۹.۹.۹۳

خدا عاقبت ما و افغان‌ها و روسها را بخیر کند


موجی از ترور در خراسان بزرگ ( افغانستان ) براه افتاده است، که نشانه‌های خوبی‌ در آنها دیده نمی‌شود! 


در روز شنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۳ خورشیدی، برابر با ۲۹ نوامبر ۲۰۱۴، دو حمله جداگانه بمحل بیگانگان در کابل افغانستان صورت گرفت که طی‌ آن تعدادی از نیروهای بیگانه کشته و زخمی شدند. بگزارش صدای روسیه، بگزارش پلیس کابل، حمله مسلحانه بتعدادی از نیروهای بیگانه در نزدیکی‌ یک بیمارستان در این شهر، دستکم دو تن‌ کشته و تعدادی زخمی داشت.

در گزارش پلیس آمده است که هر دو قربانی خارجی‌ بوده و یکی از آنها به عنوان کارمند موسسه خیریه در افغانستان حضور داشته است.

همچنین گروهی از افراد مسلح روز شنبه ۲۹ نوامبر به یک هتل اقامتگاه خارجیان در کابل پایتخت افغانستان حمله کردند. این مطلب را "حشمت استانکزی" سخنگوی وزارت کشور افغانستان گزارش داده است.




به گفته استانگزی، ابتدا انفجار مهیبی در نزدیکی موسسه آموزشی در منطقه کارته سه این شهر رخ داد و سپس صدای تیراندازی از این منطقه شنیده شد.

استانکزی گفت: "ماموران پلیس پس از ورود به محل حادثه، این منطقه را محاصره کرده و عملیات پاکسازی آن را آغاز نمودند".

به گواهی شاهدان عینی، مهاجمان موفق شدند به یک هتل اقامتگاه خارجیان در این منطقه رخنه کنند. همچنین نبرد شدیدی در ناحیه این هتل جریان داشت. هیچ گزارشی در باره تلفات احتمالی این درگیری منتشر نشده است. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این چهارمین حمله بزرگ در افغانستان طی شبانه روز گذشته است. بعلاوه چند روز است که درگیری شدیدی میان جنگجویان و نظانیان افغانی در پایگاه نظامی "کمپ باستیون" ادامه دارد.

همانطوری که همه میدانیم، این حملات از زمانی‌ آغاز شد که نیروهای انگلیسی‌ بظاهر افغانستان را ترک گفتند و ترک‌ها جای آنان را گرفتند. این موج حمله به بیگانگان در سرزمین خراسان بزرگ، یا ناشی‌ از تسویه حساب دو گروه رقیب در چپاول خاورمیانه، یعنی‌ ‌اروپایی‌ها و امریکایی‌ها با یکدیگر است، و یا واقعا مجاهدین افغانستان در حال پاک سازی کشورشان از نیروهای متجاوز بیگانه هستند و یا نمایش و تبلیغات مغرضانه برای بازگرداندن نیروهای نظامی پیاده غربی در افغانستان و یا رسیدن به اهداف دیگر است و این ترور‌ها مقدمه سازی است. در هر حال مردم افغانستان و ایرانی‌‌ها میبایستی بسیار در این مورد حساس و هشیار باشند، چرا که این عملیات از هر نوع که باشد دامنه‌ای گسترده از ویرانی‌ها و کشتار‌های بیش از پیش را بدنبال دارد، و ما که در مرز‌های غربی مان گروه تروریستی ترکی‌ داعش را در کمین داریم که به خون ایرانی‌‌ها تشنه اند، از طرف شرق نیز نمیبایستی شاهد قدرت گرفتن و بزرگ شدن گروه‌های افراطی آدم کش غربی مانند طالبان شویم. و دست روی دست بگذاریم، چرا که در این صورت با توجه به اینکه در مرز‌های حساس جنوب کشورمان نیز تعدادی افعی خوابیده‌اند، که هر لحظه آماده بیرون آمدن از انفعال هستند، و با توجه به اینکه حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت بیگانه و ضدّ ایرانی‌ است که از درون به مدت ۳۵ سال همه تلاشش را برای زدودن هویت ایرانی‌ انجام داده است، در نتیجه مردم ایران در چنگال بیرحمترین اهریمنان قرار داشته و به همین دلیل نیز میبایستی علاوه بر هشیاری و جمع کردن حواسشان به راهکار‌های دیگری نیز بیندیشند.
هر چند روس‌ها هم از بپاخاستن این موج اصلا راضی‌ نیستند و نگران بخش‌های جنوبی و یا قلمرو‌های سابق خود و آلوده شدن کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان و در نتیجه به خطر افتادن امنیت و منافع خود میباشند.

هیچ نظری موجود نیست: