۲۹.۹.۹۳

پیشنهاد اتحاد برای مبارزه با نژاد پرستی و رشد فاشیسم در دنیا ، از طرف آمریکا و کانادا ( نماینده انگلیس ) و اوکراین و پالائو با مخالفت همراه شد!


در روز پنج شنبه ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴، در جلسه عمومی شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهاد شده توسط هیئت نمایندگان فدراسیون روسیه به نام "مبارزه با بروز ، تشویق و تجلیل از نازیسم، نئونازی‌ها و شیوه‌های دیگر این سیاست در دنیا بخصوص در اروپا و آمریکا که منجربه تشدید اشکال نفرت انگیز نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه ستیزی و عدم تحمل مخالفین است به تصویب رسید ".

پیشنهاد این پروژه و طرح که توسط هیئت نمایندگان فدراسیون روسیه داده شده با همکاری ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد از تمام مناطق جهان در همکاری با روسیه آماده شده بود .

۱۳۳ کشور برای تصویب این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها چهار هیئت نمایندگان (کانادا، پالائو، ایالات متحده و اوکراین) رای مخالف داده و این پروژه را ردّ کردند. و ۵۱ کشور که اکثرا کلونی‌های انگلیس و فرانسه هستند نیز رای ممتنع دادند. پیش از این متن قطعنامه توسط سومین کمیته شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته شده بود .

وزارت امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از چنین جهالتی که با طرح انسانی‌ مبارزه با نژاد پرستی مخالف است گفت که ایالات متحده، کانادا، پالائو و اوکراین در رای گیری در سازمان ملل بار دیگر با تصویب سند پیشنهاد شده از سوی روسیه در مورد مبارزه با نازیسم مخالف کردند. روز جمعه وزارت امور خارجه روسیه این مطلب را گزارش داد .

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: