۲۷.۲.۹۴

برخی از اخبار پنهان گشته روز های اخیر ترکیه و یا سرزمین جدا شده از ایران که تا ۱۰۰ سال پیش متعلق به ایران بود.!


قرنطینه در مرغ داری های ترکیه، در پی شیوع آنفولانزای مرغی!

پس از مرگ و میر ۴۰۰ هزار مرغ در مرغداری‌های ترکیه در ۴ ماه گذشته ، و پس از مرگ و میر تعداد زیادی از کسانی‌ که مرغ آلوده خورده بودند، تازه وجود خطرناک‌ترین ویروس انفولانزا ی مرغی در ترکیه تأیید شد . تیمی از وزارت کشاورزی ، دامپروری و صنایع غذایی هم اکنون مشغول معدوم سازی طیور و گندزدایی مرغداری‌های ترکیه هستند این مطلب را فرماندار ایالت باندرما در یک گزارش رسمی‌ اعلام کرد !

انفولانزای مرغی که در ترکیه و بویژه در منطقۀ غربی ترکیه دیده شده از خطرناک‌ترین نوع خود میباشد و به راحتی‌ به انسان منتقل میگردد. به همین سبب مرغداری‌های آلوده در ترکیه و تا شعاع ۳ کیلومتری قرنطینه شده اند .



فرماندار "باندرما" در ساحل دریای مرمره اذعان داشت : "تمامی تدابیر لازم در خصوص بهداشت تجهیزات مرغداری صورت گرفته و پس از معدوم سازی طیور مبتلا ، فرایند پاکسازی و شستشوی تجهیزات مرغداری اجام شد. حتی طیوری که در نزدیکی این مرغداری بودند و یا احتمال ابتلا در آنها وجود داشت نیز معدوم شدند."







دهان باز کردن زمین در قونیه!
در قونیه ترکیه زمین دهان باز کرد و گودالی به طول ۱۰ متر و عمق ۹۰ متر ایجاد نمود. مردم محلی میگویند این گودال ظرف ۲۴ ساعتِ گذشته و ناگهانی بوجود آمده است. آگاهی‌‌های بیشتری از این رخداد گزارش نشده است.




آش جنایات دولت جانی ترکیه آنچنان شور شده که اروپایی ها که خود جانی اند به فاشیست های ترک هشدار دادند !

پس از ادامه نسل‌کشی کرد‌ها در ترکیه و دستگیری و زندانی ساختن هزاران فعال مدنی در ترکیه و اخراج بی‌ دلیل هزاران کارمند دولت، پلیس و قاضی از طرف دولت فاشیست ترکیه، پارلمان اروپا در مورد آزادی بیان و رعایت حقوق بشر و استقلال دستگاه قضایی ترکیه و عدم حمایت تروریست‌ها به دولت ترکیه هشدار داد. هر چند این هشدار ظاهری و ضمنی‌ و دهانی است، و هیچ تاثیری ندارد، و بیشتر برای تبلیغات و حفظ ظاهر غربی هاست ولی‌ همینقدر که نشان میدهد که ‌اروپایی‌ها و یا این کرواتی هایی وحشی از آنچه که در جهنم ترکیه می‌گذرد خبر دارند و در مقابل این همه ظلم و جنایت سکوت کرده‌اند، نشان از دست‌های آلوده آنان و حمایت همه جانبه و مستقیم اتحادیه اروپا از نوکر حلقه بگوششان ترکیه دارد.
به گزارش پایگاه خبری زمان از بروکسل، نمایندگان کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا دیروز پس از بررسی گزارش تحولات ترکیه با صدور بیانیه‌ای خواستار تلاش ترکیه در زمینه‌های توسعه آزادی بیان ، آزادی رسانه‌ها ، استقلال دستگاه قضایی و مبارزه با فساد مالی ضروری دانست.

نمایندگان عضو کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا هم چنین از عدم پیگیری پرونده اتهام فساد بزرگ مالی چهار وزیر دولت وقت ترکیه و شماری از نزدیکان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی و نخست وزیر وقت ترکیه در پرونده فساد مالی آذرماه سال ۱۳۹۲ ابراز تاسف کردند.

در این بیانیه از ترکیه خواسته شد، در راستای مقابله با انتقال پول و سلاح و تجهیزات به گروههای تروریستی از جمله داعش به سوریه تلاش بیشتری از خود نشان دهد.





‘حکمت چتین’ رئیس مجلس و وزیرخارجه اسبق ترکیه افشاء میکند !: آنکارا مسئول رخدادهای جاری و پریشانی وضعیت سوریه است!


چتین در گفتگوی اختصاصی با روزنامه بیرگون با انتقاد شدید از سیاست خارجی حزب حاکم ترکیه (عدالت و توسعه) افزود: دو میلیون سوری آواره شده‌اند و آنکارا مسئول پریشانی و وضعیت جاری سوریه است. آیا تاریخ این را نخواهد دید؟
چتین که در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و پایان دوران جنگ سرد و فروپاشی کمونیسم وزارت خارجه کشورش را عهده دار بود، در مورد همکاری ترکیه و عربستان در مورد سوریه گفت: به نظر من روابط ترکیه و عربستان بدانگونه که به نظر می رسد عمیق و خوب نیست، زیرا دو کشور در زمینه بسیاری مسایل از جمله مساله مصر اختلافات جدی دارند و علاوه بر آن، مداخله در سوریه بدون مصوبه سازمان ملل مشروعیت چنین امری را زیر سوال می برد و آنکارا در صورت مداخله مستقیم در سوریه خود را در یک باتلاق خواهد یافت.
رئیس مجلس سابق ترکیه گفت: آنکارا نباید گفت و گو با دمشق را قطع می کرد زیرا در این صورت، امکان تاثیرگذاری در حل مساله سوریه را می توانست دارا باشد ولی در حال حاضر چنین نیست.
وزیر خارجه اسبق ترکیه در عین حال هشدار داد: در صورت رفتن بشار اسد آینده سوریه نامعلوم خواهد بود و قدرتی که بعد از او بر سر کار خواهد آمد مشخص نیست .
چتین با بیان اینکه روابط ترکیه در سالهای گذشته با تمامی همسایگانش خوب نبوده این سوال را مطرح کرد که آنکارا امروز با کدام همسایه‌اش اختلاف ندارد؟ و گفت: سیاست خارجی ترکیه از بسیار جهات اشتباه بوده و شکست خورده است و آنکارا باید بطور بسیار جدی در سیاست خارجی خود تجدید نظر کند.
حکمت چتین از سیاستمداران ترکیه است که مدت زمان کوتاهی نیز رهبری حزب جمهوریخواه خلق را عهده دار بود. وی در گذشته نیز ریاست مجلس ترکیه عهده دار بود.






همچنین عزیز تاکچی دادستان سابق آدانا ترکیه افشاء میکند!


به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی سون داکیکا، عزیز تاکچی دادستان سابق آدانا که به همراه سه دادستان دیگر این شهر در چارچوب تحقیقات درباره پرونده بازرسی از کامیون‌های متعلق به سازمان اطلاعات ترکیه و تلاش برای جلوگیری از عزیمت آنها به سوریه بازداشت شده است، در جلسه دادگاه در شهر طرسوس با تاکید بر اینکه برای ثبت شدن در تاریخ این اقدامات را فاش می کند، افزود: دولت ترکیه در مورد سوریه مانند یک دولت قبیله‌ای و بدوی عمل کرده و مقامات آنکارا به طور شفاهی دستور حمل سلاح و مهمات به این کشور را صادر می کنند .

تاکجی افزود: دو دستگاه کامیون در اوایل سال گذشته میلادی به دستور من در نزدیکی مرز با سوریه توسط نیروهای ژاندارمری متوقف شدند. در محل توقیف، افرادی را دیدم که ادعا می کردند، مامور اطلاعات ترکیه هستند و باید کامیونها را به سوریه ببرند. این کامیون‌ها مملو از سلاح هایی مانند راکت‌های ضد هوایی، توپ‌های ۱۵۵ میلی متری و دیگر انواع مهمات بود.

وی اضافه کرد: در جریان این حادثه، استاندار منطقه به من گفت که رجب طیب اردوغان نخست وزیر وقت (دیکتاتور و رئیس جمهوری فعلی ترکیه) با وی تماس گرفته و تاکید کرده که این کامیون‌ها متعلق به سازمان اطلاعات ترکیه است و ما سلاح و مهمات را فرستاده ایم.

دادستان بازداشت شده، افزود: استاندار از من خواست که دستور رفع توقیف کامیونها را صادر کنم تا اقدامات قانونی در این ارتباط انجام شود.

وی گفت: ما خواهان سندی در مورد دستور کتبی مقامات ترکیه از مسئولان وقت شدیم که آیا شورای امنیت ملی، هیات دولت و یا ستاد ارتش دستوری درباره ارسال سلاح برای عناصر داعش و القاعده در سوریه داده اند که آنها نتوانستند، سندی ارایه کنند.

چهار دادستان یاد شده اخیرا به اتهام فاش کردن اسرار دولتی بازداشت شده اند.

ترکیه به همراه عربستان و قطر و حمایت آمریکا گروههای تروریستی در سوریه را تجهیز و مورد حمایت مالی قرار می دهند.
منبع: ایرنا

هیچ نظری موجود نیست: