۲۸.۹.۹۳

گوشه‌ای از سخنان مهم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری دیروز


"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سنتی سالانه خود را در روز پنجشنبه ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴ در مسکو برگزار کرد که دهمین کنفرانس مطبوعاتی بزرگ وی در این سمت است.

مقدم بر همه مسائل مربوط به اقتصاد روسیه و اوضاع بین المللی مورد بحث قرار گرفت.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو صادقانه خواستار اجرای قرارداد نفت و اقتصادی با ایران است .

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سالانه روز پنج شنبه خود گفت:" وزیر انرژی ما بارها به ایران سفر کرده و شرکای خود را به انجا دعوت کرد. و روند سازش‌ها و راه حل‌ها مورد قبول طرفین و مثبت بوده است".

رئیس جمهور روسیه افزود:" در رابطه با محاسبات وضع خیلی ساده نیست و در این زمینه مجموعه‌ای از مسائل وجود دارد. اما وجود حسن نیت در طرفین لازم است و این قراردادها از جمله در زمینه نفت باید برای شرکت‌های اجرا کننده آنها با صرفه باشند".

"ولادیمیر پوتین" روسیه سفر دیپلماتیک خود به تهران را در دستور کار دانست و اظهار داشت: "سفر من به تهران کاملا ممکن است و ما آنرا از طریق کانال‌های دیپلماتیک در زمان مناسب برای شرکای ما هماهنگ خواهیم کرد".

پوتین ضمن اشاره به دیدار‌های منظم خود با "حسن روحانی" رئیس جمهور اسلامی گفت:" اگر ببینیم که به دیدار جداگانه‌ای نیاز داریم، هیچگونه محدودیتی در رابطه با هیچگونه فشار خارجی نداریم"

پوتین افزود:" ما قول دادیم که نیروگاه اتمی می سازیم و این کار را کردیم. اکنون ما قراردادهای جدیدی برای ساخت نیرگاه‌های دیگر و ادامه کار مشترکمان امضا کردیم و آنها را نیز اجرا خواهیم کرد".

"ولادیمیر پوتین" اعلام کرد وضع دشوار اقتصادی کشور از عوامل خارجی ناشی شده است و گفت سقوط بهای نفت یکی از این عوامل بوده است. پوتین ضمن صحبت در باره کاهش نرخ روبل گفت دولت و بانک مرکزی روسیه تدابیر لازم و درستی را برای رفع این وضع اتخاذ می کنند. پوتین قول داد دولت کشور به نیازمندان کمک مساعدت کرده و تلاش خواهد نمود با استفاده از ذخایر موجود تمام تعهدات اجتماعی خود اجرا کند.


ولادیمیر پوتین اعلام کرد روسیه در نامساعدترین حالت طی دو سال از بحران فعلی خارج خواهد شد.

پوتین در پاسخ به سئوال اقدامات خشن نسبت به مخالفانش گفت:" هیچگونه اذیت و آزار افراد مخالف اقدامات ما در اوکراین و کریمه و در رابطه با برخی از مسائل سیاسی به هیچ وجه صورت نگرفته و نمیگیرد".

ولی‌ در عین حال گفت: محافل اجتماعی دارای موضع مغایر اپوزیسیون روسیه نسبت به اقدامات مخالفان واکنش نشان دهند.

پوتین مخالفان را "به فرا گرفتن واکنش متناسب و دمکترتیک به این امر" و "پاسخ دادن به آن در صحنه علنی" فرا خواند.

پوتین گفت : رو آوردن روسیه به شرق در رابطه با سیاست نیست بلکه در رابطه با وضع اقتصاد جهانی است

و روآوردن روسیه به شرق در رابطه با سیاست نیست بلکه در رابطه با وضع اقتصاد جهانی است.

پوتین خاطرنشان کرد منطقه آسیا و اقیانوسیه سریع تر از دیگر بخش‌های جهان رشد می کند و امکانات جدیدی در آنجا ظاهر می شوند. در این رابطه نیازهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی به انرژی به شدت افزایش می یابد. پوتین تاکید کرد قرارداد ۳۰ ساله امضا شده در ماه مه درباره صادرات سالانه ۳۸ میلیارد مترمکعب گاز به چین به سود هر دو طرف است.


پوتین گفت : جریان جدید گاز می تواند پس از عبور از ترکیه، مقدونیه و صربستان به اتریش منتهی شود

و اگر شرکای اروپایی بخواهند گاز را بطور ثابت و تضمین شده دریافت کنند، چنین طرحی را می توان اجرا کرد. ولی‌ مسائل زیادی در این مورد وجود دارد.

و طرح لغو شده گاز رسانی "جریان جنوبی" نیز نقطه آخر در مقابل این مسائل بود.

"ولادیمیر پوتین" نرخ رشد مجتمع کشت و صنعت کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی را ۳.۳ % پیش بینی می کند .

ولادیمیر پوتین ضمن اعلام این مطلب یادآور شد روسیه امسال ۱۰۴ میلیون تن غله برداشت خواهد کرد که رکورد و بی‌سابقه است .



پوتین گفت : زندگی اقتصاد را وادار می کند به بخش‌های دیگر غیر از تولید موادخام رو آورد

و تغییر وضع اقتصادی شرکت‌های کشور را وادار می کند فعالیت اقتصادی خود را معطوف بخش‌های دیگر غیر از تولید موادخام کنند و این امر امیدوار کننده است.

پوتین گفت:" ما تلاش می کنیم شرایط مساعدتری برای پیشرفت بخش تولید اقتصاد و تولید واقعی به وجود آوریم اما این روند مخصوصا در زمانی که می توان با سرمایه گذاری در اقتصاد سود بیشتر کسب کرد، با دشواری جریان دارد".

رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد تا به حال حداقل ۸۰ درصد درخواست‌های ارسالی به دولت در رابطه با دریافت معادن مواد خام بوده است "اما اگر وضع اقتصادی تغییر کند، خود زندگی باعث می شود در بخش‌ها دیگرسرمایه گذاری شود و این امیدوارکننده است".

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری بزرگ سالانه خود در پاسخ به این پرسش که آیا کشور در معرض خطر کودتا قرار ندارد، گفت:" از کرملین ، اقامتگاه ما بخوبی محافظت می شود و هیچ خطری آنرا تهدید نمی کند".

"ولادیمیر پوتین" اعلام کرد وضع اقتصادی بغرنج فعلی در کشور را تاوان پس دادن بخاطر پیوستن کریمه نمی داند بلکه آنرا پرداخت هزینه به خاطر تمایل شهروندان روسیه برای حفظ خود به عنوان ملت و دولت می داند.

پوتین گفت:"این تاوان پس دادن بخاطر پیوستن کریمه نیست بلکه پرداخت هزینه به خاطر تمایل طبیعی ما برای حفظ خود به عنوان ملت، تمدن و دولت است".

پوتین درباره زندگی خصوصی خود و عشق صحبت کرد

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سالانه امروز خود همه چیز در زندگی خصوصی وی منظم و مرتب است.

پوتین اظهار داشت :" یک رفیق من پس از تمام رویدادها به من گفت تو عشق داری؟ جواب دادم بله، گفت کسی را دوست داری؟ گفتم بله، گفت خدا را شکر".

رییس جمهور روسیه اطمینان داد که با لودمیلا آلکساندرونا (همسر سابق خود) دارای روابط دوستانه‌ای بوده و با وی بطور منظم دیدار می کند.

پوتین افزود: "به این ترتیب همه چیز منظم و مرتب است و نگران نباشید".

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه اظهار داشت از میزان حقوق ماهیانه خود بی‌خبر است.

و گفت:" حقوق مرا می آورند و من آنرا کنار گذاشته یا به حساب خود گذاشته و حتی حساب نمی کنم . به این دلیل نمی دانم چقدر حقوق می گیرم. مهم‌ترین نکته کار است".



"آلکساندر گاموف" خبرنگار روزنامه"کومسومولسکایا پراودا" در کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سنتی سالانه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه خطاب به وی گفت روحیه پوتین همان روحیه شهروندان روسیه است.

گاموف گفت: همه در اینباره فکر می کردند که رئیس جمهور با چه روحیه‌ای به کنفرانس خبری می آید. معلوم شد روحیه وی بالا است. این به معنای آن است که روحیه مردم روسیه نیز خوب و بالا است".


منبع: صدای روسیه


هیچ نظری موجود نیست: