۸.۹.۹۳

صدای پا،..نه ...صدای دویدن و بدو بدو فاشیست در ترکیه میاید


دولت فاشیست ترکی اعتراضات خیابانی را مانند جمهوری اسلامی منحصر به راهپیمایی خودی‌ها کرد.

دولت ترکیه در کردستان اشغالی -بتازه‌گی روی طرحی کار کرده است که بر بنیاد آن، صلاحیت‌ نیروهای پلیس در جریان مبارزات جاده‌یی در برابر معترضان را افزایش داده است.

رسانه‌های ترک در کردستان اشغالی -ترکیه- دیروز گزارش دادند که این طرح شامل استفاده‌ نیروهای پلیس از جنگ‌افزار سبک در تظاهرات خشونت‌آمیز و ایجاد قوانین جدید در نحوه‌ی برگزاری راهپیمایی است.

در صورتی که این قانون تایید شود، پلیس اجازه دارد تا معترضان در تظاهرات را با جنگ‌افزار هدف قرار بدهد.


شماری از شهرهای کردستان اشغالی در جریان چند ماه گذشته، در واکنش‌ به فعالیت‌های تروریستی دولت عردوغان و اتهام فساد مالی خانواده‌ی او، شاهد تظاهرات خشونت‌ آمیز بوده است.

همچنین استفاده از اشیا در تظاهرات ممنوع شده، و اگر از سنگ‌ استفاده شود ، سنگنداز - اگر زیر لگد و چماق پلیس بغایت فاشیست و بیرحم ترک ها، در همان خیابان از پا در نیاید و یا به ضرب گلوله کشته نشود، دستگیر و به مجازات تا چهار سال حبس محکوم میشود که در اینصورت در زندان آنچنان مورد شکنجه و آزار‌های جنسی‌ قرن وسطایی غربی درمیاید که روزی هزار بار آرزوی مرگ خود را می‌کند.

حمل شعارها و پوستری که مقامات دولتی آنرا علامت سازمانی ممنوع ارزیابی کنند، می‌تواند مجازات تا سه سال حبس را در پی داشته باشد.

آن گروه از شرکت‌کنندگان در تظاهرات که چهره خود را می‌پوشانند و در حرکتی اعتراضی در حمایت از سازمانی که دولت ترکی آنرا ممنوع کرده شرکت می‌جویند - به مجازات تا پنج سال حبس محکوم شوند.

پلیس می‌تواند در آینده برای آنکه مجرمان احتمالی را شناسایی کند در ماشین‌های آب‌پاش‌خود مواد رنگی بریزد.

اشپیگل آنلاین"، این اقدامات را واکنش دولت ترکی به تظاهرات گروه‌های کرد در ماه‌‌ اکتبر دانسته است.

در ماه اکتبر تظاهراتی خونین و خشونت‌آمیز در انتقاد به موضع دولت ترکی نسبت به گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش سابق) و کشمکش سوریه برگزار شد.

طی این تظاهرات بیش از ۴۰۰ کرد کشته ، بیشماری زخمی و دستگیر شدند.

منتقدان دولت ترکی می‌گویند که با اختیاراتی که با تصویب قانون جدید به پلیس داده می‌شود حق تظاهرات در این کشور محدود به عوامل خود دولت می‌گردد.

منبع: 1tv

هیچ نظری موجود نیست: