۷.۱.۹۴

دلایل سقوط هواپيماى ایرباس ۳۲۰ فرانسوی که در خدمت شرکت هوایی جرمن وينگز آلمان قرار داشت، و به کشته شدن ۱۵۰ مسافر و خدمه منجر گشت ، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد!


پس از سقوط و ناپدید شدن چندین فروند ایرباس فرانسوی در سال گذشته ، این بار فرانسوی‌ها با دستپاچه گی‌ اعلام کردند که این هواپیما احتمالا توسط كمك خلبان ساقط شده است!


به گزارش خبرگزاری روسیه،
بریس روبن، دادستان شهر مارسی فرانسه اعلام کرد اقدامات کمک خلبان هواپیمای سقوط کرده ایرباس ۳۲۰ را می توان به عنوان تلاش عمدی برای سقوط آن ارزیابی کرد.

به گفته بریس روبن روابط دو خلبان هواپیما در ۲۰ دقیقه اول عادی بود اما وقتی خلبان اصلی از کابین هواپیما خارج شده و به توالت رفت، کمک خلبان در کابین را بسته و بطور خودسرانه ارتفاع هواپیما را کم کرد. سپس خلبان اصلی تلاش کرد وارد هواپیما شود اما نتوانست. در نوار صوتی گرفته شده از جعبه‌های سیاه تلاش برای شکستن در هواپیما شنیده می شود.



هواپیمای شرکتGermanwings که با ۱۴۲ مسافر و ۶ خدمه در مسیر بارسلون و دوسلدروف پرواز می کرد، روز چهارشنبه در نزدیکی شهر دیگنه لس بینز(Digne-les-Bains) واقع در جنوب فرانسه در ارتفاعات رشته کوه‌های آلپ سقوط نمود و تمام سرنشینان آن کشته شدند.
بر اساس اطلاعات داده شده از سوی مقامات فرانسوی ، آندرس لوبيتز ٢٨ ساله، كمك خلبان پرواز به عمد هواپيما را دچار سانحه كرده. سيستم فرود هواپيما در لحظه سقوط عمدا فعال بوده. خلبان پرواز كه كابين را براى لحظاتى ترك كرده بوده، در زمان بازگشت با در قفل شده كابين خلبان مواجه شده و تلاش وى براى بازگشت به كابين ناموفق مانده. بنا بر اطلاعات ، در لحظه سقوط سكوت كامل بر كابين پرواز حكم فرما بوده. آندرس لوبيتز ، تمامى تستهاى سلامت روانى را با موفقيت كامل گذرانده بوده و دلیل اینکه چرا این خلبان میبایستی چنین عملی‌ را انجام دهد، مشخص نشده است.
خبرگزاری روسیه در گزارشی دیگر می‌نویسد:
پس از سانحه اخیر هوایی هواپیمای المان در خاک فرانسه و تحقیقات انجام شده، قانون جدیدی در شرکت‌های هواپیمایی ‌اروپایی به تصویب و به اجرا درمی آید که بر اساس آن، پس از این در کابین خلبان هواپیما باید همیشه دو تن‌ حضور داشته باشند و در صورت لزوم یکی از خدمه پرواز جای خلبان یا کمک خلبان را خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست: