۸.۴.۹۴

بحران در اروپا .... سقوط تاریخی واحد پولی اروپا , یورو , در بازار های جهانی


امروز دوشنبه ۲۹ ماه جون سال ۲۰۱۵ , واحد پول اتحادیه اروپا یورو در بازار بورس جهانی با مغز زمین خورد و نزولی تاریخی را ثبت کرد. کارشناسان مالی دلیل این سقوط جانانه را عدم توافق بین اتحادیه اروپا با دولت یونان میدانند.

( دولت یونان برای عبور خط لوله گاز ایران به اروپا , شرایطی را برای اروپایی ها قرار داده که بشدت نامعقول است. یونان در ازای اجازه عبور خط لوله گاز ایران به اروپا خواستار بخشیده شدن قرض های صد میلیاردی خود به بانک جهانی, و واریز شدن میلیارد ها دلار سالانه به خزانه این کشور از طرف اتحادیه اروپا و کارتل های نفتی وابسته به این اتحادیه شده است. این پیشنهاد از طرف اروپایی ها پس از هزاران نشست و میانجیگری رد شده و آنها نیز یونان را به بحران مالی بیشتر , از جمله بسته شدن بانک های این کشور تهدید کردند. عبور دو خط لوله گاز ایران از ترکیه, ترک های به خاکستر نشسته را از مستراح شویی به مستراح طلای رساند و اینک نوبت یونان است که بخاطر عبور خط لوله گاز ایران از کشورش آنچنان امتیاز بگیرد که در تاریخ ثبت شود ! و این در حالی است که ملت ایران که صاحبان اصلی گاز و فروشنده اصلی میباشند در آنچنان فقرو عقبماندگی بسر میبرند که زن ایرانی برای اینکه آدم حسابش کنند میجنگد, جوان ایرانی برای داشتن یک تفریح گاه, یک بازار کار , یک آینده مطمئن حسرت برده و اه میکشد, شهر های ایران از شهر های جنگ زده سوریه و عراق مخروبه تر و عقبمانده ترند, و کودکان ایرانی هنوز یک مدرسه استاندارد را تجربه نکرده اند و هنوز از ساختمان های اجاره ای و نامناسب و غیره استاندارد برای آموزش کودکان ایرانی استفاده میشود و طبق آمار دولت حسن شیاد فقط ۱۱ میلیون ایرانی زامبی داریم که از شدت فقر قدرت مالی برای داشتن یک جفت کفش را ندارند ! )

آخوند شیاد از آنطرف با حمایت از حکومت اخوانی و جنایتکار ترکیه و دودوزه بازی در منطقه , مردم صاحب چاه های نفت عراق و سوریه را توسط ارتش ترکیه قتل عام کرده تا غربی ها با خیال راحت چاه های نفت این دو کشور را چپاول کرده و بسوی غرب بفرستند!!


در عوض ارزش دلار و واحد های پولی وابسته به دلار آمریکا مثل ین ژاپن بشدت صعود کرده و بالا رفت. که باز کارشناسان مالی دلیل این صعود را نیز محکم شدن جایگاه آمریکا در خاور میانه با آشتی با آخوند های اخوانی ایران میدانند . 

یاداوری میشود که پس از روی کار آمدن آخوند شیاد حسن , نفت ایران در بازار های جهانی حراج شد و از بشکه ای نزدیک به ۲۰۰ دلار که در دوران احمدینژاد رسیده بود به بشکه ای زیر ۵۰ دلار نزول کرد و این در حالی است که غربی ها یک بشکه از آب فاضلاب خود را بیشتر از نفت ایران میفروشند.

ارزش دلار همواره وابستگی با قیمت نفت داشته و با بالا و پایین رفتن آن, متغیرمیشود .

هیچ نظری موجود نیست: