۱۴.۲.۹۴

خلبانان غربی، زیر پرچم عربستان، و با بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا، ملت یمن را بمباران میکنند!



سازمان جهانی‌ به‌صطلاح حقوق بشر که بیشتر برای حفاظت از حقوق بشر شهروندان کشور‌های غربی تشکیل شده است، روز یکشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد، بمبهای خوشه‌ای ساخت آمریکا، با وجود ممنوع بودن استفاده از آنها دردنیا، در حملات هوایی ائتلاف انگلیسی‌ - عربستان به یمن استفاده می‌شود.

این سازمان خاطرنشان کرد که تصاویر، فیلم‌ها و مدارکی دالّ بر استفاده عربستان و متحدان ‌اروپایی ش از بمب‌های خوشه‌ای در دست دارد.
دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد، تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بمب‌های خوشه‌ای در محدوده ۴ تا ۶ روستای واقع در استان صعده فروریخته شده است .

بر اساس این گزراش، بمب‌های خوشه‌ای مدتی پس از فروریخته شدن منفجر می شوند و جان شهروندان را به خطر می اندازند و طبق کنوانسیون بمب‌های خوشه‌ای که سال ۲۰۰۸ به امضای ۱۱۶ کشور رسید ، استفاده از این بمب‌ها ممنوع است ولی آمریکا، عربستان و یمن این کنوانسیون را امضا نکرده اند .

عربستان به همراه ۹ کشور غربی دیگر از روز ۲۶ مارس ۲۰۱۵ تاکنون از هوا به یمن حمله می کنند. این کشورها همچنین یمن را محاصره زمینی‌، هوایی و دریائی کرده‌ و مانع رسیدن کالاهای خوراکی، دارو، آب، و سوخت به دست میلیون‌ها یمنی نیازمند می شوند .

سازمان ملل متحد مسخره غربی اوضاع یمن را فاجعه بار توصیف کرده است . در جنگ تحمیلی به ملت یمن، وحشیانه‌ترین شیوه‌ها برای نابودی این ملت استفاده شده و در روز روشن به تمامی قوانینی‌ که خود تصویب کرده و دیگر ملل را مجبور به رعایت آنها میکنند، صمیمانه میشاشند.


یادآوری میشود، پس از جنگ جهانی‌ دوم تا به امروز، غربی‌ها در هر دوره زمانی‌ یک گوشه از دنیا را گیر آورده و همین بلا را بر سر ملت‌ها آورده و میاو‌رند. و از این بمب‌های خوشه‌ای در ویتنام، ایران در جنگ عراق با ایران، افغانستان، سوریه و عراق به وفور استفاده شده است. و این کار، برنامه، و هدف جنایتکارانه و کثیف پایانی ندارد. بطور یقین پس از یمن نوبت یک کشور دیگر است!




در پی افشای استفاده عربستان سعودی از بمب‌های خوشه‌ای در حمله به یمن، یک مسؤول پنتاگون مدعی شد، واشنگتن در صورتی به یک کشور بمب‌های خوشه‌ای می‌فروشد که آن کشور به استفاده از آن بمبها فقط علیه اهداف نظامی پایبند باشد؛ و از آنها علیه اهداف غیرنظامی استفاده نکند.

سازمان حمایت از حقوق بشر غربی، دیروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای تأکید کرده بود که با وجود ممنوع بودن استفاده از بمبهای خوشه‌ای دردنیا، عربستان سعودی در حملات هوایی به یمن، از این نوع بمبهای ساخت آمریکا استفاده می کند.

این سازمان با ارائه تصاویر، فیلم‌ها و مدارکی دالّ بر استفاده عربستان و متحدانش از بمب‌های خوشه‌ای بر بیانیه خود تائید گذاشته است.

منبع: العالم

هیچ نظری موجود نیست: