۱.۴.۹۴

پایانی برای سقوط و آتشسوزی در ایر باس های ساخت فرانسه نیست .... یک ایر باس دیگر آتش گرفت !


به گزارش رسانه وابسته به ترکیه ، ايرنا، يک فروند هواپيماي خطوط هوايي سنگاپور يکشنبه شب پس از مشاهده آتش در بخش بار مسافران مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه بين المللي کوالالامپور مالزي شد.
اين هواپيما با ۱۹۰ مسافر از بمبئي هند به سمت سنگاپور در حرکت بود که يکشنبه شب پس از مشاهده آتش مجبور به فرود اضطراري در مالزي شد.
تارنماي روزنامه استار اعلام کرد آتش در پرواز 'اس.کيو ۴۲۵' سنگاپور پس از فرود در باند فرودگاه کوالالامپور پايتخت مالزي مهار شد.
'محمد ثاني هارول' رئيس بخش عمليات امداد و نجات ايالت سلانگور مالزي، گفت که آتش سوزي در بخش محموله و بار هواپيما بوده ، اما نگفت آيا در بخش مسافري هواپيما نيز اثري از آتش مشاهده شده است.
وي گفت علت آتش سوزي در دست بررسي است و همه مسافران در سلامت بسر مي برند.
يک فروند هواپيماي ايرباس متعلق به خطوط هوايي سنگاپور با ۱۸۲ مسافر و ۱۲ خدمه نيز اوايل خرداد ماه جاري به سبب شرايط نامساعد جوي هر دو موتورش را از دست داد و با تدبير خلبان به سلامت به مقصد رسيد.

این ۱۲۰ امین حادثه ایرباس در سال جاری است!!!
خطوط هوايي سنگاپور در سال ۲۰۱۲ بيش از ۱۸ميليون مسافر و در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۷ميليون مسافر را جابجا کرده است.
اين شرکت در سال ۲۰۱۲با درآمدي حدود ۱۴ميليارد دلار از سوي ياتا به عنوان دومين شرکت بزرگ هواپيمايي جهان بر پايه ميزان درآمد ساليانه انتخاب شد و در حال حاضر دهمين شرکت بزرگ هواپيمايي جهان محسوب مي شود.
فرودگاه سنگاپور که تمام پروازهاي اين شرکت هوايي از آنجا انجام مي شود سال گذشته ميلادي شاهد جابجايي ۵۴ميليون و ۱۰۰هزار مسافر و به طور متوسط روزانه ۱۴۸هزار و ۲۰۰مسافر بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: