۷.۸.۹۳

فاجعه‌ پشت فاجعه در ترکیه این نظریه را که ترکیه تبدیل به جهنم خاورمیانه گشته است را روز به روز قوت میبخشد. بیش از ۳۰ نفر کارگر ترک در ریزش معدن در ترکیه کشته شدند.


در حادثه‌ای که در یک معدن در مرکز استان آناتلی ، در ترکیه رخ داد، بیش از ۳۰ نفر کارگر معدن کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شند.

در ظهر روز ۲۸ اکتبر در یک معدن ذغال سنگ در نزدیکی‌ روستایی در منطقه ارمینیک، بیش از ۴۰ کارگر گیر افتادند که گفته میشود تنها ۸ نفر از معدن بیرون کشیده شده و دیگران دچار آبگرفتگی و غرق شد‌گی شده‌اند.




فرماندار منطقه به خبرگزاری آناتولی گفت:
این حادثه هنگامی رخ داد که آب در زیر زمین انباشته شده و سیل معدن را پر از آب کرد

گفته میشود در این معدن ۵۰ کارگر ترک و ده‌ها کارگر سوری و غیر ترک کار میکردند. از سرنوشت کارگران خارجی‌ معدن اطلاعی در دست نیست، و ترکیه طبق معمول فقط کشته شدگان ترک را شمارش می‌کند و به حساب می‌آورد.

بدترین حادثه تاریخی‌ معدن که تا کنون در دنیا رخ داده است مربوط به معدنی در شهرستان سوما ترکیه است که در ماه می سال جاری رخ داد که در آن بیش از ۴۰۰ کارگر ترک و تعداد نامعلومی از کارگران خارجی‌ بر اثر اتشسوزی که در این معدن رخ داد، کشته شدند.

بعد از بروز این فاجعه تلاش برای افزایش حساسیت موسسات صنعتی به مقوله ایمنی کار در ترکیه افزایش یافته به طوری که دولت آنکارا اعلام کرده است که قراردادهای سازمان جهانی کار را امضا خواهد کرد!!! یعنی‌ کارگرانی که در ترکیه کار میکردند، شامل قوانین جهانی‌ کار نمیشدند!!!

ترکیه از نظر بیشترین مرگ و میر در حوادث کاری در اروپا در مقام اول و در دنیا در مقام سوم قرار دارد. بنگلادش و نیجریه در مقام‌های اول تا دوم میباشند.





آمارها حاکی از آن است که تنها در سال گذشته میلادی یک هزار و ۲۳۵ کارگر در سوانح کاری در این کشور جان خود را از دست داده اند.

نسبت بروز سوانح کاری در معادن با بیش از ۲۰ درصد نسبت به سایر بخش‌های دیگر در بالاترین سطح قرار دارد. این نسبت در بخش ساختمان سازی ۱۴.۵ درصد است.






هیچ نظری موجود نیست: