۳۰.۳.۹۴

چرا ایرانیان در مقام آرزوی عمر دراز برای دیگری می‌گویند: «امیدوارم ١٢٠ سال زنده باشی» و نمی گویند ١٠٠ یا ١۵٠ ساله بشی و مانند این‌ها؟

برگرفته از نقاشی کاخ های ایرانی ,کار نقاشان بزرگ ایرانی , پیش از حمله قاجار به ایران . امروزه نقاشی های نقاش های ایرانی تماما در دیوار های کاخ ها و موزه های اروپایی بنام اروپایی ها نصب شده است
پیش از یورش قاجار های وحشی به ایران و نابودی کامل ایران زمین ، در ایران هنگام محاسبه‌ی سال کبیسه در هر ۴ سال یک روز را اضافه میکردند، پس از هر ١٢٠ سال یک بار سال دارای ١٣ ماه می‌شد. و طول عمر ایرانیان معمولا در دنیا زبان زد بود تا جایی که پس از فتنه ۵۷ هزاران نمونه خونی و ژنی از ایرانیان به ژاپن برده شده و آنجا بر روی رمز طول عمر ایرانیان بررسی و تحقیق شد . این ماه سیزدهم پس از ۱۲۰ سال که از عمر ایرانی میگذشت ماه جشن و رقص و پای‌کوبی بوده است. یعنی پس از هر ١٢٠ سال مردم در سراسر ایران یک ماه را جشن می‌گرفتند و چون این جشن بسیار باشکوه بود و اکثرا عمرشان کفاف می‌کرد تا این جشن باشکوه را ببیند، مردم با عبارت «امیدوارم ١٢٠ سال زنده باشی» دیدن این جشن را به عنوان بزرگ‌ترین خواسته برای یکدیگر آرزو می‌کردند.



هیچ نظری موجود نیست: