحقیر ها، و شرایط هولناک قرار داده و پس از ۵ سال نگاهداری گروه‌های مسلمان بیگناه در این زندان مخوف و وحشتناک، تازه شروع به رسیدگی به چرایی دستگیری آنان و مطالعه پرونده‌های آنان کردند. امریکایی‌ها و یا این مدعیان دموکراسی، تمدن، آزادی، حقوق بشر و جهان اول و پیشرفته ، آنچنان وحشیانه و بربر منشانه و ظالمانهٔ با این زندانیان که تعداد بیشماری از آنان بیگناه بودند، رفتار کردند که حتی نیاکان بربرشان با دیگر ملل نکرده بودند.

اسپوتینک می‌نویسد:
واشنگتن قصد دارد برخی زندانیان زندان مخوف و قرون وسطایی گوانتانامو را بزندان‌های آمریکایی منتقل کند.

به گزارش خبرگزاری "بلومبرگ"، لیزا موناکو مشاور باراک اوباما در مسائل امنیت ملی و مبارزه با تروریسم اعلام کرد طبق طرح جدیدی که برای تعطیلی زندان گوانتانامو آماده شده است، ۶۴ تن‌ از زندانیان این زندان به آمریکا منتقل خواهند شد. آنها زندانیان خطرناکی هستند که امکان آزادی آنها وجود ندارد.
در مجموع در زندان نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو واقع در کوبا ۱۱۶ تن‌ زندانی هستند.

با این حال احتمال می رود که این اقدام دولت اوباما با مخالفت شدید جمهوری خواهان که اکثریت کنگره را در دست دارند، مواجه شود. طبق قانون فعلی انتقال زندانیان به خاک آمریکا ممنوع است.
































هیچ نظری موجود نیست: