۵.۶.۹۳

انگلیس جنایتکار بداند! فاجعه سقوط بوئینگ مالزی مشمول مرور زمان نخواهد شد.


پس از گذشت ۴۰ روز از سقوط بوئینگ مسافر بری مالزی که در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴ از آمستردام عازم کوالالامپور بود و کشته شدن ۲۹۸ تن‌ ، و بعد از اینکه جعبه سیاه پیدا شده هواپیما، توسط انگلیسی‌‌ها مورد بررسی قرار گرفت، هنوز پرونده این فاجعه مخدوش و مبهم است و ظاهراً مسببین این جنایت ترجیح میدهند به همین حال نیز بماند!


وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در نظر دارد تا به حقیقت واقعی برسد. و نه تنها در مورد "بوئینگ" مالزیایی بلکه جنایات دیگر از جمله حمله هواپیما‌های نظامی و شلیک آنها به ساختمان استانداری لوهانسک، جنایت وحشتناک در اودسا، که در آن ده‌ها تن برای فرار از اذیت و آزار ناسیونالیست‌ها به ساختمان اصناف پناه برده و در آنجا زنده زنده به آتش کشیده شدند، استفاده نظامی از هلیکوپتر ارتش اوکراین با آرم سازمان ملل متحد!! اینها موضوعاتی هستند که مسکو اجازه نخواهد داد تا به فراموشی سپرده شوند.


صدای روسیه می‌نویسد: روسیه از عدم علاقمندی غرب ، به بررسی علل سقوط "بوئینگ" مالزی در اوکراین، نگران است.

مکالمات کارکنانِ کنترلِ ترافیکِ هوایی، طبقه بندی شده است. نتیجه ی رمز گشایی "جعبه سیاه" ، هنوز برای عموم اعلام نشده است. به نظر می رسد که کیف و متحدان سیاسی او تلاش دارند تا عاملان این فاجعه، پنهان باقی بمانند!

هنوز همه اجساد قربانیان، شناسایی و به خاک سپرده نشده است، گویا جهان موضوع این فاجعه را فراموش کرده است. این موضوع از گزارش‌های خبری رسانه‌های غربی، حذف شده است و در جلسات سازمان‌های بین المللی، مورد بحث و بررسی قرار نمی گیرد. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به این نکته اشاره می کند که هنوز به هیچ یک از سوالات، پاسخ داده نشده و گویا کسی نگران این موضوع نیست:


"اینطور به نظر می رسد که دیگران علاقه مندی خود را نسبت به تحقیق و بررسی این فاجعه از دست داده اند. پس از آن همه اتهاماتی که در ابتدا به روسیه و نیروهای مردمی وارد کردند، گویا اکنون دهان خود را از آب پر کرده اند. در واقع، تنها ما، در حال تلاش برای حفظ توجه به این مسئله ی جدی هستیم. ما خواهان اجرای قطعنامه ۲۱۶۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد هستیم. وقتی که یک روز پس از فاجعه، این قطعنامه برای یک آتش بس فوری در اطراف بقایای محل سقوط،به تصویب رسید. در واقع، تنها ما نگران جدی این واقعه هستیم و رهبری اوکراین علنا از اعلام آتش بس خود داری کرده و اعلام داشته که ابتدا آنها باید این محل را از دست شبه نظامیان و نیروهای مردمی، پاک سازی کنند. هنگامی که ما از شورای امنیت سازمان ملل خواستیم تا توجه خود را معطوف به اجرای قطعنامه خود کند، آمریکایی ها، انگلیسی‌ها و لیتوانیایی مخالف این قضیه شدند".

هواپیمای خطوط هوایی مالزی ۱۷ ژوئیه از آمستردام عازم کوالالامپور بود. کریدور حمل و نقل بین المللی از میان طرفین جنگ اوکراین عبور می کرد. ناگهان، "بوئینگ" با تغییر پارامترهای پرواز، ارتفاع خود را کاهش و وارد حریم منطقه عملیات فعال جنگی شد. در نتیجه این هواپیما در منطقه تحت کنترل نیروهای مردمی، به زمین برخورد کرد. چرا خلبان، مسیر تعیین شده را تغییر داد؟ پاسخ به این سوال می تواند با رمز گشایی جعبه سیاه، که از شرایط عالی برخوردار بوده و تحویل انگلیس شده، مشخص گردد. مکالمات ضبط شده ی برج مراقبت که در آن روز کنترل آسمان اوکراین را در دست داشت، می تواند وضعیت را روشن کند. حتی کارکنان زمینی خدمات هوایی اوکراین نیز می توانند علت فاجعه را مشخص کنند. اما تمام این اطلاعات، طبقه بندی شده اند. اژدر کورتوف، کارشناس موسسه مطالعات استراتژیک روسیه می گوید که فعلا بستگان قربانیان و مردم کشورهای آسیب دیده، سکوت کرده و در انتظار آن هستند که شاید روزی یک تن‌ اطلاعات مربوط به عاملان کشته شدن ۲۹۸ سرنشین بوئینگ را در اختیار آنان قرار دهد:

"من نمی توانم بگویم که چرا بستگان قربانیان، خاموش اند. این امکان وجود دارد که آنها ساکت نباشند، فقط صدای آنها به گوش ما نمی رسد. اما چرا دولت‌ها و رسانه‌های خصوصی کشورهای غربی، ساکتند، قابل فهم است. این رسانه‌ها توسط سازمان‌های دولتی و از طریق نظام مالیاتی و سیستم اداری دولت ها، کنترل می شوند. به احتمال زیاد، به آنها گوشزد شده تا از بحث در این مورد، جلوگیری شود".

با این حال، تلاش برای به صدا در نیاوردن این موضوع، و در نتیجه مشخص کردن عوامل این فاجعه توسط کیف و حامیان آن، ناموفق خواهد ماند. در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در نظر دارد تا به حقیقت واقعی برسد. و نه تنها در مورد "بوئینگ" مالزیایی. شلیک هواپیماهای جنگی به ساختمان استانداری لوهانسک، جنایت وحشتناک در اودسا، که در آن ده‌ها تن برای فرار از اذیت و آزار ناسیونالیست‌ها به ساختمان اصناف پناه برده و در آنجا زنده زنده به آتش کشیده شدند، استفاده نظامی از هلیکوپتر ارتش اوکراین با آرم سازمان ملل متحد!! اینها موضوعاتی هستند که مسکو اجازه نخواهد داد تا به فراموش سپرده شود. جنایاتی که در اوکراین طی ماه‌های اخیر به وقوع پیوسته، مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد گرفت. و تمام عاملانی که باعث وقوع چنین جنایاتی در اوکراین شدند، به دست عدالت خواهند افتاد.

هیچ نظری موجود نیست: