۲۹.۳.۹۴

احزاب دست راستی در دانمارک بقدرت رسیدند !


انتخابات مجلس نمایندگان دانمارک روز گذشته در فضایی آزاد و آرام و امن برگزار گردید و مردم دانمارک احزاب دست راستی را بقدرت رسانده و دولت این کشور بناچار سقوط کرد و خانم هله تورنینگ شمیدت از ریاست دولت و مقام نخست وزیری و ریاست حزب سوسیال دمکرات دانمارک کنار رفته و به این ترتیب کارنامه سیاسی وی بسته شد .




حزب سوسیال دموکرات دانمارک با وجود بدست آوردن مقام بزرگترین حزب این کشور و با توجه به نتیجه بسیار بهتر از نتیجه انتخابات پیشین , با این وجود نمیتواند با ائتلاف با احزاب دست چپ این کشور و با ۸۹ نماینده اکثریت را در پارلمان این کشور بدست آورده و دولت تشکیل دهد. در حالی که احزاب رقیب با بدست آوردن ۹۰ نماینده در پارلمان صاحب اکثریت صندلی های مجلس شده و میروند که با پیوستگی به یکدیگر, دولت دست راستی این کشور را در ۴ سال آینده تشکیل دهند.

خانم هله تورنینگ شمیدت امروز ضمن گزارش نتایج انتخابات , استعفای خود را هم تقدیم ملکه این کشور کرده و رسما از کار برکنار میشود.



رهبر حزب دست راستی لیبرال دانمارک و نخست وزیر آینده این کشور

در همین رابطه یورو نیوز مینویسد :


حزب مردم، حزب راست افراطی دانمارک با کسب ۲۱ درصد آراء، دومین حزب پیروز در انتخابات پارلمانی این کشور شد. این حزب که از طرفداران سیاستهای ضد مهاجرت ( این حزب ضد مسلمین و مهاجران آسیایی و آفریقایی است و معتقد است که ما سرباز بفرستیم و ثروت های آسیایی ها و آفریقایی هر غارت کنیم , و سرزمین هایشان را دچار جنگ و طاعون و ویرانی بسازیم ولی مردمی که ما بیچاره شان کردیم و از ترس جان فرار کردند طرف ما نچرخند و به اروپا نیایند ! این حزب آنچنان فرصت طلب و مردم فریب است که برایش فرقی نمیکنندشعار دست راستی بدهد یا دست چپی, و به چه اعتقاد داشته باشد ! میگردد در جامعه و نگاه میکند که مردم نسبت به چه چیزی حساسیت دارند , سپس آنرا گرفته و میکنند پرچم خود و با سو استفاده از احساسات تحریک شده مردم میتازد و آنچنان زیرک است که تا کنون حتی یک وزیر هم در کابینه نداشته چرا که قدرت را بدون مسولیت میخواهد و میداند که اگر در دولت شرکت کند و ناتوانی خود را به مردم نشان دهد دیگر نمیتواند اینچنین در نزد مردم محبوب باشد . بنابراین تنها به گفتن حرف های رویایی و زیبا بسنده میکند ) است، اکنون علاوه بر کاستن از قدرت حزب حاکم یعنی حزب چپ سوسیال دموکرات دانمارک، می تواند در دولت ائتلافی آینده این کشور نیز حضور یابد.

رهبر حزب مردم می گوید: «ما واقعا با این نتیجه شگفت زده شدم. ما در شهرهای بزرگ تقریبا کاری انجام ندادیم، اما مهم نیست. این نتیجۀ شگفت انگیزی برای حزب مردم دانمارک است.»

در پایان روز پنجشنبه، در مقر حزب چپگرای سوسیال دموکرات که دولت این کشور را در اختیار داشت حیرت و تاسف حاکم بود. از آنجا که این حزب تنها ۸۵ کرسی در پارلمان به دست آورده است باید قدرت را به احزاب رقیب واگذار کند.

هله تورنینگ اشمیت، نخست وزیر این کشور با پذیرش این شکست در جمع حامیانش گفت: «از این به بعد لارس لوک راسموسن دولت جدید را تشکیل خواهد داد و من برای او آرزوی شانس و موفقیت دارم.»

لارس لوک راسموسن، رهبر حزب راست میانه «لیبرال» که قبل از دولت خانم هله تورنینگ اشمیت، قدرت را در دانمارک در اختیار داشته است اکنون با کسب ۹۰ کرسی در پارلمان، مامور تشکیل دولت جدید در این کشور خواهد بود.


هیچ نظری موجود نیست: