۵.۸.۹۳

۵۳ نفر ترک دزد از مقامات! بالای دولت ترکیه که به جرم فساد مالی‌ تحت تعقیب قانونی بودند، توسط دیکتاتور ترکیه، رجب طيب عردوغان تبرئۀ ! شدند


به دستور رجب طيب عردوغان دیکتاتور ترکیه و رهبر گروه تروریستی داعش، قوه قضاییه ترکیه، پیگرد قضایی ۵۳ نفر از مضنونان نزدیک به رجب طیب از جمله دو نفر از فرزندان وزرا که متهمان بزرگ‌ترین پرونده فساد در سال گذشته در این کشور بودند، را متوقف کرد!!
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادستان استانبول که مأمور انجام تحقیقات پرونده است، به بهانه نداشتن مدارک کافی و بروز تخلفاتی در فرایند جمع آوری اسناد و مدارک و همچنین به دلیل نبود عناصری که وابستگی متهمان به سازمان‌های جنایتکار را اثبات کند؛ تصمیم گرفت پیگرد متهمان را متوقف کند.

این حکم، پس از آن صادر شد که نامزدهای مورد حمایت دولت ترکیه، هشت کرسی از ۱۰ کرسی بالاترین هیأت قضایی در انتخابات روز یک شنبه را به دست آوردند.

پیش از این، رجب طيب عردوغان دیکتاتور ترکیه و رهبر گروه تروریستی داعش ، اقدامات گسترده‌ای در دستگاه پلیس و قوه قضاییه این کشور انجام داد و بسیاری از قضات و افسرانی را که در نقشی در تحقیقاتِ این پرونده داشتند، تغییر داد یا برکنار کرد.

پرونده فساد، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دیکتاتور رجب در مدت ۱۱ سال نخست وزیری او بود که به استعفای سه نفر از دزدان و یا وزرای کابینه او منجر شد؛ و انتقادات بین المللی گسترده‌ای را سبب شد، زیرا او در واکنش به این پرونده، دسترسی به اینترنت را محدود کرد و بیش از ۱۰ هزار نفر از فرماندهان پلیس و قضات و نمایندگان دادستانی را از کارهایشان برکنار کرد!

هیچ نظری موجود نیست: