۱۹.۱.۹۴

پرچم پر افتخار ایران زمین پس از ۳۶ سال در دستان عاشقان ایران برافراشته شد...... با سپاس از دولتمردان سوئد , یاداوری میشود که ملت ایران هیچ چیزی را فراموش نخواهد کرد, حتی اگر ۱۰۰۰ سال از روی آن بگذرد.



با اینکه یکی از مجری های این برنامه به نام سارا ، ظاهرا شخصی گوشت تلخ و نچسب هستند و مزخرفاتی هم میگوید که به قد و قامتش گریه میکند ، و سعی‌ در آلودن این حماسه تاریخی‌ در سوئد را دارد، و با اینکه گزارش مربوط به ۳۱ مارچ میشود و کمی تا قسمتی قدیمی است با این حال دیدن این گزارش خالی از لطف نیست.

پرچم ۱۳۵ متری و ۳۸ کیلویی شیر و خورشید چگونه به استادیوم استکهلم آورده شد!
سایت استکهلمیان مینویسد:
– پرچم شیرو خورشید ۱۳۵ متر مربعی و ۳۸ کیلویی که در روز ۳۱ مارس سال ۲۰۱۵ به داخل استادیو «فرندز آرنا» در استکهلم آورده شد از دید هیچکس پنهان نماند و تصاویر آن به گوشه و کنار جهان مخابره شد. در واقع این نخستین باری بود که این پرچم که ۹ سال پیش و در سال ۲۰۰۶ متولد شده بود موفق شد که راه خود را به یک استادیوم ورزشی باز کند.

بسیاری از خود پرسیده اند که چنین پرچم غول پیکری اصولا کجا و چگونه ساخته شده و به چه طریقی به داخل استادیوم ۵۰ هزار نفری «فرندز آرنا» در استکهلم آورده شده است.

خالق و پدر این پرچم که گفته می شود یکی از بزرگترین پرچم شیر و خورشید نشان ایران در جهان است آقای سامان طاهرپور یک جوان با استعداد و میهن پرست کشورمان است که در سوئد زندگی میکند .ایشان در مصاحبه جالب توجهی از تاریخچه آن می گوید و اینکه چگونه آن را از پارچه ای با کیفیت عالی و با کمک عمه خانم محترمشان که هنرمندی زبر دست در فن خیاطی هستند در سال ۲۰۰۶ دوخته است.


سامان توضیح می دهد که از سال ۲۰۰۶ به همره این پرچم غول پیکر و ۳۸ کیلویی به مسابقات مختلف تیم ملی فوتبال ایران در آلمان، برزیل و دیگر نقاط جهان رفته است تا بتواند آن را بمعرض نمایش بگذارد اما در هیچ کجای جهان به او اجازه حمل آن به داخل استادیوم را نداده اند. او حتی در خلال مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل برای این پرچم بمانند یک «آدم» بلیطی جداگانه خرید تا بتواند «او» را به برزیل ببرد اما جلوی او در استادیوم گرفته شد و دردسرهای زیادی برایش پیش آمد. تا اینکه نوبت به سوئد و مسابقه تیمهای ملی دو کشور در استادیوم ورزشی فرندز آرنا در استکهلم رسید:

- در فرندز آرنا استکهلم مثل تجربه های گذشته که داشتم خیلی امیدم کم بود که بتونم این پرچم را وارد استادیوم کنم. ولی وقتی که وارد ورودی استادیوم شدم دیدم که دولت سوئد آزادی بیان را واقعا بجا آورد و جلوی هیچ کس را نگرفت و خیلی راحت همه توانستند هر پرچمی را که دوست داشتند وارد استادیوم کنند و من هم با کمک دوستان این پرچم رو وارد استادیوم کردیم!

و به این ترتیب این پرچم غول پیکر در ابعاد ۱۵ در ۹ متر و وزن ۳۸ کیلو، ۹ سال پس از ساختش توسط سامان و عمه خانم برای اولین بار در یک استادیوم ورزشی نشان داده شد.

گزارش ۲۰ دقیقه ای از دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و سوئد در استادیوم «فرندز آرنا» استکهلم در روز ۳۱ مارس ۲۰۱۵ از تلویزیون «من و تو» پخش شده است که گفتگوی با سامان طاهرپور بخشی از آن است.

هیچ نظری موجود نیست: