۱۱.۸.۹۳

تصاویر دو شهر نجف و کربلا در ۸۰ سال پیش


تصاویر زیر مربوط به بخش فقیر نشین دو شهر نجف و کربلا در ۸۰ سال پیش میشود و از باغات و محلات آباد این دو شهر طبق معمول هیچ تصویری در دست نیست، چرا که سیاست غربی ها، بر اساس این تز‌ برقرار است که فقط فقر و ویرانی را به عنوان تاریخ ایران نشان دهند، امروز هم وقتی‌ از ایران عکس میگیرند، سعی‌ میکنند از مخروبه‌ها و مردم وحشتناک فقیر عکس گرفته و به عنوان ایران و ایرانی‌ به دنیا نشان داده و در تاریخ ثبت کنند!


 تاثیر ۲۰۰ سال سلطه انگلیس و فرانسه تحت عنوان حکومت قاجار بر ایران بزرگ در این تصاویر بخوبی مشخص است، این دو شهر تا ۱۰۰ سال پیش متعلق به ایران بودند و پیش از حکومت ضدّ ایرانی‌ قاجار جز پیشرفته‌ترین و زیباترین شهر‌های دنیا محسوب می‌شدند. 
مرگ بر ‌اروپای‌های وحشی روانی‌.
"اریک ماتسون" جاسوس امریکایی که به عنوان شرق شناس و عکاس به ما قالب شده است، سال‌ها در ایران، عراق و سوریه و لبنان که پیش از حکومت قاجار‌ها در ایران، همگی‌ جز ایران و استان‌های ایران بودند به تحقیق و پژوهش در تاریخ ایران می پرداخت در سال ۱۹۳۲ سفری به نجف و کربلا انجام داد تا از این شهرها ، ضمن تهیه گزارش ، عکس هم بگیرد. عکس‌های زیر گوشه ای از کار این جاسوس غربی است.



نجف



















کربلا














منبع تصویر: فرارو

هیچ نظری موجود نیست: