۸.۷.۹۳

دلاوران کشورمان همچنان افتخار میافرینند..... کاروان ورزشکاران کشورمان در بازی‌های المپیک آسیایی طلا باران شد.... جایگاه پنجمی ایران تا اینجا.


تیم ملی‌ کشتی آزاد کشورمان با کسب ۳ طلا و یک نقره در دهمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون، جایگاه ایران در جدول مدالها را به رده پنجم رساند. زنده و پاینده و پیروز باشند، این قهرمانان.

روز دوشنبه در دهمین روز مسابقات آسیایی، کاروان ورزشی ایران با سه طلا و یک نقره تیم ملی کشتی آزاد ایران، صاحب ۱۰ طلا، ۱۱ نقره و ۸ برنز شد و در رده پنجم جدول قرار گرفت.






برای کشتی آزاد ایران، میثم مصطفی جوکار در وزن ۸۶ کیلو، پرویز هادی در سنگین وزن، مسعود اسماعیل پور در ۶۱ کیلو طلا گرفتند و عزت الله اکبری در وزن ۷۴ کیلو نقره گرفت. یک روز قبل رضا یزدانی دیگر ورزشکار کشتی آزاد ایران هم به مدال طلا رسیده بود.

ایران در حالی به رده پنچم جدول رسیده است که برای تکرار رتبه چهارمی دوره قبل بازی‌های آسیایی باید با قزاقستان رقابت کند. قزاقستان در حال حاضر با ۱۵ طلا، ۱۶ نقره و ۲۲ برنز در رده چهارم جدول است.

امید ایران به طلاهای بیشتر

اگر چه اختلاف زیادی بین مدالهای ایران و قزاقستان وجود دارد، اما افزایش مدالهای طلای ایران و به دست آوردن جایگاه چهارمی در جدول مدالهای بازی‌های آسیایی دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

کاروان ایران امکان به دست آوردن طلاهای بیشتر در رشته‌های کاراته، کشتی فرنگی، تکواندو و دوومیدانی را دارد. کاروان ایران تنها در رشته‌های کاراته و تکواندو امکان کسب بیش از ۱۰ مدال را دارد.

ایران در رشته‌های تیمی هم امکان کسب چند مدال طلا دارد. والیبال و بسکتبال ایران امید کسب مدال طلا است و تیم‌های کبدی مردان و زنان ایران هم امید به دست آوردن مدال دارند. در مجموع به نظر می‌رسد اردوی ایران میتواند چشم انتظار دست کم ۲۰ مدال دیگر باشد.

حضور متفاوت زنان ایرانی در مسابقات آسیایی

ورزشکاران زن کاروان ایران در این دوره از بازیهای آسیایی نقش مهمی در بالا بردن آمار مدالهای ایران داشته‌اند. زنان ایرانی تا کنون موفق شده اند ۹ مدال از ۳۱ مدال کاروان ایران یعنی در حدود یک سوم مدالها را به خود اختصاص دهند. ضمن اینکه اولین مدالهای کاروان ایران را تیم تیراندازی با تفنگ بادی بانوان ایران به دست آورد.

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی میتواند به کسب مدالهای بیشتر توسط بانوان ورزشکار ایران امیدوار باشند.

هیچ نظری موجود نیست: