۱۰.۲.۹۴

یکی از هزاران کشتی باربری که در راه چپاول ایران گرفته شده بود آزاد گشت


کشتی‌ دانمارکی که در راه چپاول ایران گرفته شده بود، آزاد گشت!
دیروز برخی‌ از خبرگزاری‌های غربی در یک خبر دو خطی‌ ، گزارشی از توقیف یک کشتی باربری شرکت کشتیرانی مرسک متعلق به کشور دانمارک‌ ، توسط گارد دریای ایران، و در آبهای ایران را بر روی فضای خبری بردند. ( البته پس از آن بشدت پشیمان گشتند، چرا که تصور میکردند خبرش در ایران درمیاید و وقتی‌ دید‌ند حتی دولت حسن شیاد هم از آب اظهار بی‌ اطلاعی می‌کند، بشدت از اینکه خود خبر را لؤ داده‌اند، از خودشان نامید گشتند.)

بر اساس این گزارش یک کشتی تجاری در آب‌های ساحلی ایران در تنگه هرمز و در نزدیکی‌ جزیره‌ قشم، از طرف گارد ساحلی دیده شده و قایق دریاداران ایرانی‌ نخست با دادن اخطار به کشتی‌ باربری خواستار توقف او را شدند . ولی‌ ناخدای کشتی‌ نتنها توقف نکرده ، بلکه بر سرعت خود بمنظور خروج هر چه زودتر از مرز‌های ایران میافزاید ! قایق گارد ساحلی ایران مجبور به دادن موشک اخطاری به این کشتی باربری میشود. و کشتی‌ باربری دانمارکی دست از فرار برداشته و مجبور به توقف میشود. سپس این کشتی‌ باربری که حامل هزاران تن‌ کالای بار زده از بنادر ایران بوده را به بندر عباس هدایت میکنند!

داستان از اینجا جالب میشود، چرا که : نخست دولت جمهوری بیگانه اسلامی طبق معمول از این ماجرا اظهار بی‌ اطلاعی می‌کند، چرا که تا دستور از لندن، مبنی بر چگونگی‌ جهت گیری در مقابل این خبر به حسن شیاد برسد، طول کشیده و زمان میبرد، و تا آن زمان دولت اخوانی حسن شیاد، همینطوری سریع نمیتواند اظهار نظر بکند، و از خودش سیاست در کند، به همین دلیل انگار نه انگار که کشور را ادارهٔ می‌کند و میبایستی در این مورد اولین باشد که آگاهی‌ دارد، مانند یک بیگانه می‌گوید، اطلاع ندارم!
از طرف دیگر خبر توسط خبرگزاری‌های غربی به بیرون درز کرده و دیگر نمیشود آنرا پوشاند، پس در یک حرکت قهرمانانه، و به منظور جلوگیری از ابروزیری و خاکه رو خاکه کردن ماجرا، و تحمیق هر چه بیشتر ایرانی‌ ها، بازوی نظامی بیگانگان در ایران سینه جلو داده و از طریق خالی‌ گذاری برادران قاچاقچی ... پاسداران منافع بیگانه... موسوم به فارس، یک داستان میسازند که نه تنها آبروریزی را نمیپوشاند، بلکه احمق‌ها مطابق معمول باعث رسوایی بیش از پیش آخوند‌های دزد فاسد و بیگانه می‌شوند.

به این ترتیب که : در حالی‌ که مشاور حسن شیاد در مورد این ماجرا اظهار بی‌ اطلاعی می‌کند، خالی‌ گذاری فارس می‌نویسد:
براساس اختلافی که این کشتی با اداره بنادر ایران داشته و به دادگاه مراجعه کرده است..... به دادگاه مراجعه کرده است!!! دادگاه حکم توقیف این کشتی را صادر کرده است!! 


یعنی‌ این دلیل را در گوش مرغ پخته تلاوت کنی‌ از خنده ریسه میرود! اولا اگر کشتی‌ باربری دانمارکی به دادگاه مراجعه کرده، چرا کشتی‌ را توقیف کردند، به جای اینکه ادارهٔ بنادر ایران را مورد بازخواست قرار بدهند ؟؟!! ، اگر نه خبر را اشتباه نوشتند و این ادارهٔ بنادر ایران است که با این کشتی‌ باربری دانمارکی اختلاف داشته و به دادگاه مراجعه کرده، چرا اجازه بارگیری به این کشتی‌ داده و کشتی‌ را مهر و موم نکرده تا نتواند از بنادر ایران خارج شود، و دست آخر چرا ادارهٔ بنادر ایران از همان ابتدا به گارد ساحلی اعلام نکرده که جلو خروج این کشتی‌ را از بنادر ایران بگیرند!! و وسط راه تازه یادشان افتاده کشتی‌ باید برگردد!! و تازه اگر این هم درست باشد، و کشتی‌ دزدان دریای فرار کرده، چگونه یک ساعته اختلاف دادگاهی‌ حل شده و کشتی‌ آزاد میگردد؟؟؟

فساد جمهوری دزد، فاسد، بیگانه و کثیف اسلامی به جایی‌ رسیده که اگر یک روز یک رسوایی رو و افشا نشود، باید تعجب کرد! این کشتی‌ حامل هزاران تن‌ کالای چپاول شده از ایران به مقصد اروپا بوده، کالا‌هایی‌ که معلوم نیست چه بوده ولی‌ هر چه بوده آنقدر مهم بوده که ناخدای کشتی‌ را وادار کرده جان خود و کشتی‌ را بخاطر اندازد و پا به فرار بگذارد. و اگر یک قایق ایرانی‌ که از همه جا بیخبر بوده، نسبت به خروج این کشتی‌ و سرعت غیر قانونیش به او مشکوک نمی‌شد و متوقفش نمیکرد ، این کشتی‌ باربری با سرعت آب‌های ایران را ترک کرده و خود را به آب‌های جهانی می‌رساند.
سپس پس از دستگیری این کشتی‌‌ باربری شرکت مرسک دانمارکی، که در پی‌ انتقال غیر قانونی هزاران تن‌ کالا از ایران به اروپا دستگیر و به بندر عباس هدایت میشود ، اتفاقی که می‌افتاد بسیار آشنا و برای حکومت بیگانه دست نشانده اتحادیه اروپا عادی است، چرا که بار اول نیست و ایرانی‌‌ها نمونه ا‌ش را بار‌ها در گذشته دیده‌اند!

یعنی‌ با یک تلفن، بدون اینکه حتی یکی‌ از کانتینر‌های کشتی‌ را جستجو کنند و یا دلیل سرعت بیش از اندازه و فرارش را بازجو شوند، با عّزت و احترام و پس از اهدای یک دست کت‌ و شلوار به ۳۴ خدمه این کشتی‌ باربری و خوراندن چلوکباب سلطانی به آنان ، و با عرض پوزش فراوان، به این کشتی‌ باربری اجازه خروج داده و با همان گارد ساحلی با احترام چپاول کالا از ایران را بدرقه کرده و کشتی‌ را به آب‌های آزاد رسانده اند. و پس از آن میروند که عاملان این رسوایی که کارکنان بیگناه گارد ساحلی ایران هستند را به یک بهانه‌ای از کار اخراج و یا زندانی نمایند. همان گونه که کارکنان محیط زیست ایران را که از شکار حیوانات توسط شکارچیان خارجی‌ جلوگیری کرده بودند را ابتدا دادگاهی‌ و سپس به اعدام محکوم کردند!

تازه داریم معنی‌ تحریم را می‌فهمیم، تحریم یعنی‌ ، اجازه بدهند، پی‌ در پی‌ از ایران منابع طبیعی، نفت و گاز و کالا خارج شود و پولش به جیب خودشان و در بانک‌هایشان انبار شود! و ایرانی‌‌ها جشن بگیرند که اجازه این کار داده شده است!!‌ای ننگ


خبرنگار شبکه الجزیره در آخرین پست توییترش نوشته است که این کشتی و خدمه‌اش همگی آزاد شده اند و به ریش و گیس ایرانی‌‌ها ساعت‌ها خندیده اند!

هیچ نظری موجود نیست: