۸.۴.۹۴

موشک فضایی ناسا دقایقی پس از پرتاب پودر شد!



در قرن ۲۱, در سال ۲۰۱۵ و پس از گذشت بیش از ۴۵ سال از فرستادن اولین انسان به کره ماه, آمریکایی ها نمیتوانند یک موشک بدون سرنشین را از جو کره زمین به بیرون پرتاب کنند! یعنی تکنولوژی این کار را ندارند, و این در حالی است که یک کامپیوتر تا اندازه یک عدس میتواند کوچک شود , یک دوربین به سبکی کاغذ و به کوچکی نوک مگس است !

ولی در سال ۱۹۶۹ که یک کامپیوتر به اندازه یک اتاق ۶ در ۴ بود و یک دوربین فیلمبرداری آنچنان سنگین بود که بدون چرخ و تجهیزات نمیشود آنرا اینجا و آنجا برد, آمریکایی ها توانستند یک موشک با چند تا آدم که تعدادی از آنان فقط مسئول تهیه فیلم و صدا و نور و کارگردان و گروه فنی بودند, به همراه اولین آدم! به کره ماه بفرستند و در آنجا پرچم آمریکا را به زمین ماه کوبیده و به آن زیبایی از راه رفتن اولین آدم بر روی کره ماه فیلمبرداری کنند ! و این سفر آنچنان موفقیت آمیز بود که آمریکای ها هوس سفر دوباره به کره ماه را هرگز نکردند!!

به گزارش خبرگزاری ها دیروز یکشنبه ۲۸ ماه جون سال ۲۰۱۵ پایگاه فضای کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا تلاش کرد تا یک عدد موشک از نوع SpaceX Falcon 9 بدون سرنشین را از جو زمین به بیرون پرتاب کند که بگفته سازمان فضایی ناسا , این موشک دقایقی پس از پرتاب به سوی ایستگاه فضایی بین المللی، در هوا منفجر شد!

هیچ نظری موجود نیست: