۷.۵.۹۳

قهرمانان تکواندو کار کشورمان دوباره شگفتی آفریدند.... پایان کار تکواندو ایران با هشت مدال... مغانلو و عاشورزاده در جمع بهترین‌ها

تکواندوکاران کشورمان شش مدال طلایی و یک نقره و یک برنز را در مسابفات بین المللی در کره جنوبی به دست آوردند.
صدای روسیه می‌نویسد:

روز جمعه گذشته در شهر گیونگ ژو کره جنوبی مسابقات تکواندو آغاز شد. ۱۷۷۰ ورزشکاران در آن شرکت کردند. آنها به سه گروه سنی تقسیم شدند. مسابقات شش روز طول کشید. ورزشکاران تیم ملی تکواندو کشورمان کیمیا علیزاده ، مهدی اسحاقی، دانیل صالحمهر، مهدی خدابخش، فرزان آشورزاده و احمد محمدی موفق به کسب شش مدال طلایی شدند و ابوالفضل یعقوبی و علیرضا نصرزدنی مدال نقره‌ای و و مدال برنز را به دست آوردند .

همچنین تلکس اینترنتی مهر می‌نویسد:


تکواندوکاران کشورمان با کسب ۶ مدال طلا، يك مدال نقره و يك برنز به کار خود در رقابتهای بین المللی آزاد کره‌جنوبی پایان دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات جمعه گذشته با حضور ۱۷۷۰ تکواندوکار در سه رده سنی در شهر شهر "گیونکجو" آغاز و پس از شش روز رقابت مدعیان، صبح امروز چهارشنبه به کار خود پایان داد. تیم ملی کشورمان در این مسابقات توسط كيميا عليزاده، مهدي اسحاقي، دانيال صالحي مهر، مهدی خدابخش، فرزان آشورزاده و احمد محمدی موفق به کسب شش مدال طلا، ابوالفضل یعقوبی یک مدال نقره و علیرضا نصر آزادانی یک مدال برنز شد.

امروز در آخرین روز اين مسابقات كيميا عليزاده تكواندوكار وزن ۵۹- كيلوگرم كشورمان در رده سني نوجوانان، ابتدا "جين شيو" از چين تايپه را ۱۵ بر ۳ برد، در پيكار دوم مقابل مهسا جدي ديگر نماينده ايران در اين وزن، ۴ بر صفر به برتري رسيد و در مرحله نيمه نهايي "لارن ويليامز" از انگليس را ۱۳ بر ۷ شكست داد تا راهي مرحله فينال شود.

وی که مدال طلای قهرمانی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد در جدال برای کسب مدال طلا به مصاف "مارتيگنينا ليسيا" از ايتاليا (قهرمان نوجوانان اروپا در سال ۲۰۱۳) رفت و ۷ بر يك به برتري رسيد و به مدال طلاي اين وزن رسيد.

دانيال صالحي مهر تكواندوكار نوجوان وزن ۷۳- كيلوگرم كشورمان نيز ديگر طلايي ايران در اين رقابتها بود. وی پس از يك دور استراحت، برابر ۳ تكواندوكار كره اي به برتري دست يافت، در مرحله نيمه نهايي اين رقابتها "امير سليمان" از مالزي را ۱۳ بر ۴ شكست داد و در فينال هم مقابل"كيم‌شان او" از كره جنوبي ۱۰ بر ۵ صاحب پیروزی شد و به مدال طلا دست يافت.

آخرين نماينده ايران در اين رقابتها و رده سني بزرگسالان احمد محمدي بود، اين تکواندوکار در وزن ۸۷- کیلوگرم دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس ۲ تكواندوكار كره اي را شکست داد و سپس به مصاف "ام بار اِنديايه" از فرانسه (نايب قهرمان اروپا) رفت و با نتيجه ۱۵ بر ۸ به پیروزی دست يافت. وی در مرحله نيمه نهايي بازهم برابر تكواندوكاري از كره جنوبي با نتيجه ۲۰ بر ۱۶ به برتري رسيد. محمدی در فينال اين مسابقات "گئو دون" از كره جنوبي را با نتيجه ۱۱ بر ۹ شكست داد.

ضمن اینکه مرتضي شيري در وزن ۸۷+ كيلوگرم بزرگسالان، محمد اصلاني در وزن ۴۸- كيلوگرم و مهسا جدي در وزن ۵۹- كيلوگرم در رده سني نوجوانان از كسب مدال بازماندند.

در پايان اين مسابقات از سوی کمیته برگزاری بيژن مغانلو به عنوان بهترين مربي و فرزان عاشورزاده با کسب مدال طلای وزن ۵۸- کیلوگرم به عنوان فنی‌ترین تکواندوکار انتخاب و معرفی شدند.

هیچ نظری موجود نیست: