۲۲.۸.۹۳

پهلوان کیانوش رستمی وزنه‌بردار کشورمان قهرمان جهان شد ، ۲ طلا و یک نقره برای کیانوش در مسابقات قهرمانی جهان... با عرض شادباش خدمت این قهرمان ملی‌ ایران و ملت قهرمان پرور ایران، همیشه زنده و جاوید باد ایران


وزنه‌بردار دسته ۸۵ کیلوگرم کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان که در سالن شالوک آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود، موفق شد به مدال طلای جهان دست یابد تا نخستین وزنه‌بردار کشورمان در این مسابقات روی سکو برود.
کیانوش رستمی که سبک‌ترین وزنه‌بردار این دسته بود در حرکت یکضرب، در حرکت اول خود موفق شد وزنه ۱۷۳ کیلویی را بالای سر ببرد. دارنده نشان طلای جهان در دومین حرکت خود وزنه ۱۷۶ کیلویی را انتخاب کرد و این وزنه را نیز بالای سر برد. رستمی در حرکت سومش نیز با موفقیت وزنه ۱۷۸ کیلویی را بالای سر برد تا با سه حرکت صحیح به کارش در حرکت یکضرب پایان دهد.

ایوان مارکوف از بلغارستان در دسته ۸۵ کیلوگرم و در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۷۹ کیلویی صاحب مدال طلا شد و آندره ریباکوف از بلاروس در حرکت یکضرب این وزن با حدنصاب ۱۷۵ کیلوگرم سوم شد. به این ترتیب رستمی جدا از کسب مدال نقره جهان در یکضرب دو کیلوگرم نیز رکورد ایران را ارتقا بخشید.


پهلوان کیانوش رستمی با مهار وزنه‌های ۱۷۸کیلوگرمی در یکضرب و ۲۱۳ کیلوگرمی در دوضرب و رکورد مجموع ۳۹۱ کیلوگرم ضمن دستیابی به مدال‌های نقره و طلای یکضرب و دوضرب، مدال طلای مجموع وزن ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان را هم به دست آورد.

در حرکت دوضرب این وزن علیم‌اُف از ازبکستان با مهار وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی دوم و آلکولف از روسیه با رکورد ۲۱۱ کیلوگرم سوم شد. در مجموع نیز پس از رستمی، مارکوف بلغارستانی با حدنصاب ۳۹۰ کیلوگرم به مدال نقره و آلکولف با حدنصاب ۳۸۵ کیلوگرم سوم شد.

رستمی: حالا هدفم قهرمانی در المپیک است

پهلوان کیانوش رستمی پس از کسب مدال طلای جهان در آلماتی قزاقستان، اظهار داشت: از اینکه بار دیگر مدال طلای جهان را به دست آوردم، خوشحالم.

وی افزود: من در حرکت یکضرب نیز قادر به کسب نشان طلا بودم اما بدشانسی آوردم. در حرکت دوضرب نیز کمی با مشکل مواجه شدم اما خدا را شکر با مهار وزنه ۲۱۳ کیلویی در حرکت سوم توانستم عنوان قهرمانی جهان را از آن خودم کنم.

وی در خاتمه تصریح کرد: از کسب این مدال خیلی خوشحالم و حالا هدفم المپیک ریو و قهرمانی در آن مسابقات است.

هیچ نظری موجود نیست: