۱۸.۱.۹۴

در کمال تاثر و تالم در حمله ناجوانمردانه و غافل گیرانه و موشکی تروریست‌های مزدور عربستان سعودی جنایتکار به یک خودرو مرز بانان کشورمان، در منطقه مرزی چابهار ۸ تن‌ از غیور مردان مرزبان ایرانی‌، جان به جان آفرین تسلیم کردند.


به گزارش رسانه‌های حکومتی در جریان یک درگیری مسلحانه در جنوب شرقی ایران ۸ مرزبان کشورمان کشته شدند.

سایت جمهوری کثیف اسلامی اخوندی بیگانه، در ۱۷فروردین نوشت: «طی کمین اشرار مسلح در یک منطقه مرزی ایران و پاکستان هشت مرزبان کشورمان کشته شدند.»

احمدعلی موهبتی فرماندار رژیم در چابهار خبر کشته شدن این مرزبانان را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت ـ ابنا ـ گروه تروریستی «انصار الفرقان» مسؤولیت حمله به ۸ تن از ماموران مرزی ایران در شرق کشور را بر عهده گرفت.

«ابوحفص » سخنگوی گروه تروریستی انصار الفرقان در پیامی تصویری ضمن بر عهده گرفتن مسؤولیت این حمله از ادامه حملات خود به نیروهای ایرانی خبر داده است.

این تکفیری ضمن ابراز خرسندی از این عملیات تاکید کرد که جهاد همچنان ادامه خواهد داشت.



گروه تروریستی انصار الفرقان از یکدست شدن دو گروه تروریستی الفرقان و جنبش الانصار شکل گرفته است.

رهبری گروه تکفیری الفرقان را «مولوی صلاح الدین» و جنبش الانصار را ابوحفص بر عهده دارند.

«علی اصغر میرشکار» معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: درگیری شب گذشته در حدفاصل نگور ـ جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان روی داد که در پی آن ۸ مرزبان شهید شدند.


وی با بیان اینکه اشرار از خاک پاکستان آمده بودند و پس از درگیری به این کشور گریختند، افزود: ما تقاضا داریم که پاکستان نگذارد اشرار و تروریست‌ها از کشورش علیه کشور همسایه استفاده کنند.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان خواستار مقابله جدی پاکستان با اشرار و دستگیری و تحویل این عناصر شرور شد.

در این درگیری ۳ کادر و ۵ سرباز وظیفه شهید شدند.

اسامی این شهدا، ستوان دوم مهران اقراع، ستوان دوم علی امام دادی رضوی، گروهبان یکم رضا حسینی و سربازان وظیفه فرزاد اسماعیل‌زاده، میلاد جور، حسن بیاتی، محمد احمدی و عباس مهراندوز اعلام شده است.

(ایسنا) گفت که هشت مأمور مرزبانی سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی میل ۲۳۹ در جنوب شرقی ایران در کمین «اشرار مسلح» قرار گرفتند و کشته شدند.

چهار تن از کشته‌شدگان نیروهای کادری و چهار تن نیز سرباز بوده‌اند.

به گفته فرماندار چابهار این مرزبانان در منطقه «نگور» حدفاصل باهوکلات و پیشین نزدیکی مرز پاکستان و ایران کشته شده‌اند.

نِگور یکی از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان ایران در منطقه چابهار است.

محبتی گفته در این حمله «تروریستی» شماری از مهاجمان نیز کشته و زخمی شده‌اند.

علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته که «تروریست‌های مسلح» از خاک پاکستان وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند و این هشت مرزبان را کشته‌اند.

ساعاتی پیش از این حمله، محمد خاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفته بود که با اقدامات اطلاعاتی، وجود یک «تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه» در ارتفاعات شهرستان «قصر قند» سیستان و بلوچستان شناسایی شد که صبح دوشنبه در عملیات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه سه تن از آن‌ها کشته و شماری دیگر زخمی و دستگیر شدند.

به گفته او «در این عملیات خسارات سنگین به تروریست‌ها وارد شد و از آن‌ها مقادیر زیادی سلاح و مهمات و تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی از جمله ۲۰۰ کیلوگرم موارد منفجره، فیتیله‌های انفجاری، مهمات کلاشینکف و تیربار، چاشنی‌های مکانیکی و کیت‌های الکترونیکی کشف و ضبط گردید.»

هنوز روشن نیست که عملیات مسلحانه عصر روز دوشنبه علیه مرز بانان و کشته‌شدن هشت تن از آنان آیا به تلافی عملیات سپاه در قصرقند بوده یا نه.

بهمن سال ۱۳۹۲ نیز پنج مرزبان به نام‌های رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی‌فر، محمد نظامی و جمشید تیموری توسط جیش‌العدل در منطقه مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند که چهار تن از آنان با رایزنی رهبران اهل سنت آزاد شدند اما جمشید دانایی‌فر کشته شد که پیکرش اوایل فروردین امسال به ایران منتقل گردید.

هیچ نظری موجود نیست: