۳.۱.۹۴

خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" سایت خبری خود به زبان پارسی را فردا، ۲۴ مارس، راه اندازی خواهد کرد.


یک خبرگزاری روسی به زبان پارسی راه اندازی میشود، به امید اینکه از امپراطوری رسانه‌ای ‌اروپایی جدا و مستقل باشد. و هم‌اکنون نوکران ترک و عرب که همه جا با قیافه‌های چفت و چیل و رفتاری همراه با بی‌فرهنگی و توحش، خودشان را جای ایرانی‌ها جا میزنند و اخبار مربوط به ایران را با چنان نفرت و خشمی بازگو میکنند که آدمی حال تهوع بهش دست میده و از هزار کیلومتری بوی مشمئز کنند بیگانه را حس میکنه، آنجا خیمه نزده باشند!
صدای در ظاهر روسیه در باطن ترکیه می‌نویسد:
خبرگزاری چند رسانه‌ای "اسپوتنیک" راه اندازی سایت خبری خود به زبان پارسی را فردا، ۲۴ مارس، اعلام خواهد کرد.

هدف سایت جدید با آدرس ir.sputniknews-com ارائه نظرات گوناگون و متنوع درباره موضوعات مبرم بین المللی است. کاربران علاوه بر خواندن اخبار از امکان دسترسی به شبکه رادیویی "اسپوتنیک" برخوردار خواهد بود. سایت پارسی "اسپوتنیک" به دنبال سایت‌های این خبرگزاری به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، صربی، پرتغالی، عربی، هندی، لهستانی، ایتالیایی، چکی، آلمانی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی، کره ای، ترکی، قرقیزی و آبخازی راه اندازی می شود.
سایت‌های "اسپوتنیک" منظره جهان چند قطبی را بازتاب داده و برای افراد علاقمند به مقایسه تعداد زیادی از نقطه نظرهای گوناگون در نظر گرفته شده اند.
اخبار در سایت ir.sputniknews-com که در تمام طول شبانه روز و در تمام روزهای هفته منتشرخواهند شد، توسط خبرنگاران مجرب و به صورت چند رسانه‌ای تهیه خواهند شد. سایت انواع گوناگون مطالب از جمله اینفوگرافیک (داده نمایی)، ویدئو، گزارش‌های مصور، برنامه‌های زنده و رای گیری اینترنتی را به خوانندگان خود عرضه خواهد کرد. "اسپوتنیک" علاوه بر اخبار تازه، مطالب تحلیلی، مصاحبه‌های اختصاصی و ارزیابی‌های کارشناسان را به کاربران تقدیم خواهد کرد.


"اسپوتنیک" (sputniknews-com) ، خبرگزاری و رادیوی دارای مراکز خبر رسانی چند رسانه‌ای در دهها کشور جهان است. "اسپوتنیک" متشکل از وبسایت ها، شبکه‌های رادیویی آنالوگی و دیجیتال، اپلیکشن‌های موبایل و صفحات خاص خود در شبکه‌های اجتماعی است. سرویس‌های خبری "اسپوتنیک" به زبان‌های انگلیسی، عربی، اسپانیایی و چینی بطور شبانه روزی برای مشترکان منتشر می شوند.


مارگاریتا سیمونیان، سردبیر خبرگزاری "اسپوتنیک" ضمن تفسیر کار این خبرگزاری خاطرنشان می سازد "اسپوتنیک" یک رسانه گروهی امروزی است که فرق آن با دیگر رسانه‌ها دردرجه اول از لحاظ چگونگی انتخاب موضوعات، مطالب و درک جهان است.

هیچ نظری موجود نیست: