۲۱.۱.۹۴

یک هواپیمای ایرباس ساخت فرانسه دوباره و دوباره دچار سانحهٔ شد و اینبار متعلق به شرکت هواپیمایی قشم و در استانبول ترکیه


شامگاه گذشته، موتور یک فروند هواپیمای ایرباس در فرودگاه آتاتورک در استانبول ترکیه منفجر شد. خلبان هواپیما را متوقف کرد و در حالی‌که آتش از موتور آن زبانه می‌کشید، مسافران تخلیه شدند. این حادثه تلفاتی در بر نداشت.

موتور ایرباس منفجر شد و چرخش هم ترکید. خلبان اما هواپیما را متوقف کرد

روزنامه دیلی‌صباح چاپ ترکیه گزارش داده است که یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت مسافربری «قشم‌ایر» هنگام پرواز از باند فرودگاه «آتاتورک» در استانبول ترکیه دچار سانحه شده است.

خبرگزاری مهر نیز این خبر را تأیید کرده است.


هواپیمای شرکت «قشم ایران» که قصد عزیمت به فرودگاه بین‌المللی تهران را داشت، برای بلند شدن از روی باند سرعت گرفته بود که صداهای بلندی از موتور سمت راست هواپیما برخاست، موتور منفجر شد و قطعاتی از آن روی باند پرواز افتاد.

شعله‌های آتش از موتور سمت راست هواپیما زبانه می‌کشید و در حالی‌که چرخ‌های اصلی هواپیما پنچر شده بود، خلبان هواپیما را متوقف کرد.

مسافران تخلیه شدند و بعد از لغو پرواز با هواپیمای دیگری به سوی ایران حرکت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر این حادثه تلفاتی در بر نداشت. این چهارمین حادثه هواپیمای ایرباس است که در ماه اخیر رخ داده است. بدترین حادثه، متعلق به شرکت مسافربری ژرمن وینگس بود که ۱۵۰ کشته به جا گذاشت.

با عرض تبریک مجدد به شرکت هواپیما سازی ایرباس فرانسه بخاطر ساخت سطل‌ اشغال‌هایی‌ به نام ایرباس، و با عرض تاسف برای احمق‌هایی‌ که با این شرکت فرانسوی هنوز قرارداد خرید امضا میکنند.

هیچ نظری موجود نیست: