۳.۵.۹۴

ترکیه همچنان داعش است و داعش همان ترکیه !


پس از انفجار اخیر در شهر پرسوس کردستان ، تبلیغات فراوانی توسط دولت فاشیست ترکیه و حامیان روانی‌ اروپاییش برای سرپوش گذاشتن و پنهان کردن جنایت انجام شده توسط وزارت اطلاعات ترکیه درخصوص جنگ علیه داعش و تروریسم براه افتاده است، این درحالی است که تحلیلگران این جنگ را خیالی و دروغین دانسته و جنگ با داعش را در واقع جنگ با اکراد و نسل‌کشی آنان می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "السفیر" لبنان روز شنبه در مطلبی نوشت:
انفجاردوشنبه گذشته در شهر پرسوس در کردستان که در شمال شهر کوبانی سوریه قرار دارد، پرسش‌های بسیاری را درباره ابعاد و اهداف این ماجرا بوجود آورد.
این پرسش‌ها با اقدام ترکیه در داغ کردن جبهه جنگ با سوریه و اعلام وقوع درگیری‌هایی با داعش و افزایش آمادگی نظامی ارتش ترکیه به بالاترین درجه، چند برابر شد.

انفجار شهر پرسوس کردستان کردهای ترکیه و سوریه را هدف قرار داد و در پی آن ده‌ها تن‌ جوان کرد کشته و صدها تن دیگر مجروح شدند. قربانیان این حمله از جوانان دانشجوی کرد بودند که برای کمک به اهالی شهر کوبانی سوریه و بازسازی آن، گرد هم جمع شده بودند. بنابراین می توان گفت که این انفجار، برای هدف قرار دادن مدافعان شهر کردی کوبانی بود .. عاملان ترک این انفجار می خواهند که کوبانی نابود شود، و از هرگونه اقدام برای بازسازی آن جلوگیری می کنند.


این نخستین بار است که "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه داعش را به انجام عملیات تروریستی متهم می‌کند. مسأله مورد توجه این است که این اتهام فقط ساعاتی بعد از انفجار مطرح شد؛ آن هم در زمانی که اجساد کشته شدگان هنوز در میدان بود و هیچکس نمی‌دانست که این انفجار چگونه به وقوع پیوسته است، و اینکه آیا یک انتحاری آن را انجام داده و یا به وسیله یک خودروی بمبگذاری شده صورت گرفته، و آیا عامل این حمله یک پسر بود یا یک دختر ؟
درحالیکه ترکیه همواره نظام سوریه را بانی‌ انفجارها معرفی کرده است، اینبار متهم کردن داعش در این انفجار یک یا دو ساعت پس از وقوع آن، قبل از هرگونه تحقیق؛ و خارج کردن نظام سوریه از فهرست متهمان، بسیار سؤال برانگیز است. و تنها از یک ترک خر برمیاید.
در انفجار شهر پرسوس کردستان ، حزب عدالت و توسعه (حاکم) هدف قرار نگرفت؛ قربانیان این حمله نیز از مخالفان دولت داود اوغلو بودند که بعضی از آنها و شاید همه در اعتراضات میدان تقسیم شرکت داشتند. بنابراین کسانی که از میدان تقسیم نجات یافتند، در پرسوس کشته شدند. برخی‌ منابع میگویند حتی جمع شدن این تعداد دانشجوی کرد در یک محل نقشه از پیش طراحی‌ شده وزارت جنایتکار ترکیه و عوامل نفوذی آن به داخل کرد هاست و آنان ضمن طراحی این برنامه کمک رسانی همگی‌ دانشجویان کرد را در یک محل جمع کردند تا بتوانند آنها را دست جمعی‌ کشتار کنند!
داعش اگر می خواست اقدامی را ضد حزب عدالت و توسعه انجام دهد، عملیاتی انفجاری را ضد مؤسسات و یا افراد وابسته به این حزب و یا حداقل وابسته به دولت صورت می داد.
همچنین سؤالات بسیاری در این زمینه باقی مانده است که از جمله آنها این است که چرا داعش تا این لحظه عملیات را برعهده نگرفته است ؟ و چرا عردوغان دیکتاتور جانی بیسواد و احمق ترکیه برای مصلحت هم که شده به خانواده قربانیان تسلیت نگفت؟
اما موضوع اصلی که همه دست اندرکارن بر آن مهر تائید دارند این است که هر اندازه اوضاع ترک‌ها خر تو خر تر شود و فضا امنیتی بحرانی شود و صحنه سیاسی به آشوب کشیده شود، رجب طیب دیکتاتور می‌تواند زودتر بسراغ انتخابات مجلس کتککاری ترکیه برود تا ۱۸ کرسی که در انتخابات اخیر از دست داده، جبران کند و اکثریت مطلق را در طویله ترکی‌ بدست آورد.
داغ کردن اوضاع برخی مناطق هم مرز با سوریه، و ادعای ترکیه مبنی بر تیراندازی عناصر داعش از آنسوی مرزها و کشته شدن یک سرباز ترکیه ای، نمی تواند دلیلی برای آماده باش ارتش ترکیه به بهانه دفاع از حاکمیت این کشور و فعال کردن جنگنده‌های ارتش باشد.


آمادگی نظامی ارتش ترکیه از زمان سیطره کردها بر شهر "تل ابیاد " آغاز شد؛ از آن زمان ترکیه به صورت مستقیم و شدیدتر از گذشته به حمایت از جبهه النصره و جیش الفتح پرداخت که نتیجه آن اشغال ادلب و جسرالشغور بود.
انفجار در شهر پرسوس کردستان و قربانی کردن جوانان بیگناه مردم ، نتیجه طبیعی شکست ترکیه در سوریه، عراق و خاورمیانه است. ماجرای شهر پرسوس، بازی با آتش است.


ترکیه و حامیان ‌اروپایی او اکنون جنگ دروغینی را علیه کسانی آغاز کرده اند که دوست و خودیند و همواره از آنان حمایت کرده اند و به بهانه مبارزه با داعش کرد‌ها را بمباران میکنند ؛ و ترکیه بر روی گذشته ننگین خود که همواره به دوستانش از پشت خنجر زده ، دوباره حساب باز کرده و میداند که برای مردم دنیا این امر که ترکیه به دوستانش خیانت کند و طناب دار آنان را ببافد امریست طبیعی و تکراری، و میخواهد بگوید که ما همیشه به دوستانمان خیانت کردیم داعش هم روش ! ولی‌ با وجود همه تبلیغات رسانه‌ای جهت منحرف کردن افکار عمومی، ترکیه همچنان داعش است و داعش همان ترکیه !



هیچ نظری موجود نیست: