۴.۷.۹۳

کشتار و بمباران مردم بیگناه تحت عنوان مبارزه با تروریسم تا به کی‌؟


واقعیات انکار ناپذیر در مورد جنگ افروزی غرب، تحت عنوان مبارزه با تروریسم را میتوان در چند جمله خلاصه کرد:

- پس از آغاز عملیات ضد تروریستی آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی، تعداد تروریست‌ها در جهان « ۵۰ بار» افزایش یافته است!

- با بمباران هوایی تنها کشورها از هم پاچیده و مردم غیر نظامی کشته و آواره میگردند و تروریست‌ها به راحتی‌ خود را از مهلکه میرهانند و در مکان دیگری جاگیر می‌شوند.

- پس از جنگ جهانی‌ دوم، دنیا شاهد است که در هر دهه، غربی‌ها با یک نقطه از روی زمین جنگ داشته و آنجا را ویران کرده‌اند، از ویرانی ژاپن، ویتنام، بالکان، آفریقای جنوبی و امریکای مرکزی و جنوبی گرفته تا سالهای بعد از ۲۰۰۰ که تماماً صرف نابودی اسیای مرکزی و یا ایران بزرگ و آفریقا شده است و با این همه غربی‌ها جمع شده و به خود جایزه صلح نوبل میدهند، و این جایزه به اتحادیه اروپا و رئیس جمهور آمریکا تعلق می‌گیرد!

- فرقی‌ نمیکند که به رئیس جمهور آمریکا جایزه صلح نوبل داده شود و یا به او به عنوان یک دیوانه نگاه شود، سیاست جنگ و بمباران و تجاوز به کشور‌ها هچنان بقوت خود باقی‌ است و با جدیت ادامه دارد.

صدای روسیه می‌نویسد:

سخنرانی باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان مل صلح آمیز نبود. سرگی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه پس از سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در نیونورک نظر خود را در این خصوص ابراز کرد. باراک اوبا از تریبون سازمان ملل از کشورها خواست در مقابله با خطر جهانی از جمله تب « ابولا» ، تروریسم در خاور نزدیک و روسیه متحد شوند.


روز چهارشنبه، در چارچوب ۶۹-مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بحث سیاسی آغاز شد. بر طبق سنت مرسوم، دیلما روسوف، رئیس جمهور برزیل بحث را افتتاح کرد. وی توجه حضار را به این موضوع جلب کرد که « صدای» کشورهای در حال رشد در صحنه جهانی هنوز « ضعیف» است.

پس از وی، باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا سخنرانی کرد. برنده جایزه صلح نوبل جنگ طلب از آب درآمد. اوباما از کشورها خواست در مقابله با خطرات جهانی که وی ویروس تب « ابولا» ، تروریسم در خاور نزیدک و روسیه را شامل آنها کرد، متحد شوند. در وضعیتی که آمریکا حتی برای مبارزه با اپیدمی ویروس ،سربازان خود را به آفریقا اعزام می کند ، فرخوان باراک اوباما از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با « قرار گرفتن در مسیر درست تاریخی» و ارزیابی کارهای روسیه در صحنه بین المللی ، انسان را به فکر می اندازد.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیرتر در اینباره اظهار نظر کرد و گفت: آنچه به سخنرانی آقای باراک اوباما مربوط می شود ، روسیه در جای دوم در فهرست خطرات برای صلح و امنیت جهانی قرار گرفت. ابتدا تبی که ویروس ابولا موجب آن شده است و بعد به گفته رئیس جمهور اوباما - «تهاجم روسیه به اروپا» و پس از آن گروهبندی «کشور اسلامی - « القاعده» و دیگر تروریست‌ها قرار می گیرند که اکنون در خاور نزدیک و به ویژه در آن کشورهایی که آمریکا بطور غیرقانونی و نقض موازین حقوق بین المللی به آنجا حمله کرد، سلطه خود را برقرار کرده اند. سخنرانی کنونی رئیس جمهور آمریکا - دیدگاه آمریکایی نسبت به جهان است. دیدگاه کشوری که در دکترین امنیت ملی آن از حق خود جهت استفاده از نیروی نظامی آنطور که مناسب می داند بدون در نظر گرفتن تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و یا دیگر احکام بین المللی – حقوقی صحبت می شود. به نظر من این را نمی توان سخنرانی « صلح آمیز» نامید.

بطور کلی، سخنرانی باراک اوباما بر این نکته استوار شده بود که دنیای امروز آزادتر و امن تر شده است. پیداست این طنز سیاه رئیس جمهور آمریکا و دولت اوست که متن سخنرانی وی را آماده کرده اند. در اروپا، در اوکراین، چند ماه جنگ برادرکشی ادامه داشت که هزاران کشته برجا گذاشت و صدها هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. در خاور نزدیک – افراط گرایان هر کاری می خواهند انجام می دهند و جلوی چشمان ما پایه و اساس کشورها ویران می شود. تروریست‌ها شهروندان کشورهای مختلف را به گروگان می گیرند و اعدام علنی آنها را ترتیب می دهند. در این جا رئیس جمهور آمریکا به جامعه جهانی اطمینان می دهد که زندگی بهتر شده است.

ویاچسلاو نیکونوف رئیس بنیاد « سیاست» در این خصوص گفت: مراکز تحقیقاتی بحدکافی معتبر، از جمله مرکز پژوهشی Rand Corporation در آمریکا وجود دارد که تحقیقاتی در باره تروریسم معاصر به انجام می رسانند. مطابق با اطلاعات آنها در سالهای اخیر جهش خطرات تروریستی و تعداد افرادی که در صفوف « القاعده» و دیگر سازمان‌های تروریستی می جنگند افزایش خاصی یافته است. بر طبق محاسبات انجام شده پس از آغاز عملیات ضد تروریستی آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی، تعداد تروریست‌ها در جهان « ۵۰ بار» افزایش یافت. تعداد عملیات تروریستی نیز به همین ترتیب افزایش یافته است. این عملیات نه در امریکا بلکه اکثر آنها در خاور نزدیک رخ داده اند. آیا می توان گفت جهان امن تر شده است؟

تأیید بر استثنایی بودن، عصمت و لغزش ناپذیری آمریکا که برای استفاده داخلی عنوان می شد اینک از پشت تریبون جهانی بیان می شود. باراک اوباما راه دیگری برای قانع کردن جهانیان به ضرورت انجام جنگ هایی ندارد که در خاک کشورهای بیگانه طی ۷ سال ریاست جمهوری خود به راه انداخته است.

آندری کلیموف رئیس هیأت دائمی شورای فدراسیون وابسته به پارلمان اروپا در این باره گفت: این را فقط می توان خودخواهی تام نامید. نمی توانم بگویم آقای اوباما، آدمی احمق است. نمی توانم بگویم ناآگاه است. اما اگر او رنگ سفید را نشان می دهد و می گوید این سیاه است و بر عکس، خداوند داور اعمال او باشد. بهر حال، تعداد عملیات جنگی که در خاک کشورهای مستقل طی دوره ریاست جمهوری اوباما انجام شدند مساوی است با سالهای حکومت او. ابتدا آمریکا در ویرانی ساختار کشوری شرکت می کند و بعد به هرج و مرج در آن کشور دست می زند و بعد هر کسی را که دم دست خود ببیند مسلح می کند و سپس به مبارزه با کسانی دست می زند که خودش مسلح کرده است. بطور کلی کارها را تا حد پوچی و بی‌معنا بودن می کشاند.

بحث عمومی در چارچوب ۶۹-مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تا اول اکتبر ادامه خواهد داشت. بیش از ۱۰۰ نماینده عالیرتبه کشورهای جهان و سازمان‌های بین المللی از تریبون سازمان ملل سخنرانی خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست: