۳.۳.۹۴

خواننده سوئد برنده مسابقه انتخاب بهترین ترانه اروپا سال ۲۰۱۵ شد


 
یوروویژن سال ۲۰۱۵ پایان یافت و پس از شنیدن ۲۷ ترانه پیش پا افتاده و تا حد زیادی مسخره و در یک رای گیری پر از اشکال، ‌اروپایی‌ها به همراه استرالیا که امسال برای اولین باردر این مسابقات حضور داشت به نماینده سوئد رای داده و در نتیجه خواننده سوئد برنده مسابقه شد. پیشتر در گمانه زنی‌ هایی‌، کارشناسان، و صاحب نظران اهل فنّ، از شرکت کنندگان روس، سوئد و استرالیا را که برای اولین بار در این مسابقات حضور داشت ، به عنوان فینالیست‌های احتمالی‌ نام برده بودند. 


کشور اطریش میزبان این دوره مسابقات بود. سال گذشته شرکت کنند اتریشی‌ از جنس سوم ( نه زن نه مرد که به مرد دامن پوش و یا زن ریشو معروفی است ) برنده شده بود و امسال میزبانی این دوره را بر عهده داشت. امسال خواننده روس در مقام دوم مسابقات و ایتالیا در جایگاه سوم قرار گرفت.


به نوشته اسپوتینگ: برنده سوئدی این دوره مسابقات وعده داده است به روسیه سفر خواهد کرد و از نماینده روسیه در مسابقات تعریف کرده است. او معتقد است خواننده روسیه بسیار زیبا برنامه خود را اجرا کرد و او بسیار زیبا می باشد

یادآوری میشود که تنها شرکت کنندگان ایتالیایی ترانه‌ای درخور و شایسته اجرا کردند، و خواننده لتویا صدای رسانی داشت . آذربایجان که با پرداخت مبلغی هنگفت ترانه‌ ساخته یک آهنگساز سوئدی را اجرا میکرد، تنها از داورانی رای گرفت که پیش از این خریداری شده بودند. آذربایجان به خرید رای و داور مشهور است. امسال ترکیه بخاطر توحشی که نشان داده بود از دور این مسابقات حذف گشته و شرکت نداشت. کشور ارمنستان نیز با خواندن ترانه‌ای که شعر آن در جهت محکومیت ترک‌ها بخاطر جنایت کشتار و نسل‌کشی ارامنه سروده شده بود مورد بحث قرار داشت. امسال برخلاف گذشته ۷ کشور آلمان، ایتالیا، اسپانیا، استرالیا، اتریش، فرانسه و انگلیس اتومات به فینال راه پیدا کرده بودند، و بجز استرالیا که جز ده شرکت کننده اول جدول بود، بقیه در ته جدول با یکی‌ دو رای جا گرفتند. انگلیس از آخر سوم شد و فرانسه از آخر اول!!

 

هیچ نظری موجود نیست: