۴.۷.۹۳

مدال‌آوران کشور عزیزمان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ ..... دلاوران و پهلوان ایران خسته نباشید، شمایی که در عین نجابت و افتادگی و بی‌ ادعایی دنیای از قدرت و توانایی و اراده راستین را در خود نهان دارید و نام ایران را با سرافرازی در گیتی‌ درمیامیزید و پرچم ایران را در بام دنیا برافراشته نگاه میدارید.... به شما افتخار می‌کنیم...


ورزشکاران ایرانی در تقریبا تمامی دوره‌های مسابقات آسیایی حاضر بوده‌اند. صرف نظر از گردهمایی ستاره‌های بین‌المللی دنیای ورزش، یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این رقابت‌ها، فروریختن رکوردهای متعدد جهانی در رشته‌هایی مثل وزنه‌برداری، شنا، تیراندازی و دو ومیدانی مردان و زنان است.

کاروان ورزشی ایران تا روز پنجشنبه (۲۵ سپتامبر/ ۳ مهر) در بازی‌های آسیایی ۱۴ مدال کسب کردند و در مکان هفتم جدول رده‌بندی مدال‌ها قرار گرفتند. ۴ مدال طلا، ۶ نقره و ۴ برنز حاصل کار ورزشکاران کشورمان در این مسابقات بوده است.


روئینگ چهارنفره سبک‌وزن زنان


سولماز عباسی، حمیرا برزگر، نازنین ملایی و مهسا جاور پاروزنان ایران بودند که مدال برنز را بر گردن آویختند. چهار دختر ایرانی زمان ۷ دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه را ثبت کردند. مدال‌های طلا و نقره هم به چین و ویتنام رسید.


کیانوش رستمی


در دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های اینچئون کیانوش رستمی در جدالی نزدیک با حریف چینی به مدال نقره دست یافت. رستمی در حرکت یک‌ضرب با بالابردن وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی رکورد بازی‌های آسیایی را بهتر کرد. او در دوضرب، در حرکت اول وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی را به راحتی مهار کرد، ولی نتوانست در حرکت‌های دوم و سوم وزنه ۲۱۲ کیلویی را بالای سر ببرد.



الهه منصوریان


در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون الهه منصوریان در کنار محسن محمد‌سیفی و حمیدرضا لادور، در ووشو مدال نقره گرفت. الهه منصوریان متولد اصفهان است و پیش از این نیز مدال طلای جام‌جهانی سانشو ۲۰۱۰ چین را برده بود. او همچنین نشان نقره قهرمانی جهان تورنتو کانادا و مدال برنز وزن ۵۲ کیلوگرم سانشو در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را به گردن آویخت.



حمیدرضا لادور


حمیدرضا لادور در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون در کنار محسن محمد‌سیفی در ووشو مدال نقره دریافت کرد. لادور طلای مسابقات جوانان جهان (اندونزی ۲۰۰۸) و طلای مسابقات ۲۰۱۳ روسیه را هم در کارنامه دارد.



اهدای مدال از سوی حسین رضازاده


حسین رضازاده، قهرمان پیشین وزنه‌برداری ایران و جهان، مدال نقره کیانوش رستمی - در در دسته ۸۵ کیلوگرم - را به گردن او آویخت.



سولماز عباسی


سولماز عباسی هم در روئینگ تک‌نفره زنان به مدال برنز رسید. عباسی زمان ۸ دقیقه و ۱۰ ثانیه و ۵۳ صدم ثانیه را ثبت کرد و پس از پاروزنان کره جنوبی و هنگ‌کنگ نشان برنز را بر گردن آویخت.



محسن محمد‌سیفی


در آخرین روز از رقابت‌های ووشوی بازی‌های آسیایی اینچئون در وزن ۶۵ کیلوگرم ساندای مردان، محسن محمد‌سیفی در یک مبارزه تماشایی ریشات لیونشو از قزاقستان را شکست داد و طلای خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو را تکرار کرد. محمدسیفی پیش از این نمایندگان قرقیزستان و فیلیپین را ناک‌اوت کرده و در مبارزه نیمه‌نهایی هم نماینده چین را شکست داده بود.



تیم ملی شمشیربازی مردان


در شمشیربازی تیمی اسلحه سابر، ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، فرزاد باهرارسباران، علی پاکدامن و محمد رهبری با نتیجه ۴۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید و به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کرد. ایران در نیمه‌نهایی چین را با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ شکست داد و راهی فینال شد. تا کنون مدال نقره تیمی برای شمشیربازان ایرانی قطعی شده است.



نجمه خدمتی


تیم تیراندازی زنان ایران در سومین روز از بازی‌های آسیایی توانسته بود اولین مدال طلای کاروان ایران را کسب کند. روز دوشنبه (۳۱ شهریور ۱۳۹۳) نجمه خدمتی مدال طلای رقابت‌های ۱۰ متر تفنگ بادی را به دست آورد.



محسن شادی


محسن شادی در رقابت‌های روئینگ تک‌نفره بازی‌های آسیایی موفق شد اولین مدال طلای قایقرانی و سومین طلای کاروان ایران را بر گردن بیاویزد. شادی پس از ۷ دقیقه و ۵ ثانیه و ۶۶ صدم ثانیه از خط پایان گذشت. او در در رقابتی فشرده حریف کره‌ شمالی خود را پشت سر گذاشت و به مدال طلا برسد.



نرجس امام قلی‌نژاد


در تیم تیراندازی زنان ایران نرجس امام قلی‌نژاد در سومین روز از بازی‌های اینچئون موفق به کسب مدال نقره شد. در این رشته ۵۴ ورزشکار از کشورهای مختلف حضور داشتند.



محمد دانشور


در ششمین روز بازی‌های آسیایی اینچوئن آخرین رقابت دوچرخه‌سواری پیست برگزار شد؛ مسابقه‌ای که در آن رکابزنان سرعتی با هم به رقابت پرداختند. محمد دانشور که پیش از این توانسته بود به مرحله فینال راه یابد، در مصاف با پنج رکابزن از کره جنوبی، چین و مالزی توانست مدال طلا را کسب کند تا رکابزنان پیست دست خالی به ایران برنگردند.



روئینگ دونفره مردان


در روئینگ دونفره مردان، تیم ایران با ترکیب مجتبی شجاعی و امیر رهنما مدال برنز دیگری برای ایران به‌دست آورد.

منبع: دویچه وله

هیچ نظری موجود نیست: