۸.۱۱.۹۳

قدر زر زرگر شناسد, قدر گوهر، گوهری


 روسها میدانند که زبان و ادبیات پارسی تا چه حد ارزشمند، پر مفهوم و زیباست.

درحالیکه دانشکده زبان و ادبیات پارسی در داخل کشور اشغال شده ایران تعطیل گشته، و پادو‌های توسری خورده و حقیر انگلیس سعی‌ در جا انداختن زبان ناقص زمان بربریت بشر، و صحرا نشینان عرب، را بجای بزرگترین، قدیمی‌ترین، با ‌‌ارزشترین، گستردهترین، زندهترین و مادر تمامی زبان‌های با ارزش دنیا یعنی‌ پارسی را دارند، روس‌ها المپیاد زبان و ادبیات پارسی را برگزار میکنند!!!

مرگ بر انگلیس و نوکر‌های ترک و عرب آخوندش.

برگزاری یازدهمین المپیاد زبان و ادبیات پارسی در روسیه:
این مراسم با حضور ابوالقاضی اف، «رئیس انستیتو کشورهای آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو»؛ ولادیمیر ایوانوف، «رئیس کرسی زبان پارسی انستیتو»؛ طباطبایی، «سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در مسكو» و مهدی سنایی، «سفیر جمهوری اسلامی در روسیه» برگزار شد.
همزمان با برگزاری یازدهمین المپیاد زبان و ادبیات پارسی‌ در روسیه، پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات خطاب به دانشجویان و شاغلان جهت آموختن این زبان به صورت روزافزون قرائت شد.
در ابتدای این مراسم، رئیس انستیتو کشورهای آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو به حمایت مستمر از آموزش زبان پارسی اشاره و برگزاری یازدهمین دوره از المپیاد زبان و ادبیات پارسی را توفیقی دیگر برای انستیتو فوق‌الذكر دانست.
توجه روزافزون به زبان پارسی در روسیه
سفیر جمهوری اسلامی در روسیه اقبال و توجه روزافزون به زبان و ادبیات پارسی در روسیه را نشانه‌ای از گسترش مناسبات دو کشور در همه ابعاد عنوان و به سعی و تلاش انستیتو آسیا آفریقا و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو در راستای تقویت این امر به ویژه تداوم المپیاد زبان و ادبیات پارسی در روسیه اشاره كرد.
وی گسترش کمی و کیفی دوره‌های دانش‌افزایی و توجه بیشتر به وضعیت آموزش زبان پارسی در مناطق و استان‌ها را از دغدغه‌های سفارت و رایزنی دانست و افزود: امید است تا با برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی ویژه دانشگاه‌های روسیه، بتوان گام‌هایی موثر در ارتقای دانش دانشجویان شهرستانی برداشته شود.








هیچ نظری موجود نیست: