۷.۶.۹۳

از هفته آینده واکسن ابولا بر روی بیست داوطلب در آمریکا آزمایش خواهد شد.


بنا بر گزارش‌های رسیده، ایالت متحده آمریکا واکسن بیماری مرگبار ابولا را برای نخستین بار بر روی تعداد ۲۰ تن‌ داوطلب امتحان می‌کند. گفته میشود آزمایشات پیشین تا ۸۰ درصد در درمان این بیماری کاربرد داشته است.

از هفته آینده واکسن ابولا بر روی بیست داوطلب در آمریکا تست خواهد شد. واکسن محصول مشترک شرکت GlaxoSmithKline و موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا می باشد.

کارشناسان بنیاد خیره Wellcome Trust نیز اعلام کرده اند که از ماه سپتامبر این واکسنها در انگلیس نیز تست خواهند شد. گفته می شود در برنامه تست واکسن، شصت نفر انگلیسی‌ داوطلب شرکت خواهند کرد.
یادآوری میشود این ویروس که کار دست آزمایشگاه‌های انگلیسی‌ است، اولین بار در انگلیس شروع به مرگ و میر کرده و هم اینک تعدادی که آمار آنان بشدت پنهان میشود در انگلیس به این بیماری دچارند. و برای تحقیق در باره این ویروس، و ساخت واکسن آن، این ویروس به آفریقا و یا آزمایشگاه غربی‌ها برده شده و در آنجا تعداد بیشماری را از پا درآورد تا اینک که ظاهراً واکسن آن را پیدا کرده‌اند.

روسیه پیش از این اعلام کرده بود که برای پیدا کردن راه مبارزه با این ویروس خطرناک، تلاش کرده و در حال مطالعه و تحقیق است.




هیچ نظری موجود نیست: