۲۳.۳.۹۴

تخریب آثار بجا مانده از امپراتوری هزاران ساله پارس ها در صنعا پایتخت یمن توسط خلبانان غربی!



بگزارش عالم ، سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد غربی (یونسکو) در یک بیانیه وقیحانه و دروغین حمله هوایی جنگنده های غربی که توسط خلبانان غربی هدایت میشوند ولی در زیر پرچم عربستان سعودی قرار دارند را به مناطق قدیمی صنعا پایتخت یمن که در میراث جهانی ثبت شده است را محکوم کرد!
حمله هوایی روز جمعه جنگنده های غربی به شهر صنعا که از ابتدای حملات اولین مورد در نوع خود بوده ، به شهادت ده ها تن و تخریب آثار بجا مانده از امپراتوری هزاران ساله پارس ها منجر شد!
دراین حمله یک موشک به سمت منطقه ای که متشکل از هزاران خانه متعلق به پیش از قرن یازدهم است ، شلیک شد. شاهدان عینی و منابع پزشکی اعلام کرد این موشک منفجر نشد اما با این حال به تخریب سه منزل سه طبقه و کشته شدن ده ها منجر شد که کودک و زن نیز در میان آنان بود.
بافت قدیمی شهر صنعا پیش از این نیز به دنبال حمله به پایگاههای مجاور آن مانند وزارت دفاع، خسارتهایی دیده بود که این مساله یونسکو را بر آن داشت تا ماه مه گذشته بدان اعتراض کند.

منطقه قدیمی صنعاء در واد جبلی با قدمتی بیش از ۲۵۰۰سال، دارای حدود ۱۰۰ساخت و ساز باستانی است که امروزه بعنوان مسجد از آنها استفاده میشود ( همانگونه که تمامی کاخ ها و ساختمان های بجا مانده از امپراتوری پارس ها یا کلیسا شدند و یا مسجد و بنام مهندسی مسیحی و یا معماری اسلامی به خورد احمق ها دادند , احمق هایی که هیچ گاه نپرسیدند آخر اگر اسلام و مسیحیت علم و فرهنگی داشت که ۲۰۰۰ سال حکومت سیاه کلیسا که به قرون وسطاء معروف است و در ان تنها جنایت , سوزاندن زنها به بهانه جادوگری , سنگسار, بریدن سر دست و پا و لواط و فروش بهشت و جهنم و و و .... در تاریخ وجود نداشت! علم و فرهنگ اسلامی هم که امروزه شاهدش هستیم که هر جا اسلام است آنجا ویرانه ی بیش نیست . علم و فرهنگ و تمدن مخصوص ایران, ایرانی و پارس هاست که در تمامی کره زمین هر جا آبادانی از باستان بجاست اثر انگشت ایرانی ها در آنجا پیدا میشود, علم و هنر و فرهنگ ویژه امپراتوری صفوی است که از در و دیوار پایتختش که هنوز برجاست آنچنان هنر و علمی مشهود است که بیننده نمیتواند بدون گزیده انگشت تعجب از کنار آنها رد شود . علم و هنر و فرهنگ زبان پارسی است که تمامی زبان های مطرح امروز کپی از آن است و بس, علم و فرهنگ و تمدن ویژه ایران و ایرانی است که با چپاول گوشه هایی از آن بیش از ۱۰۰ کشور صاحب تاریخ و فرهنگ و تمدن شدند و هنوز که هنوز است از بدنه آن میتراشند و به خود می افزایند و باز این فرهنگ غنی تمامی ندارد. )، ۱۴ حمام و بیش از ۶هزار منزل آجری است که قدمت آن به قرن یازدهم مسیحی باز می گردد و یونسکو نیز سال ۱۹۸۶آن را در میراث جهانی ثبت کرده است .


تخریب آثار ثبت شده جهانی امپراتوری پارس ها در حملات هوایی جنگنده های غربی که توسط خلبانان غربی (انگلیسی - فرانسوی ) و در زیر پرچم عربستان در شهر باستانی صنعا که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا بشمار میآید, جنایت در حق بشریت و نسلهای آینده است که هیچگاه نخواهند فهمید که پدرشان کیست ! شهرقدیمی صنعا از حملات مستمر جنگنده‌های غربی به یمن در امان نمانده و دیروز نیز شاهد حملات ویرانگر و مرگباری بود.


مدیر سازمان یونسکو در بیانیه‌ای حمله به این میراث ثبت شده جهانی را محکوم کرد و گفت: از همه می خواهم که درگیریهای خود را از محدوده میراث فرهنگی دور کنند! بر پدر دروغگو لعنت ابدی خدا باد .

وی همچنین افزود: من به دلیل خبرهای منتشر شده در خصوص حملات هوایی به مناطق مسکونی پرجمعیت مانند شهرهای صنعا و صعده بسیار نگران هستم. این حملات موجب مشکلات بسیاری برای مردم شده و بر اثر آن میراث فرهنگی منحصر به فردی در یمن نابود شده است!

در حملات دیروز جنگنده های سعودی به صنعا، بیش از ۳۰ تن کشته و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

هیچ نظری موجود نیست: