۲۸.۵.۹۳

وقتی‌ ترک‌ها جاسوسی میکنند، ساقول داره، وقتی‌ دیگران جاسوسی ترک‌ها را کنند، دروازه جهنم باز می‌شه! ترکِ دو طبقه که میگن یعنی‌ همین! احضار سفیر آلمان از طرف دولت ترکیه


در حالی‌ که به اعتراف خود ترک ها، وزارت اطلاعت این کشور از سفارت جمهوری اسلامی احمق‌ها در ترکیه جاسوسی میکرده است، و کارگزاران نظام آخوندی احمق ها، نه تنها اعتراضی به این اعتراف نکردند، بلکه قرارداد صدور گاز ایران به اروپا از طریق ترکیه را نیز به این کشور جعلی زالوصفت مفسد و داعشی واگذار کردند. و از آن‌طرف ترک‌ها همچین که فهمیدند مجله اشپیگل ادعا کرده که دولت آلمان از سفارت آنها جاسوسی کرده بلافاصله قرشمال بازی ترکی‌ را راه انداخته، و برای اینکه از این نمد کلاهی رایگان بروبایند، سفیر آلمان را احضار کردند! ۳۵ سال است وزارت اطلاعات ترکیه در ایران هر غلطی خواسته کرده، از ترور گرفته تا تخریب و ویرانی آثار باستانی ایران و بستن کارخانجات و و و ، و آخوند احمق بیوجود بیوطن ضدّ ایرانی‌ نگاهش را از ناموس مردم نچرخانده تا نیم نگاهی‌ به این همه کثافت کاری ترک‌ها در ایران بیاندازد! یعنی‌ خاک تو سر آخوند احمق و ننگ و نفرت و مرگ بر ترکیه.

دولت ترکیه، سفیر آلمان را به دلیل انتشار گزارشی مبنی بر جاسوسی این کشور فرا خواند. در پی این اقدام وزارت امورخارجه ترکیه خواستارتوضیح «قانع کننده و رسمی» و نیز توقف جاسوسی از سوی آلمان شد.

هفته نامه آلمانی زبان اشپیگل، گزارشی را منتشر کرده است که بر اساس آن نیروهای دستگاه امنیت و اطلاعات جمهوری فدرال آلمان از سال ۲۰۰۹ میلادی در ترکیه جاسوسی کرده اند.

احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: «اگر این ادعاها درست باشد، از نظر وزارت امورخارجه غیرقابل قبول است. ما با وضعیتی رو به رو هستیم که ارائه توضیح برای آن ضروری است.»


تانر یلدیز، وزیر انرژی به عنوان عضوی از هیات دولت ترکیه گفت: «این امر صریحا غیرقابل قبول است. همه اقدامات قانونی ضروری صورت خواهد گرفت. وزارت خارجه ترکیه روی این موضوع در حال کار است. ترکیه کشور قانون است و ما در چارچوب قانون ملی و بین المللی پاسخ خواهیم داد.»

در همین حال آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز به این گزارش واکنش نشان داد. وی گفت: «من درباره جزئیات کار دستگاه امنیتی آلمان به صورت علنی حرف نمی زنم. آنچه ضرورت داشته باشد توسط کمیته ناظر پارلمان به بحث گذاشته می شود و تا اندازه‌ای که ضروری باشد
منبع: یورو نیوز در اختیار بدنه پارلمان، اطلاعات بیشتر و مورد نیازشان قرار خواهد گرفت.»

در حالی که پیش تر آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا متهم به شنود مکالمات سران دیگر کشورها بود، در گزارش اشپیگل آمده که دست کم یکی از مکالمات تلفنی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا توسط دستگاه امنیتی آلمان شنود شده است.

هیچ نظری موجود نیست: