۲۵.۱.۹۴

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سیستم‌های موشکی پدافند هوایی اس-۳۰۰ را به ایران لغو کرد


پوتین اجازه تحویل سیستم های پدافند هوایی اس- ۳۰۰ را به ایران صادر نمود.
دفتر مطبوعاتی کرملین با اعلام این خبر تاکید کرد که این حکم فوری پس از امضا اعتبار پیدا کرده است.
بر اساس این سند تغییراتی در فرمان ریاست جمهوری روسیه مورخ ۲۲ سپتامبر سال ۲۰۱۰ میلادی "در باره تدابیر جهت اجرای قطعنامه شماره ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد مورخ ۹ ژوئن سال ۲۰۱۰" وارد شده است که یکی از این تغییرات حذف نکته‌ای مربوط به تحویل سیستم‌های اس- ۳۰۰ است.
بر اساس حکم صادر شده، از این به بعد ترانزیت سیستم‌های موشکی پدافند هوایی اس- ۳۰۰ در خاک روسیه از جمله از راه هوایی و انتقال آنها از روسیه به ایران و همچنین واگذاری این سیستم‌ها به ایران در خارج از مرزهای روسیه با استفاده از هواپیماها و کشتی‌های زیر پرچم روسیه مجاز است.

و معنای پارسی این عمل پوتین این است که: روسیه میداند که پیمان شومی بین اعراب و ترک‌های نوکر اروپا با طراحی‌ همیشگی‌ انگلیسی‌ و فرانسوی به طور پنهان بسته شده که در آن ایجاد یک جنگ تمام عیار با ایران و بمنظور نابودی کامل زیر ساخت‌های ایران منظور گشته است.
همان جنگی که قرار است به مدد تبلیغات امپراتوری رسانه‌ای ‌اروپایی درگیرد و به همین دلیل هم صدای قرم قرمش بگوش می‌رسد، و با کوبیدن بر طبل اختلاف و نفرت و نفاق جلو میرود و با حمایت خائنین کثیف داخلی‌ وابسته به انگلیس، و متحدین اخونی‌های حاکم بر ترکیه و مهمانداران رئیس تروریست‌ها در ایران ، یعنی‌ آخوند حسن شیاد و یک کمپانی از ترک‌های خائن و نفرت انگیزی که جان و مال ایرانی‌‌ها را غصب و در روز روشن با گستاخی و بیشرمی چپاول کرده و جوانان ایرانی‌ را یا ترور می‌کند یا اعدام میکنند و یا در زندان‌ها زیر شکنجه و ستم از کار میاندازند و از رئیس تروریست‌ها با حذف پرچم ایران، طوری استقبال میکنند تو گویی قرار است از شوهر چهارم مادر محترمه‌شان پذیرایی شود! این ترک‌های خر خائن که گول خورده و می‌پندارند در کنار ترک‌های فاشیست و جنایت کار ترکیه صاحب آینده‌ای هستند، و خبر ندارند ترک‌ها به محض این که به هدفشان برسند اولین کسانی‌ که به طرز فجیع سلاخی خواهند کرد همین خائنین به ایرانند، چرا که در قاموس ترکی‌ "هر که با خودی زنا کند با دگری چه‌ها کند" حکم مطلق است، و خائن را به هیچ عنوان در بین خودشان راه نمی‌دهند، هر چند خائن احمق تمامی زندگی‌اش را در راه آنان بباد داده باشد، و با خریت جان و مال ایرانی‌ را قربانی کرده باشد!
این خائنین که این همه اعدام، ترور و زندانی و شکنجه ایرانی‌‌ها را کافی‌ نمیدانند و از طول کشیدن نابودی کامل ایران به تنگ آمده‌اند، قرار است کار را یکسره کرده و با جلو انداختن عرب‌های مشنگ ، مات ، مخنث و بازیچه، جوانان ایرانی‌ را لشگر لشگر به کشتن بدهند، و پوتین می‌گوید اجازه این کار را نخواهد داد، نه بخاطر چشم و ابروی ایرانی‌، بلکه بخاطر خودش و ملت و کشورش که اگر در ایران جنگی دربگیرد، و مرز‌هایش با ایران ناامن گردد، میرود که دچار همان سرنوشت بالکان گردد و پوتین نمی‌گذارد کار به اینجا بکشد. و اگر آخوند کثیف خائن که دکترای شیادیش را از انگلیس گرفته یعنی‌ حسن اخوانی، گاز و نفت را دو دستی‌ تقدیم ترکیه و رئیس تروریست‌ها و دشمن خونی ایرانی‌ ها، یعنی‌ عردوغان کرده، و حتی در مراسم استقبال از این ترک خر جانی، پرچم ایران را نیز حذف می‌کند، پوتین با تقویت قوای نظامی در ایران، به آن دسته از ایرانیان میهن دوست که دلشان در گرو مهر ایران است ، پیام میدهد که حواسش هست و اجازه این خیانت و شیادی را به امثال آخوند حسن نمیدهد.





سایت خبری سپوتنیک می‌نویسد:
روز دوشنبه این هفته پرزیدنت ولادیمیر پوتین فرمان لغو ممنوعیت تحویل موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه به ایران را به امضاء رساند ، فرمانی که چندین پیغام نهفته در پشت آن وجود داشت.
گو اینکه این فرمان پس از چندین ماه مذاکره که در پی دیدار چند ماه پیش ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از تهران و همزمان با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علاء الدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران در موسکو صادر گردید اما می توان به نکات ذیل به عنوان مهم‌ترین دلایل صدور آن اشاره کرد:


۱ — فرمان قبلی مبنی بر ممنوعیت تحویل این سامانه به ایران بر اثر فشار‌های غرب بر آقای مدودف رئیس جمهور سابق روسیه صادر شده بود. آقای پوتین با این فرمان خود می خواهد به غرب نشان دهد که آن دوران به سر رسیده و روسیه دیگر زیر بار فشار‌های غرب نمی رود و از این پس فشار‌های کشورهای غربی بر علیه روسیه بر اثر بحران اوکراین با سیاست متقابل جدید روسیه مواجه خواهد گشت.

۲ — عدم تحویل این پدافند به ایران در موقع مقرر منجر به ناراحتی و بی‌اعتمادی ایرانی‌ها به روسیه شده بود که آقای پوتین با این فرمان به ایرانی‌ها نشان داد از این پس می توانند روی روسیه حساب دیگری باز کنند و قطعا ایرانی‌ها هم این رفتار آقای پوتین را ارج خواهند نهاد.

۳ — ایران و روسیه در یک اتحاد جدید منطقه‌ای قرار گرفته اند و روسیه با این کار خود می خواهد به دیگران پیغام دهد که اجازه تعرض به یاران خود را نمی دهد. پس از بحث احتمال توافق ایران و ۱+۵ تهدید‌های اسرائیلی‌ها و عربستانی‌ها مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران تشدید یافته که در این صورت قطعا ایران هم پاسخ خواهد داد ویک جنگ منطقه‌ای شروع خواهد شد و لذا برای جلوگیری از این اتفاق روس‌ها سیستم‌های پدافندی پیشرفته تحویل ایران می دهند.

۴ — تحویل این پدافند به ایران به معنای این است که روسیه از این پس تحریم‌های ناعادلانه بر علیه ایران و کشورهای دیگر قبول ندارد و چه ایالات متحده بخواهد چه نخواهد این تحریم‌ها شکسته خواهد شد.

۵ — با تحویل این پدافند به ایران ایالات متحده و کشورهای غربی در شرایطی قرار خواهد گرفت که اگر طی سه ماه آینده با ایران به توافق نرسند احتمال شکستن بقیه تحریم‌ها توسط کشورهای دیگر وجود دارد. کشورهای دیگری که از فشار‌های غرب در هراس بودند روسیه را الگوی خود قرار خواهند داد و یکی یکی سد این تحریم‌ها را خواهند شکست امری که زمینه بوجود آمدن یک بازار مبادله‌ای جدید خارج از چهارچوب غرب را در پی خواهد داشت.

در نهایت تحویل این سامانه به ایران برای پیشبرد اهداف و به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و ۱+۵ و ثبات و امنیت در منطقه فوق العاده موثر خواهد بود و قطعا کشورهای غربی پیغام‌های روسیه که در ذیل فرمان آقای پوتین مستتر می باشد را بخوبی درک خواهند کرد.




سیستم‌های اس-۳۰۰ از ایران در مقابل حمله احتمالی اسرائیل دفاع می کنند!
نیکولای لویچف معاون رئیس مجلس دومای روسیه و رییس گروه دوستی با پارلمان ایران (حزب "روسیه عادل") مدعی شد صادرات احتمالی سیستم‌های اس-۳۰۰ به ایران که روز دوشنبه ۱۳ آپریل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مرد اول دنیا ممنوعیت آن را لغو کرد، در راستای دفاع از این کشور در مقابل حمله احتمالی اسرائیل است و باعث می شود که اوضاع امنیتی در منطقه خاور نزدیک و میانه به شیوه جدیدی شکل گیرد.
لویچف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران پیدایش این سیستم‌ها در منطقه را عاملی بازدارنده نامید و گفت: "پس از دریافت این سیستم‌ها ایران خواهد توانست امنیت تاسیسات زیرساختی خود از جمله تاسیسات هسته‌ای را در مقابل حملات احتمالی هوایی که اسرائیل بارها به آنها تهدید کرده است، تامین کند".




سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت مسکو "به منظور پیشبرد مذاکرات جمهوری اسلامی با ۱+۵، در خصوص لغو ممنوعیت تحویل اس-۳۰۰ به ایران تصمیم گرفته است".
وی با اشاره به این موضوع تصریح کرد که این اقدام در راستای حمایت از تلاش‌های مشترک و هماهنگ شده ۱+۵ و به منظور تشویق پیشرفت سازنده در مذاکرات هسته‌ای بوده است، و افزود:
"روسیه این تصمیمگیری را داوطلبانه انجام داده است ".




حسن هانی زاده کارشناس ! مسائل سیاسی جمهوری اسلامی و سردبیر خبرگزاری "مهر" با اشاره به اعتماد از دست رفته به روسیه در پی فرمان دمیتری مدودف رئیس جمهور سابق این کشور در باره ممنوعیت ارسال سیستم‌های اس-۳۰۰ به ایران، اظهار داشت که معتقد است اکنون اعتماد ایرانی‌ها به روسیه به طور کامل احیا خواهد شد.
 

منبع: Sputnik


هیچ نظری موجود نیست: