۳۱.۱.۹۴

دنیا هر روز با یکی‌ از جنایات اتحادیه اروپا از خواب برمیخیزد !! بیش از ۹۰۰ لیبیایی که از کشور جنگ زده خود می‌گریختند در دریا غرق شدند!... فاجعه هولناک دریای مدیترانه!


‌اروپایی‌ها تنها در زمین و هوا کشتار نمیکنند، کشتار دریائی ‌اروپایی در حال جلو زدن از کشتار‌های زمینی‌ آنان است!
روز یکشنبه ۱۹ آپریل ۲۰۱۵ یک قایق ۲۰ متری قاچاقچیان انسان که بیش از ۹۰۰ لیبیای فراری از جنگ داخلی لیبی را به طرف سواحل ایتالیا میبرد بطرز مشکوکی غرق شده و تمامی مسافران لیبیایی ان در دریای مدیترانه غرق شدند. و به این ترتیب فاجعه انسانی دیگری رغم خورد که لکه ننگ آن در کنار دیگر لکه‌ها در تمامی تاریخ بشر بر چهره کریه اروپایی‌ها خواهد ماند.
پس از بمباران غیر قانونی‌ لیبی توسط میراژ‌های فرانسوی و سرنگون کردن معمر قذافی رهبر لیبی‌، به دلیل بدهکاری عظیم فرانسه به لیبی و ناتوانی فرانسوی‌ها به پرداخت قرض خود به معمر قذافی ، و پس از چپاول منابع ثروت این کشور و راه اندختن جنگ داخلی‌ توسط مزدوران تروریست خود ، که روزانه دها تن‌ لیبیایی را کشتار میکند، پس از اینکه ترک‌های ترکیه در این کشور آشوب زده مستقر شده و کفتار گونه این کشور را در چنگال سیاه خود گرفته و همان رنجی‌ که ظرف ۳۶ سال پس از فتنه ۵۷ به ایرانیها روا داشتند، به مردم لیبی‌ تحمیل کردند، این ملت بیگناه برای نجات خود از جهنم لیبی‌ که شاهکار دیگری از اتحادیه اروپا با همکاری آمریکایی‌ هاست، شروع به مهاجرت از این کشور کرده و جان خود و فرزندانشان را برداشته و فراری شدند. متاسفانه این ابلیسی که کشور زیبای لیبی‌ را بخاطر عدم توانایی در پرداخت قرض خود به قذافی ، به خاک و خون کشید ، و به جنگ ، فقر بیماری و ویرانی محکوم کرد هنوز فعالانه به دنبال باقی ماجرا هر روزه این فراریان بیگناه را در زمین و دریا پیدا کرده و به طرز فجیع کشتار میکند. جدیدترین آن غرق شدن قایق حامل مهاجرانی که از شمال لیبی عازم اروپا بودند با مرگ ۹۰۰ انسان همراه شد و از سوی مقام‌های سیاسی و بین‌المللی به عنوان «بدترین فاجعه» در دریای مدیترانه توصیف شد! دریای مدیترانه که کم کم میرود تا به گورستان مردم شمال آفریقا و آسیای مرکزی تغیر نام دهد !


"کارلوتا سامی" سخنگوی سازمان عالی امور پناهندگان ملل متحد می‌گوید: «به نظر می‌رسد شاهد بدترین فاجعه‌ای که در مدیترانه دیده شده، هستیم»




آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز این حادثه را یکی از بزرگترین تراژدی‌ها در آب‌های مدیترانه خوانده است.
به گفته نخست‌وزیر ایتالیا، چالش اصلی و سرچشمه مهاجرت عجولانه لیبیایی‌ها ، وضعیت آشفته و جنگ داخلی کشور لیبی است که پناهجویان را به عنوان مبدا حرکت به خود جلب می‌کند.
ده‌ها سال است که یکی از راه‌های مبارزه با چالش مهاجرت و پناهندگی مردمی که کشور‌هایشان ویران شده از طرف اروپایی‌ها غرق کردن قایق این مهاجران است یعنی اول میزنند کشور‌های آباد و خانه‌هایشان را ویران میسازند, محیط زندگی‌شان را تبدیل به جهنم سوزان و غیره قابل تحمل کرده و پس از اینکه این بیچارگان به دنبال نجات خود هستند, اینچنین کشتار میشوند! و پخش خبر این فجایع هم بستگی به تعداد کشته شدگان دارد ، اگر تعداد کمتر از ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا باشد با یک خط خبر سر و تهش را به هم میاورند ، و اگر فاجعه تا این حد بزرگ باشد یکی دو روز به آن پرداخته و پس از آن به دست فراموشی سپرده میشود تا فاجعه بعدی ! واین در واقع کم کم به یک سرگرمی برای اروپایی‌ها تبدیل شده است!!
ماتئو رنزی، نخست‌وزیر ایتالیا، مرگ مهاجران در آب‌های مدیترانه را کشتاری خواند که روزانه اتفاق می‌افتد و به فراموشی سپرده می‌شود!!
جوزف موسکات، نخست‌وزیر مالت هم گفته است جامعه جهانی کشور او و ایتالیا را در مقابله با این بحران تنها گذاشته است.
نخست‌وزیر مالت همچنین به اروپا و جامعه جهانی هشدار داد اگر چشمشان را به روی این تراژدی ببندند، به بدترین شکل در مورد آنها قضاوت خواهد شد.
شب گذشته، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان از کشورهای دیگر خواست به هزاران مهاجری که از مسیر پرخطر دریای مدیترانه راهی اروپا می‌شوند، کمک کنند!
به گزارش ایرنا، الکسیس چیپراس یکشنبه شب با اشاره به فاجعه کشتی حامل مهاجران از لیبی به مقصد ایتالیا، اظهار داشت: هر روز تعدای از انسان‌های بی‌گناه در این دریا برای فرار از جنگ و نا امنی در کشورهایشان، جان خود را از دست می دهند.
وی افزود: برای مقابله با این پدیده، باید ریشه این مهاجرت‌های ناخواسته را بشناسیم و اروپا که مدعی دفاع و حفظ حرمت و کرامت انسانی است!! ( یک گله روانی‌ به معنای واقعی‌ که کلا بطور فیزیکی‌ بخش وجدان در مغزشان وجود ندارد و کشتن برای آنان با خوردن فرقی‌ نداشته و یک امر کاملا عادی است ، پرچم دفاع از حقوق بشر را در دست دارند،) تا دیر نشده، تدابیر و اقدامات جدی برای حل این مشکل به عمل آورد.
نخست وزیر یونان ادامه داد: این دسته از مهاجران به علت جنگ افروزی دیگران در کشورهایشان و برای رهایی خود و فرزندانشان از خطر مرگ و ناامنی، مجبور به ترک خانه و کاشانه می شوند و جامعه جهانی برای حل این درد باید چاره بیندیشد.
چیپراس همچنین با اشاره به اقدامات گروه تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه گفت: باید اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان با بکارگیری دیپلماسی قوی و صحیح، بطور جدی با گروه‌های تروریستی مقابله کنند تا امنیت و آرامش هرچه سریعتر به این کشورها بازگردد.
به گزارش ایرنا، در حالی که وزیران امور خارجه و کشور اتحادیه اروپا در بحبوحه تشدید مشکلات ناشی از افزایش مهاجرتها، به دنبال برگزاری نشستی مشترک برای بررسی این معضل هستند، روز شنبه اعلام شد، واژگونی یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه، سبب غرق شدن هفتصد مهاجر شد.
اتحادیه اروپا هم اکنون با افزایش شمار پناهجویانی دست و پنجه نرم می کند که در آرزوی زندگی بهتر به کشورهای اروپایی هجوم آورده اند.
برآورد آژانس کنترل مرزی اتحادیه اروپا موسوم به «فرانتکس» نشان می دهد که بیش از ۲۷۶ هزار نفر در سال ۲۰۱۴ به صورت غیرقانونی وارد کشورهای اتحادیه اروپا شده اند که ۱۵۵ برابر بیشتر از رقم اعلام شده در سال ۲۰۱۳ است.
همچنین دستکم ۴۸۶ مهاجر در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ در تلاش برای رسیدن به اروپا در دریای مدیترانه غرق شده اند که براساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، این رقم ۱۰ برابر همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۴ است.






هیچ نظری موجود نیست: