۱۱.۹.۹۳

یک شیر زن هم میهنمان، قهرمانانه ۷ قلو به دنیا هدیه کرد...متاسفانه تا کنون چندین قل آنان درگذشتند!!


به گزارش خبرگزاری‌های داخلی‌، خانم ندا عالمی بانوی ۲۴ ساله اهل شهر مشهد هفت قلو به دنیا آورد.

به گزارش خبرگزاری‌ها ، این دومین زایمان خانم ندا عالمی است. او هفت قلو، دو پسر و پنج دختر به دنیا آورده که یکی از فرزندان پسر در بدو تولد فوت کرد.

به گفته پزشک بیمارستان‌‌ مادران مشهد ( بر روی بیمارستان‌هایی‌ را که شاه فقید ایران ساخته نام عربی‌ گذشته ( بیمارستان‌‌ مادران مشهد = بیمارستان‌‌ ام البنین!!! و به این ترتیب آنرا به نام اعراب مصادره کردند، مانند تمامی دارایی‌های مادی و عانوی دیگرمان ) که فرزندان در آنجا بستری هستند،  وی گفت "نوزادان بین ۷۲۰ تا ۹۴۰ گرم وزن دارند و احتمال زنده ماندن آنها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است".





در گزارش منتشر شده گفته می شود ۳ قل دیگر از ۷ قلوهای مشهدی فوت کردند!
رئیس بخش «نیکو» بیمارستان مادران شب گذشته این خبر را به قدس اعلام کرد و اظهار داشت: از هفت قلوهای به دنیا آمده، یک قل هنگام تولد جان سپرد و پریشب هم سه قل دیگر از دنیا رفتند.

به گزارش قدس دکتر حیدرزاده گفت: حال سه نوزاد باقی مانده نیز خوب نیست و احتمال فوت آنها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷ قلوها در ۲۶ هفتگی (۵/۶ ماه) حاملگی مادر متولد شده‌اند، اظهار داشت: بخشی از اعضای بدن نوزادان همچون ریه‌ها در ۲۶ هفته کامل نمی‌شود و به همین دلیل احتمال زنده ماندن آنها کم می‌شود.گفتنی است، سه روز پیش یک مادر ۲۴ ساله درگزی در بیمارستان مادران مشهد ۷ نوزاد به دنیا آورد.)








جزئیات این داستان شگفت انگیز بنا به گزارش سایت قدس:

پروین محمدی: قدس ویژه خراسان - ندا با اینکه ۲۴ سال بیشتر از عمرش نمی‌گذرد، اما قلبش به اندازه تمام کوه‌ها و به وسعت تمام دریاها «غم» دارد.
او سال گذشته پدر و خواهرش را در یک سانحه تصادف از دست داده و از آن پس با استرسها، نگرانی‌ها، دلهره‌ها، دلواپسی‌ها و اضطراب‌ها و... دست و پنجه نرم می‌کند و شب و روز می‌گذراند.

و... و شاید خداوند برای آرامش او و به خاطر شرایط روحی‌اش یک باره ۶ فرزند به او می‌دهد تا به تر و خشک کردن نوزادانش مشغول شود و آنقدر سرگرم پرورش کودکانش باشد که غم از دست دادن عزیزانش را فراموش کنند.

آری «ندا علوی» زن جوان ۲۴ ساله درگزی بعد از بارداری اول که خداوند نوزادی پسر به او عطا کرده، حالا پس از طی ۹ ماه بارداری پردرد و رنج، «هفت قلو» می‌زاید. (یکی از قلها دو روز قبل از تولد در شکمش می‌میرد). این زن جوان که دچار مشکلات روحی بعد از تصادف خانواده‌اش و از دست دادن پدر و خواهرش بوده، دوران بارداری سختی را گذرانده، زیرا به خاطر «فوبیای بیمارستان» و ترس از بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی حاضر به مراجعه به مراکز بهداشت نبود و از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمهیداتی که به عمل آمد، کارکنان بهداشتی خودشان به خانه او رفته و مراقبتهای دوران بارداری را برایش انجام می‌دادند.

از دو هفته قبل نیز وی را با آمبولانس به مشهد آورده تا تحت نظر دکتر فاطمه تارا، رئیس بیمارستان زنان حضرت‌ام البنین(س)، معاینات و کنترلهای لازم انجام شود.

هشتم آذر و تولد ۷ قلوها

اما دو روز قبل یعنی هشتم آذرماه جاری ساعت ۱۲ ظهر «ندا» با دردهای زایمانی به بیمارستان منتقل شد و ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه تحت عمل سزارین قرار گرفت و هفت نوزاد (۶ زنده و یک مرده) به دنیا آورد.


خانواده هفت قلوها را دریابید:

(چون به آخوند دزد و بیشرف و ابلیس منش که بر سر بیت مال ایرانی‌‌ها نشسته و آنرا ارث پدر ناشناختش میداند، امیدی نیست، در نتیجه ملت ایران خانواده هفت قلوها را دریابند)

دکتر تارا پزشک معالج مادر هفت قلوها و رئیس بیمارستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ندا در دوران بارداری به خاطر اتفاقی که سال گذشته برای خانواده‌اش افتاده بود و مرگ پدر و خواهرش داغدارش کرده بود، تحت شرایط بسیار سختی دوران حاملگی را گذرانده است.

او تحت شرایط عصبی و عاطفی بسیار شدید هفت جنین را در شکم خود به مدت ۹ ماه پرورش داده، در حالی که در تمام این مدت دغدغه داشته و الان نیز نگران نگهداری فرزندانش است، زیرا مادرش یک فرزند دیگر دارد که باید سرپرستی کند و حتی نوه‌اش را (کودکی که مادرش را در تصادف از دست داده) نیز باید سرپرستی نماید، در حالی که همسرش را نیز در تصادف سال گذشته از دست داده و مردی نیست که زندگیش را بگرداند.

همسر ندا مردی ۳۲ ساله و کارگر گمرک درگز است. خانه‌ای از خودشان ندارند و اجاره نشین هستند که معلوم نیست بعد از تولد هفت قلوها با چه شرایطی روبرو خواهند شد.

بنابراین شرایط نامساعد مالی، شرایط روحی به خاطر از دست دادن عزیزانش در تصادف و از همه مهمتر مسؤولیت نگهداری هفت فرزند (پسر اولش و ۶ نوزاد تازه متولد شده که به جمع خانواده می‌پیوندند) باعث شده «ندا» حتی در تخت بیمارستان و بعد از به هوش آمدن عمل سزارین، آرامش نداشته باشد و مدام بگوید: چطور این بچه‌ها را بزرگ کنم؟ چه جوری به آنها شیر بدهم؟ چطور لباس تنشان کنم؟ اگر همه با هم گریه کنند، اگر همه با هم گرسنه شوند، من چطوری به همه‌شان برسم؟ خدایا کمکم کن... چکار کنم؟

و او واقعاً نمی‌داند چه باید بکند؟

نیکوکاران به میدان بیایند!!

اما مردم مهربان، دلسوز و خداشناس شهر و استان و کشورمان می‌دانند چطور کمک کنند تا این موهبتهای پروردگار را که وجود تک تکشان خیر و برکت و نعمت است، به ثمری شیرین بنشینند و رشد کنند، بزرگ شوند، قد بکشند و پرورش پیدا کنند.

مردم خوب و نیکوکار، مسؤولان متعهد، نهادهای اجتماعی، سازمانها و دستگاه‌ها اگر هر کدام یک گام برای این خانواده بردارند، تا پایان عمر می‌توانند این خانواده و چند قلوهایشان را «بیمه» کنند.

می‌توانند خلیفه خدا بر روی زمین باشند و نعمتهایی که خداوند به بندگانش ارزانی می‌دارد، در اختیار آنان قرار دهند تا دغدغه و نگرانی را از مادری جوان و بیمار و پدری کارگر و زحمتکش دور کنند و آرامش و آسایش را به این خانواده نیازمند یاری هدیه دهند و از این موهبتهای الهی پاسداری کنند.


بچه‌ها خوب هستند:

دکتر تارا می‌گوید: زایمان در هفته بیست و هشتم انجام شده و بچه‌ها (به جز یک قل که در شکم مادر مرده) همه سالمند و در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان (نیکو) بستری و تحت مراقبت هستند. قل اول ۷۲۰ گرم/ قل دوم ۸۵۰ گرم/ قل سوم ۸۷۰ گرم/ قل چهارم ۷۸۰ گرم/ قل پنجم ۹۵۰ گرم و قل ششم ۹۴۰ گرم وزن دارند. (این گفته‌ها مربوط به پیش از درگذشت چند قلو هاست)

فقط قل سوم به ونتیلاتور وصل است که بیشتر مراقبت می‌شود.

خانواده هفت قلوها به یاری همه نیاز دارند:

وی با بیان این مطلب که با توجه به وضع مالی نامساعد و شرایط روحی مادر و وضعیت مادربزرگ چند قلوها، باید همه مردم و مسؤولان احساس مسؤولیت کنند و با حمایتهای مالی و هرگونه کمکی به یاری این خانواده بیایند، زیرا همه ما در قبال این خانواده به عنوان یک انسان، یک مسؤول و یک خیر مسؤولیم.

دکتر تارا با تأکید به اینکه حداقل سه چهار ماه باید نوزادان در بخش مراقبتهای ویژه نگهداری شوند تصریح کرد: دکتر حیدرزاده معاون سلامت نوزادان وزارت بهداشت مسؤولیت رسیدگی به وضع سلامت چند قلوها را قبول کرده و در حال حاضر آنها را تحت نظر دارند. اما ادامه بقای عمر این نوزادان معصوم به کمک من و شما نیاز دارد، زیرا تنها معاینات و مراقبتهای پزشکی نیاز آنها نیست، بلکه نگهداری چند قلوها به شرایط خاصی نیازمند است.

اما دو نکته را به خاطر داشته باشیم؛ یکی اینکه یادمان باشد تولد هر نوزاد برکت و نعمت است و ما باید قدر این نعمتها را بدانیم.

دوم اینکه یادمان باشد همه ما تحت شرایطی خاص به کمک همنوعانمان نیاز داریم و همه ما که خلیفه خدا بر روی زمینیم، پس هر کاری برای هم انجام ‌دهیم، در واقع برای خدا و رضای خدا انجام داده‌ایم.

اگر خانواده‌ای را تصور کنیم که سرپرستش را از دست داده و مادر خانواده مسؤولیت نگهداری فرزند بی‌پدر و نوه مادر از دست داده‌اش را به عهده دارد و دخترش که دچار مشکلات روحی و عصبی و عاطفی شده، هفت قلو زائیده و نیاز به کمک و یاری دارد آیا بی‌تفاوت از کنارشان می‌گذریم یا لختی درنگ کرده و خودمان را جای آنها می‌گذاریم و به شکرانه آنچه داریم هر کاری از دستمان بر بیاید برایشان انجام می‌دهیم؟

این پرسش را از خودمان بپرسیم و در خلوت خود با خدای خود به آن پاسخ دهیم باشد که بهترین گزینه انتخابمان باشد. اگر بهترین باشیم.

(در کشور ثروتمند ایران، به جای اینکه دولت دخالت کرده و اجازه ندهد اصلا صحبت این مطلب به رسانه‌ها راه یابد، دکتر بیچاره مرتبا از مردم میخواهد به این پدر مادر ایرانی‌ کمک کنند، تو گویی انگار نه انگار ایرانی‌‌ها صاحبان بزرگترین ذخایر نفت و گاز و طلا و ارنیم در دنیا هستند! انگار یک کشور بدبخت فقیریم که در صحراهای خشک آفریقا قرار داریم و باید دست به دست کرده تا روزگار بگذرانیم!!! مرگ بر آخوند......!!!!! ایرانی‌ آدم نیست اگر شر این جانوران دزد ، اجنبی و بیگانه دشمن ایران را از سر خود و کشورش کم نکند!!!!!!)


گفت و گو با مادر و پدر نوزادان:

خانم ندا علوی مادر این نوزادان‌ در گفت وگو با قدس گفت: از زایمان اول خودم یک پسر هفت‌ساله دارم و خداوند به من بعد از ۶ سال، این شش قلو‌ها را هدیه داد.

مادر ۶ قلوهای درگزی افزود: در سه‌ماهگی متوجه شدم که فرزندانم ۷ قلو هستند، ابتدا خیلی ترسیدم چرا که بعد از ۶ سال دوباره بچه‌دار می‌شدم که بعدا با مشاوره‌های پزشکی و اطمینان خاطر از سوی پزشکان برای تولد آنها لحظه شماری می کردم .

ایرج قره گزلو پدر این نوزادان که شغلش کارگری گمرک است در گفت وگو با خبرنگار قدس گفت: در ابتدا مادر خانم بنده این خبر را به من داد که من فکر کردم شاید شوخی می کنند که بعد از انجام چند مرحله سونوگرافی در شهر مشهد و درگز پزشکان گفتند همسرتان هفت قلو باردار است و من که شوکه شده بودم هم خوشحال بودم و هم نگران سلامتی همسر و فرزندانم که به شکر خدا فرزندانم به سلامت به دنیا آمدند.

وی با تشکر از پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ام البنین!!! ( خودشون با این همه درآمد‌های نجومی از فروش ایران، یک بیمارستان نساختند، ولی‌ بر اساس ذات دزد و بیشرفشان هر چی‌ شاه فقید ایران ساخت به نام خود و اعراب انگل زدند!! تو روح هر چی‌ اسلام و آخوند دزد جنایت کار سگ کثافت بزنه) مشهد خاطر نشان ساخت : با اینکه در یک خانه استیجاری در شهرستان درگز زندگی می کنیم ولی‌ از لطف پروردگار غافل و نامید نیستیم.

رئیس انجمن دوقلوهای خراسان رضوی نیز که برای عیادت مادر و نوزادان به بیمارستان‌ام البنین رفته بود به خبرنگار قدس گفت: هزینه پوشک و شیرخشک این نوزادان شش قلو توسط این انجمن به مدت یک سال تامین می شود.

محسن بادفرسا افزود: خدمات دیگری نیز از سوی انجمن دو قلوها برای شش قلوها پس از صادر شدن شناسنامه آنها اختصاص خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست: